پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزییات تشییع و ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 628562
پیکر آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی صبح فردا از مقابل منزل این عالم ربانی تشییع می‌شود. کربلای معلی مدفن احتمالی این استاد اخلاق است.
جزییات تشییع و ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی روز گذشته (شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷) در مشهدالرضا به لقاءالله پیوست.پیکر این عالم ربانی بعد از طواف در حرم مطهر رضوی، به تهران منتقل شد و قرار است ساعت ۸ صبح فردا (دوشنبه ۱ مرداد) از مقابل منزلش تشییع شود. منزل این عالم فقید در میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، خیابان صالخی، کوچه منصور، پلاک ۸ قرار دارد.

همچنین مراسم ترحیم آیت‌الله تهرانی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود. وی سال‌ها امام جماعت این مسجد بود و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

این استاد فقه و اخلاق، مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده است پیکرش در کربلای معلی دفن شود و در صورت فراهم شدن شرایط، چنین خواهد شد. در غیر این صورت، پیکر آیت‌الله تهرانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در جوار مادرش تدفین خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در پیامی رحلت آیت‌الله تهرانی را تسلیت گفتند و نوشتند: عمر با برکت این فقیه عالی‌قدر و سالک الی الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند.
 

 آیت الله مرتضی تهرانی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود.

وی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن 18 سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در  برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه 40 نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پذیرش مناصب سیاسی امتناع کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *