چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

استعفای عضو ارشد گروه مشورتی میانمار

شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 628382
یکی از اعضای ارشد گروه بین المللی مشورتی مسئول رسیدگی به بحران روهینجاها در میانمار استعفا کرده و امروز (شنبه) گفت که احتمال تبدیل شدن این گروه به بخشی از بحران روهینجایی‌ها وجود دارد.
استعفای عضو ارشد گروه مشورتی میانمار
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کوبساک چوتیکول، قانونگذار بانشسته و سفیر میانماری، مدیر گروه بین المللی مشورتی مسئول رسیدگی به بحران راخین در میانمار بود که توسط آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور برای مشاوره به دولت درباره چگونگی رسیدگی به این بحران منصوب شده بود.

در جریان سرکوب روهینجایی‌ها در غرب میانمار توسط ارتش و نیروهای امنیتی در میانمار بیش از ۷۵۰ هزار تن از آنها به بنگلادش گریختند.این مشاور همچنین گفت که موقعیتش پیش از نشست دوم این گروه با مقام‌ها در پایتخت میانمار متزلزل شده است.

وی ادامه داد: من به صورت زبانی مساله استعفایم را در نشست سه شنبه اعلام کردم. خطر تبدیل شدن این گروه به بخشی از مشکل مربوط به روهینجایی‌ها وجود دارد.اعتبار این گروه مشورتی زمانی تضعیف شد که بیل ریچاردسون، دیپلمات آمریکایی و فردی که زمانی مورد اعتماد سوچی بود، از این گروه کناره‌گیری کرد.

این دیپلمات آمریکایی ژانویه سال جاری میلادی و در پی درگیری لفظی با آنگ سان سوچی از سمتش کناره‌گیری کرد.این مقام ارشد میانماری در گروه مذکور همچنین گفته که جامعه بین الملل باید کریستین شرانر برگنر، فرستاده ویژه سازمان ملل را در این گروه بگمارد؛‌ او بهترین فرد در چنین شرایطی است.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *