شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۴
موضوع کنسرت‌ها هنوز جالب توجه است

مورد عجیب و غریب کنسرت‌های مشهد/ آقایان مشکل کنسرت‌ها را چگونه حل کردید؟

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 628566
چرا امروز کنسرت‌ها به راحتی انجام می‌شود و دیروز این موضوع امکان پذیر نبود. درواقع اعطای مجوز برگزاری این برنامه‌ها بر عهده چه کسی است؟
مورد عجیب و غریب کنسرت‌های مشهد/ آقایان مشکل کنسرت‌ها را چگونه حل کردید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: از شهر مقدس مشهد خبر می رسد که کنسرت‌ها در این شهر در حال برگزاری است و غائله عدم اجازه برگزاری کنسرت‌ها که روزگاری اسباب بازی سیاسی برخی گروه‎های خاص بود، رفع شده است. سوال اساسی با برگزاری این کنسرت‌ها این است که اگر این برنامه‌ها امروز به راحتی برگزار می شود، در گذشته چه مشکلاتی بوده که سبب جار و جنجال سیاسی و توقف این برنامه‌ها می شد.

چرا امروز کنسرت‌ها به راحتی انجام  می‌شود و دیروز این موضوع امکان پذیر نبود. درواقع اعطای مجوز برگزاری این برنامه‌ها بر عهده چه کسانی است؟ چه کسی به راحتی امروز مجوز برگزاری کنسرت‌هایی که دیروز با مشکلات بسیاری لغو می شد را داده است؟ همانقدر که پاسخ این سئوالات مبهم است، نکات عجیب و غریبی هم به ذهن انسان درباره آن خطور می کند.

دوقطبی تهران مشهد که به سبب حضور یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم و همچنین  پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی روزگاری داغ شده بود اینک تا اندازه ای فروکش کرده است. هر چند اصلاح طلبان با هر بهانه ای می خواهند آنرا زنده کنند تا منافع خود را از این دوقطبی کاذب کسب کنند.

موضوع کنسرت‌ها اما هنوز جالب توجه است. بسیاری مطرح می کردند که داغ شدن موضوع کنسرت‌ها در مشهد حربه ای برای انحراف افکارعمومی از واقعیت جامعه یعنی مسائل و مشکلات اقتصادی و وعده های برجامی بوده است اما حالا که انتخابات ریاست جمهوری تمام شده و مسائل و مشکلات کشور در حوزه ‌های مختلف افزایش یافته است شاهد برگزاری کنسرت‌ها هستیم، کنسرت‌هایی که شاید خود راهکاری باشد برای فراموشی این اوضاع و احوال بد.

اما آنقدر حال اقتصاد این روزها بد شده که حتی برخی خواننده‌ها هم تن به لغو کنسرت خود و غرامت و جریمه می دهند تا کمی با مردم همدردی کنند البته شاید هم لغو این گونه کنسرت‌ها با اوضاع بد اقتصادی مردم در سبد فرهنگی و تفریحی آنان دیگر قرار ندارد، مرتبط باشد.

 در همین راستا، «سيروان خسروی»، خوانند مطرح پاپ در يک اقدام جالب و متفاوت، 12 سانس کنسرتش را به دليل وضعيت بد معيشتی جامعه کنسل کرد و مجبور به پرداخت غرامت 150 ميليوني شد.

این خواننده در اینستاگرامش نوشت: « وقتى ميبينم كه كمر مردم زير بار مشكلات شكسته شده و من هم مثل تمام جامعه شرايط روحى نابسامانى دارم، وقتى ميبينم كه تمام كسب و كارها تعطيل شده و نان آورِ خانواده چيزى جز شرمندگى به خونه ش نميبره ، من هم كنسرت تهران رو لغو و علاوه بر از دست دادن سود ١٢ سانس كنسرت، ١٥٠ ميليون تومان خسارت كنسلىِ اجرا به سالن پرداخت ميكنم، ولى شرفم رو به منافع شخصى خودم نميفروشم.»

