سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

آخرین اخبار از تحویل مسکن مهر پرند

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 628142
از ۹۶ هزار واحد مسکن مهر پرند تاکنون بیش از دو سوم واحدها به متقاضیان تحویل شده و مابقی تا پایان امسال واگذار می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، شهر جدید پرند که با توجه به وجود بیشترین تعداد واحد مسکن مهر در کل کشور از آن به عنوان پایتخت مسکن مهر یاد می‌شود به دلیل نبود خط ریلی مناسب تاکنون از اقبال چندان بالایی برخوردار نبوده اما پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی مترو که اخیرا توافقاتی برای تکمیل آن توسط شهرداری با بودجه شرکت عمران شهرهای جدید انجام شده، به تدریج شاهد رونق در شهر جدید پرند باشیم.

بنا به گفته محسن وطن خواهی - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند - در حال حاضر ۶۵ هزار واحد از ۹۶ هزار واحد مسکن مهر پرند به متقاضیان تحویل داده شده است. نزدیک به ۲۹ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر نیز باقی مانده که طی هماهنگی‌های انجام شده قرار است بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان امسال به مالکان تحویل داده شود.

این مقام مسئول درخصوص پروژه متروی پرند نیز اعلام کرد: دستگاه اجرایی این پروژه شهرداری تهران بوده که طی مذاکرات انجام شده بین دو دستگاه با حضور استاندار قرار بر این شد تا هزینه تکمیل طرح بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران پرند پرداخت و دستگاه مجری و بهره‌بردار شهرداری باقی بماند که در صورت انجام تمامی تعهدات در وقت مناسب انتظار می‌رود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است محمدرضا توکلی - مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید - چندی پیش در خصوص ضرورت هر چه بیشتر تکمیل این پروژه اعلام کرده بود: شرکت عمران انتظار دارد تا شهرداری تهران ضمن تسریع در تکمیل این پروژه هرچه سریعتر به رفع مشکل حمل و نقلی شهر جدید پرند  به  کلان شهر تهران  بپردازد چرا که عملیات زیرسازی  این خط قبلا توسط شرکت عمران از فرودگاه تا پرند انجام شده و مرحله تکمیل روسازی و تأمین تجهیزات با توجه به تغییر دستگاه اجرایی به شهرداری واگذار شده است.

توکلی با تأکید بر اینکه قطعا مشکل ترافیکی کلانشهر تهران تنها مربوط به حمل و نقل داخلی این شهر نبوده و بخش عمده‌ای از آن مربوط به حومه شهر است گفته بود: درحال حاضر بخش قابل توجهی از آلودگی و ترافیک شهر تهران مربوط به سفرهای حومه شهر است که می‌طلبد شهرداری به این مسئله توجه ویژه داشته و مابقی پروژه مترو از فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند که تنها ۱۸ کیلومتر  است را هرچه سریعتر به پایان برساند.

وی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد تا در جهت این مهم همکاری لازم را بعمل آورد و از طرف دیگر  پیمانکار طرح نیز آماده انجام مراحل باقیمانده است معتقد بود که با توجه به مشکلات اجتماعی به وجود آمده این مشکل هرچه سریعتر رفع و خط مترو تکمیل شود.
منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
الان ۶ ساله هر سال همین رو میگن که تا آخر سال تحویل میشه ولی نمیشه این وزیر نه طرحی در مسکن داره نه اجازه میده طرح موفق مسکن مهر به سرانجام برسه ...
Iran, Islamic Republic of
از فروردين 87 تا الان منتظر تحويل مسكن مهر پرنديم