شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

آقای وزیر! در گمرک قاچاق سازمان یافته است

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 628079
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در دولت اراده‌ای برای برخورد با مفاسد وجود ندارد، گفت: بعضاً شاهد حتی حمایت مسئولان از افراد مفسدین اقتصادی هستیم چراکه ظاهراً این افراد فاسد یا در فعالیت‌های انتخاباتی از مسئولان حمایت کرده‌اند یا اینکه فرد مسئول خود در فساد صورت گرفته ذی‌نفع است.
آقای وزیر! در گمرک قاچاق سازمان یافته است
به گزارش جهان نيوز، محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: واقعیت این است که مسئولان دولتی خود نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اذعان دارند که سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ نقش قابل توجهی در مشکلات اقتصادی امروز کشور دارد.

وی ادامه داد: این سوء مدیریت‌ها به قدری آشکار است که نیازی به اطلاع‌رسانی ندارد و همه آن را می‌بینند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: به محض اینکه اسم تحریم می‌آید بازار و اقتصاد کشور دچار نوسان می‌شود، این نشان دهنده آن است که تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای این وضعیت طراحی نکرده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی به راحتی از کنار سوء استفاده‌ها و مفاسدی که در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرند می‌گذرند و با آن‌ها مقابله نمی‌کنند و بعضاً حتی شاهد حمایت آقایان از افراد مفسد هستیم چرا که ممکن است این مفسدین اقتصادی بعضاً در انتخابات‌ها از این مسئولین حمایت کردند و باید مسئولین الان جبران کنند و یا افرادی هستند که به نوعی در این مفاسد ذی‌نفع هستند و علاقه چندانی برای افشای اسامی مفسدین و معرفی آنها به قوه قضاییه و به ویژه برخورد در داخل خود قوه مجریه با مفاسد موجود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دولت اراده‌ای برای برخورد با مفاسد وجود ندارد، افزود: در طول 5 سال گذشته از دولت تنها یک پرونده دیدیم که آن هم تحت فشار افکار عمومی در رابطه با خودروهای وارداتی و تخلفات رخ داده در گمرک و وزارت صنعت بود که رئیس جمهور طی نامه‌ای از قوه قضاییه خواست تا آن را رسیدگی کند، سؤال اینجاست که آیا تنها همین مورد است؟!

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: قاچاق سازمان یافته کالا در گمرک اتفاق می‌افتد و وزیر اقتصاد باید در این باره پاسخگو باشد چرا که خود پیش از این سالها مدیر گمرک بوده و امروز هم فردی را به عنوان مسئول این بخش به کار گمارده که نه توان کارکردن دارد و نه اراده‌ای دارد و حتی مدیران رده‌های پایین را با اراده وزیر اقتصاد جابجا می‌کند.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانند کشور را اداره کنند باید کنار بروند چرا که وقتی این افراد توان لازم را برای کار کردن ندارند حضورشان چیزی جز خیانت به کشور نیست.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این قاچاق را کی می کنه ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من داشتم نقطه ها را مطالعه میکردم پس در برابراین نقطه باید عرض کنم منهم نقطه میگذارم......