اینکه اولویت اصلی کشور در مسائل مختلف چه چیز می باشد همواره از سوالات کلیدی برای رفع آسیب‌های مهم و پیشرفت کشور است اما به نظر می‌رسد برخی از تکنسین‌های جنگ روانی که به دولت نزدیک هستند برای تغییر اولویت های افکارعمومی و حتی تولید اولویت های کاذب دست به کار شده‌اند که بیش از همه دود این ماجرا به چشم مردم می رود. موضوع لغو کنسرت‌ها، به ورزشگاه رفتن زنان، ماجرای سپنتا که خلاء قانونی آن رفع شد، بازجویی از دخترک اینستاگرامی و ... همه و همه خبرسازی‌هایی برای انحراف افکارعمومی از اصل ماجرای اتفاقاتی است که در کشور می افتد. البته این حربه ساده‌ای است که افکارعمومی از مشکلات منحرف و به آنان اولویت‌های دیگری را القا می‌شود اما افکارعمومی نیز بایستی سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرد که دچار این فریب‌های نخ نما شده نشود.

هر چند که برخی از مسئولان نیز بایستی نسبت به صحبت‌هایی که در جامعه می کنند و نگرش و شرایط امروز جامعه و همچنین نوع و جنس حرفی که امروز می‌زنند مراقبت‌های جدی کنند تا سخنانشان مورد سوء استفاده گروه‌های سیاسی منفعت طلب قرار نگیرد. به هر جهت افکارعمومی و رسانه‌ها هر چقدر بیشتر به مسائل واقعی جامعه بپردازند بیشتر در جهت رشد و اعتلای خود گام بر می دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اسلام مخالف شادي حلال نيست
دولت مدام از شادي مردم حرف مي زند ولي 7سال است كه كوهستان پارك شادي مشهد تعطيل است
ولي مي خواهند با كنسرت و گناه مردم را شاده كنند
Iran, Islamic Republic of
خودم در خطبه های نماز جمعه مشهد شنیدم که جناب امام جمعه روایتی را قرائت فرمودند که بر اساس آن کل شهر مشهد حرم امام رضا محسوب می شود بنابراین برگزاری کنسرت در مشهد یعنی برگزاری کنسرت در حرم امام رضا !!? و همان جا آن سخن معروف را گفتند که کنسرت می خواهی مشهدی نباش!!!!! و اینجا کیش نیست
Iran, Islamic Republic of
... تو اگر راست میگی پول همان کنسرت را بده به مردم فقیر مطمئن باش اونا تو کنسرت تو نمی توانند حاضر بشن چون قیمت بلیطاش خیلی گرونه
United Arab Emirates
4 تا مورد سفارشی برگزار میشه همه میدونن که در خراسان کسی اجازه نداره بدون اجازه ... کاری انجام بده ...
Iran, Islamic Republic of
چطوری صهیونیست؟!
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
برگزاری کنسرت در مشهد به فشار آمریکا مجوز گرفته. آقایان شل گرفته اند که جامعه ی غربی زیاد فشار نیاورد ...
Iran, Islamic Republic of
شما باید این سوال را از آقای علم الهدی بپرسید که چرا دیگر هیاهو نمی کند.
صالح
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقاي علم الهدا به تنهاي كلي مخالفت كردند وبه خاطر اين مخالفت ها در فضاي مجازي عليه ايشان كلي مطلب منتشر كردند
نمي دانم در مشهد ايا فقط اقاي علم الهدا مسلمان است چرا بقيه هيچ اعتراضي نمي كنند
چرا مردم اعتراضي نمي كنند
اسلام مخالف شادي حلال نيست
ايا فقط با گناه بايد مردم را شاد كرد .
چرا دولت كوهستان پارك شادمشهد (وكيل اباد ) را تعطيل كرد
اگر دولت به فكر شادي مردم است چرا كوهستان پارك بايد تعطيل باشد .
Iran, Islamic Republic of
شما هموطن عزیز، اگر شما جای علم الهدی بودی و قرار بود یک کنسرت تبدیل به شوی سیاسی شود چه میکردی؟ اتفاقا کار آقای علم الهدی خوب بود زیرا کنسرت باید کنسرت بماند
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
مشهد هم يك شهر است مانند باقي شهرهاي كشور ايران.اگر كنسرت ممنوع است براي همه شهرهاست و اگر آزاد است بايد براي همه شهرها آزاد باشد.
قانون هيچ شهري را استثنا نكرده.
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مشهد یعنی محل شهادت. مشهد الرضا یعنی محل شهادت امام رضا(ع). حرم ائمه (ع) حریم دارد یعنی نمی توان در محدوده حرم ایشان آشکار گناه کرد. اگر مشهد اکنون مشهد شده است به خاطر مهاجرت مردم عاشق امام رضا (ع) به محل دفن حضرت بوده است که قبلا باغی بوده و شهریت نداشته است. لذا تمام توسعه و گسترگی شهر به خاطر حضور حرم امام (ع) در آن جا بوده است. اکنون چگونه می توان به خاطر آن که افرادی اکنون در آن منطقه ساکنند که عده ای از آن ها اصرار دارند گناه علنی کنند به حریم ایشان بی احترامی کرد؟ آیا وقتی این نقطه از وقتی مشهد شده است هر چه یافته و دارد از صدقه سر حضور حرم امام (ع) بوده است می توان کسانی که بر سر سفره حضرت (ع) نشسته اند به میزبان و صاحب سفره بی احترامی کنند؟ آیا اگر کردند تحمل و قدرت جزای آن را دارند؟ آیا با هر چیزی می شود شوخی کرد و هر مکانی را می توان محل هر کاری قرار داد؟ حرمت شکستن در اینجا تاوان سنگینی دارد. تزار روسیه به گنبد حرم اهانت کرد و دودمانش برافتاد. رضا خان زمانی اهانت کرد و چند سالی گذشت و بر زمین نماند. کسانی که ساکن مشهدند قدر میزبان عظیم خود را بدانند و بازیچه دنیای زودگذر و شهوات دیگران نشوند که این لقمه گلوگیر است.
Iran, Islamic Republic of
حتی در آمریکا هم اینطور یکه شما افاضه فرمودید نیست...
برخی شهرها مجوز چیزهایی دارند که برخی دیگر ندارند...

