شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون درباره تحولات سوریه

شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 628421
روسای جمهوری روسیه و فرانسه در جریان گفت‌وگویی تلفنی، روند اجرای ابتکارعمل مشترک دو کشور در زمینه ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم سوریه را مورد بررسی قرار دادند.​
گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون درباره تحولات سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ،دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه در ادامه مذاکرات اخیر خود در تاریخ 15جولای (24تیرماه) در مسکو، بار دیگر گفت‌وگوهای تلفنی با یکدیگر داشتند و در جریان آن مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات کرملین، روسای جمهوری دو کشور در جریان این مذاکرات به بعد انسانی حل و فصل اوضاع سوریه، از جمله تحقق ابتکارعمل مشترک روسیه و فرانسه در زمینه کمک رسانی به مردم ساکن غوطه شرقی (در حومه دمشق) توجه خاصی نشان دادند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی «آنتونوف-124» روسیه امروز شنبه از پایگاه نظامی فرانسه "شاتورو" به پرواز درآمده و محموله‌ای 44تنی، شامل کمک‌های انسان دوستانه را از فرانسه به فرودگاه نظامی حمیمیم در خاک سوریه منتقل کرده است.

ارسال این محموله انسان دوستانه در چارچوب تصمیم روسای جمهوری دو کشور در باره اجرای طرح مشترک ارسال کمک
های انسان دوستانه برای مردم سوریه در تاریخ 24ماه مه (سوم خرداد) در سن پترزبورگ صورت گرفته است.   
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *