شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
مقیمی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

آقای رئیس جمهور نه ما مقصریم نه شما بی تقصیر

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 628567
«اصلا تاجر قوی در کشور نداریم چرا بخش خصوصی نداریم، نه ما آن قدر که شما می‌گوئید مقصریم و نه شما بی تقصیرید.
آقای رئیس جمهور نه ما مقصریم نه شما بی تقصیر
به گزارش جهان نيوز، سیده فاطمه مقیمی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به اظهارات رییس جمهور گفت: چندی پیش آقای رییس جمهور در ضیافت در روز اصناف و در جمع فعالان اقتصادی، ضمن بیاناتی در مورد مشکلات اقتصادی و تجاری ایران در شرایط فعلی، پیکان اشاره را به سمت بازرگانان و تجار گرفتند.

مقیمی در ادامه سخنان رییس جمهور را پخش کرد «روحانی: که من همیشه در ذهنم بود که بخش خصوصی ما ضعیف است، اما در این دو سال اخیر برایم آشکار شد. ما فضا برای صادرات باز کردیم ، فضای بسیار خوبی در روسیه و چند کشور دیگر باز کردیم و دیدیم نمی‌توانیم، صادر کنیم، اصلا تاجر قوی نداریم».

مقیمی در ادامه با بیان اینکه شاید تعجب کنید، ولی من هم با ایشان مواقف هستم. فقط یک جمله به نکات رییس جمهور اضافه می‌کنم : ما بخش خصوص نداریم، چون دولت در ایران نمی خواهد که بخش خصوصی داشته باشیم.

واضح است: مشکل شکاف بین دولت و بخش خصوصی است . دولت هرگز نخواست در تصمیم‌گیری ها از نظر بخش خصوصی استفاده کند .

وی خطاب به روحانی گفت: آقای رییس جمهور، با وجود تاکید صریح قانون، آیا تبخال اتفاق افتاده که حتی یکبار ، و زیران مربوطه یا مدیران ارشد دولت در مورد موضوعات مرتبط با تجارت، ارز و گمرک پیش از صدور بخشنامه یا دستورالعمل ، نظر اتاق بازرگانی یا کمیسیون مربوط به موضوع را به صورت رسمی جویا شده باشند؟

در تمام این جلسات شما پشت تریبون بوده‌اید و تجار شنونده!

منبع:فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...