کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موضوع کنسرت‌ها هنوز جالب توجه است

مورد عجیب و غریب کنسرت‌های مشهد/ آقایان مشکل کنسرت‌ها را چگونه حل کردید؟

31 تير 1397 ساعت 16:07

چرا امروز کنسرت‌ها به راحتی انجام می‌شود و دیروز این موضوع امکان پذیر نبود. درواقع اعطای مجوز برگزاری این برنامه‌ها بر عهده چه کسی است؟


گروه سیاسی جهان نیوز: از شهر مقدس مشهد خبر می رسد که کنسرت‌ها در این شهر در حال برگزاری است و غائله عدم اجازه برگزاری کنسرت‌ها که روزگاری اسباب بازی سیاسی برخی گروه‎های خاص بود، رفع شده است. سوال اساسی با برگزاری این کنسرت‌ها این است که اگر این برنامه‌ها امروز به راحتی برگزار می شود، در گذشته چه مشکلاتی بوده که سبب جار و جنجال سیاسی و توقف این برنامه‌ها می شد.

چرا امروز کنسرت‌ها به راحتی انجام  می‌شود و دیروز این موضوع امکان پذیر نبود. درواقع اعطای مجوز برگزاری این برنامه‌ها بر عهده چه کسانی است؟ چه کسی به راحتی امروز مجوز برگزاری کنسرت‌هایی که دیروز با مشکلات بسیاری لغو می شد را داده است؟ همانقدر که پاسخ این سئوالات مبهم است، نکات عجیب و غریبی هم به ذهن انسان درباره آن خطور می کند.

دوقطبی تهران مشهد که به سبب حضور یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم و همچنین  پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی روزگاری داغ شده بود اینک تا اندازه ای فروکش کرده است. هر چند اصلاح طلبان با هر بهانه ای می خواهند آنرا زنده کنند تا منافع خود را از این دوقطبی کاذب کسب کنند.

موضوع کنسرت‌ها اما هنوز جالب توجه است. بسیاری مطرح می کردند که داغ شدن موضوع کنسرت‌ها در مشهد حربه ای برای انحراف افکارعمومی از واقعیت جامعه یعنی مسائل و مشکلات اقتصادی و وعده های برجامی بوده است اما حالا که انتخابات ریاست جمهوری تمام شده و مسائل و مشکلات کشور در حوزه ‌های مختلف افزایش یافته است شاهد برگزاری کنسرت‌ها هستیم، کنسرت‌هایی که شاید خود راهکاری باشد برای فراموشی این اوضاع و احوال بد.

اما آنقدر حال اقتصاد این روزها بد شده که حتی برخی خواننده‌ها هم تن به لغو کنسرت خود و غرامت و جریمه می دهند تا کمی با مردم همدردی کنند البته شاید هم لغو این گونه کنسرت‌ها با اوضاع بد اقتصادی مردم در سبد فرهنگی و تفریحی آنان دیگر قرار ندارد، مرتبط باشد.

 در همین راستا، «سيروان خسروی»، خوانند مطرح پاپ در يک اقدام جالب و متفاوت، 12 سانس کنسرتش را به دليل وضعيت بد معيشتی جامعه کنسل کرد و مجبور به پرداخت غرامت 150 ميليوني شد.

این خواننده در اینستاگرامش نوشت: « وقتى ميبينم كه كمر مردم زير بار مشكلات شكسته شده و من هم مثل تمام جامعه شرايط روحى نابسامانى دارم، وقتى ميبينم كه تمام كسب و كارها تعطيل شده و نان آورِ خانواده چيزى جز شرمندگى به خونه ش نميبره ، من هم كنسرت تهران رو لغو و علاوه بر از دست دادن سود ١٢ سانس كنسرت، ١٥٠ ميليون تومان خسارت كنسلىِ اجرا به سالن پرداخت ميكنم، ولى شرفم رو به منافع شخصى خودم نميفروشم.»

اینکه اولویت اصلی کشور در مسائل مختلف چه چیز می باشد همواره از سوالات کلیدی برای رفع آسیب‌های مهم و پیشرفت کشور است اما به نظر می‌رسد برخی از تکنسین‌های جنگ روانی که به دولت نزدیک هستند برای تغییر اولویت های افکارعمومی و حتی تولید اولویت های کاذب دست به کار شده‌اند که بیش از همه دود این ماجرا به چشم مردم می رود. موضوع لغو کنسرت‌ها، به ورزشگاه رفتن زنان، ماجرای سپنتا که خلاء قانونی آن رفع شد، بازجویی از دخترک اینستاگرامی و ... همه و همه خبرسازی‌هایی برای انحراف افکارعمومی از اصل ماجرای اتفاقاتی است که در کشور می افتد. البته این حربه ساده‌ای است که افکارعمومی از مشکلات منحرف و به آنان اولویت‌های دیگری را القا می‌شود اما افکارعمومی نیز بایستی سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرد که دچار این فریب‌های نخ نما شده نشود.

هر چند که برخی از مسئولان نیز بایستی نسبت به صحبت‌هایی که در جامعه می کنند و نگرش و شرایط امروز جامعه و همچنین نوع و جنس حرفی که امروز می‌زنند مراقبت‌های جدی کنند تا سخنانشان مورد سوء استفاده گروه‌های سیاسی منفعت طلب قرار نگیرد. به هر جهت افکارعمومی و رسانه‌ها هر چقدر بیشتر به مسائل واقعی جامعه بپردازند بیشتر در جهت رشد و اعتلای خود گام بر می دارند.


کد مطلب: 628566

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/628566/مورد-عجیب-غریب-کنسرت-های-مشهد-آقایان-مشکل-کنسرت-ها-چگونه-حل-کردید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com