البته برای امثال تو این مثالها فایده‌ای نداره...
Iran, Islamic Republic of
امریکا قابل مقایسه نیست چون هر ایالت قوانین خودشون رو دارن
Iran, Islamic Republic of
حیا احترام ادب هم چیز خوبی است بد نیست داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
گناه گناه است وفرقي بين شهر ها نيست ولي مشهد به خاطر مرقد امام رضاعليه ااسلام معنويت خاصي دارد گناهاني كه در جاهاي ديگر انجام ميشود نبايد در مشهد انجام شود.
Iran, Islamic Republic of
خدا شفاتون بده بابا ، هيچ معلوم هست چى نوشتيد ؟! اين ترهات شما به هيچ دردى نمى خوره بيخود به خودتون زحمت نديد، بلد نيستيد ببوسيد بذاريد كنار
Iran, Islamic Republic of
وقتی خود خوانندگان معترفند که دولت خودش مجوز میدهد و بعد خودش لغو میکند و به گردن دیگران میاندازند ما چرا بیخود بحث میکنیم . ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینجا از بعضی از این اصحاب کنسرت نام بردید که ادعا کرده اند بخاطر مردم کنسرتشان را لغو کرده اند
که البته اینطور نیست اینها برای مردم هیچ ارزشی قائل نیستند و تا بوده دنبال منافع خودشان بوده اند و شارلاتان بازیهایشان اون اقا روغن ریخته را نذر امام زاده کرده دیده کسی از کنسرتش استقبال نکرده اومده این اراجیف را گفته که مثلا دلش به حال مردم می سوزد و متاسفانه شما هم از روی نادانی و یا سوئ استفاده اینها را پررنگ می کنید
دروغ گوهای پر ادعا
هموطن ابهری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متن موجو نیست
Iran, Islamic Republic of
دین،روحانیت و متدینین همواره با بی مبالاتی اخلاقی مخالف بوده و هستند.