شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۸

اگر جرات دارید وارد این اتاق شوید +عکس

شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 628213
غربیها و خصوصا اروپائیها برای ایجاد هیجان و تفریحات سالم به کارهای عجیبی دست می زنند که امروز و در این خبر این مکان در کوههای "الپ" انتخاب شده است .اتاقک شیشه‌ای در کوه‌های آلپ مکانی گردشگری برای توریست‌هاست و آنها مسافتی را طی می‌کنند تا دنیا را از زاویه دیگری ببینند.
اگر جرات دارید وارد این اتاق شوید +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از آتلانتیک، بر فراز قله‌ی «آیجیل دو میدی» به ارتفاع ۳۸۴۲ متر در رشته‌ کوه‌های آلپ، اتاقک پنج ضلعی که با شیشه‌های 12 میلی‌متری احاطه شده ساخته شده است.

 توریست‌ها ارتفاع ۱۰۳۵ متری را توسط اتاقکی سرپوشیده بالا می‌روند تا «آن‌جا» را ببینند. 

رویای بالاتر ایستادن از سطوح امن و آرامی که آدمی برای سکونت انتخاب می‌کند، هرگز گروهی از انسان‌ها را رها نمی‌کند. آن‌ها می‌روند تا دنیا را از زاویه‌ای ببینند که کمتر انسانی جسارت چنین دیداری را دارد. یک کوهنورد همواره می‌داند هر سفرش، ممکن است «آخرین» باشد اما رؤیای بالای آن کوه هدف، رهایش نمی‌کند.



















*منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید مریض بود که برای ترسیدن پول خرج کرد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی قشنگه.
مناظر زیبایی از طبیعت.
خلقت خدا رو از زاویه جدیدی دیدن قطعا برای هر کسی لذت بخشه.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

انسان عاقل، برای هیجان، خودش را به خطر نمی اندازد. اون کوهنورد و اون کسانیکه میگید به خاطر هیجان، حاضرند به جایی برن که ممکنه سفر آخرشون باشه، هم ناشکرن و باید بابت به خطر انداختن جونشون جواب بدن که جوابی ندارن، هم مشکل عقلی دارن. باز برای یه کار مفید مثل جهاد، آدم بمیره شهید میشه. ولی از کوه بری بالا بعد دوباره بیای پایین، اینو در دین میگن کار عبث.
لطفا تبلیغ این جور دیوونگی ها رو نکنید. عاقل باشید.
Iran, Islamic Republic of
لذت بردن از طبیعت کار غیردینی نیست. همیشه خطر وجود دارد. آیا صبح که سوار ماشین میشی مطمئنی سالم میرسی ؟
صبح که دکمه پیرهن رو میبندی باید بخودت بگی آیا شب خودم باز میکنم یا مرده شور؟
من به غواصی فوق العاده علاقه مند هستم . تقریبا تمام جاهای خوب غواصی کوسه های بزرگ سفید دارد که اگر دهانش را برایت باز کند راحت و درسته آدم را قورت میدهد. اما آیا غواصی تعطیل میشود ؟
احتمال اینکه آدم در تصادف بمیره خیلی خیلی بیشتره تا خورده شدن توسط کوسه.
بزرگترین لذت ها در خودشان خطر را دارند.
اسکی ، چتربازی ، فوتبال و هر ورزش تفریحی هر کدام در خودشان خطرات خاص خودشان را دارند.
وقتی پنجه میندازی در کوه تا بری بالا یک حس قریبی دارد. یک حس تقویت اراده برای حل مشکلات. تقویت عضلات بدن. حس تفریح.
آیا سوارکاری و تیراندازی که در دین به آن اهمیت داده شده بی خطر هستند؟
ورزش کردن از کم خطرترین تا پرخطرترین هرگز کار عبثی نیست.
Iran, Islamic Republic of
خودت رو به اون را نزن.
صبح سوار ماشین بشم و بیرون برم، لازمه. آیا غواصی کنار کوسه سفید لازمه؟! فکر کردی از ما در قبر و قیامت، نمیپرسن که عمرتون رو در چه راهی گذاشتید و در چه راهی مردید؟ میخوای بگی در راه لذت بردن، در دهان کوسه رفتم و مردم؟ این ناشکری نیست؟!
نکته دوم. کی گفته باید بزرگترین لذات را تجربه کرد؟! هنر داری، وقت و عمرت رو برای ترویج اسلام و خدمت به مردم، بگذار. بزرگترین لذات!
سه. برای افزایش اراده، کوه میرن؟! مگر کوه، اراده ساز داره؟ شما تلقین رو فرموله میکنی به خورد خودت میدی. اراده رو خودت باید ایجاد کنی.
چهار. ورزش ها، برای قوی تر شدن و سلامتی هست که اون هم، باید ورزش مناسبی انتخاب بشه، نه وحشی بازی یا حماقت. باید کم خطرترین و مؤثرترین ورزش در کسب سلامتی، انتخاب شود نه پرخطرترین و کم اثرترین مثل موتورسواری و... .
نکته آخر. اهمیت سوارکاری و تیراندازی در دین، برای ایجاد قدرت جنگی و جهادی در زمان شیوع این ابزارهاست. وگرنه تیراندازی و سوارکاری، اصول دین نیست که ذاتا مهم باشه. شما میری غواصی، اگر بری تمرین غواصی برای حضور در نیروهای مسلح بله این جهاد است. اما برای کیف کردن، مصیبته. کسی خودش رو به خطر بندازه از یک طرف، از اون طرف بعضی رفتگرها 4 ماه حقوق نگرفتن، اون وقت یک آدمی بره تفریح پرخرج؟!
در اسلام، تفریح عبارتست از کار مفید و. کار مفید و کار مفید و شهادت. تفریح اصلی اون طرفه. مراقب باش کوسه ها با توجیهات، گولت نزنن.
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
یادم چند سال پیش رهبر عزیز هنگام سفر به کردستان صبح زود برای کوهنوردی به کوه آبیدر رفتند و مسافتی از این کوه رو پیمودند ، بعد کجای دین گفته این کار رهبر عبث و بیهوده است
Iran, Islamic Republic of
کوهپیمایی ورزشی برای کسب سلامت و بی خطر کجا، رفتن به قلل چند هزارمتری فقط به قصد تفریح و پذیرش خطر مرگ کجا؟! مقایسه هاتون نشون میده دنبال پذیرش حرف حق نیستید. به راهتون ادامه بدید. بعدا میفهمید چی گفتم.
Iran, Islamic Republic of
لذت از طبیعت ببر. خطر نکن. خطر یه هزینه ای داره. ببین به منافعش میچربه یا نه. این حرف عقله.