پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترمیم کابینه کانادا با هدف کاهش وابستگی به آمریکا

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 628037
نخست وزیر کانادا کابینه خود را در آستانه انتخابات چالش برانگیز ۲۰۱۹ میلادی ترمیم کرده است.
ترمیم کابینه کانادا با هدف کاهش وابستگی به آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه با این هدف کابینه خود را ترمیم کرده است که مبادلات تجاری این کشور را متنوع کرده و وابستگی به بازار آمریکا را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد که حزب حاکم لیبرال کانادا با تهدید جدی از سوی محافظه کاران مخالف روبرو شده است و جاستین ترودو تصمیم گرفته است تا 11 وزیر را تغییر دهد.

در یک اقدام مهم و بزرگ، فرانسیس فیلیپ شامپاین وزیر تجارت و بازرگانی کانادا به سمت وزیر زیر ساخت ها ارتقا یافته است تا بر میلیاردها دلار پروژه های زیرساختی نظارت کند. این اقدام به شامپاین اجازه خواهد داد تا وقت بیشتری را در ایالت کبک صرف امور دولتی کند جایی که لیبرال ها باید حداکثر کرسی های پارلمانی را کسب کنند تا شانس کسب اکثریت پارلمانی را در انتخابات 2019 داشته باشند.

نتایج نظرسنجی موسسه نانوس ریسرچ نشان می دهد که لیبرال ها 37 درصد آرا و محافظه کاران نیز 35 درصد آرا را در اختیار دارند. این در شرایطی است که تنش ها بین آمریکا و کانادا بر سر اعمال تعرفه‌های تجاری دولت ترامپ به شدت بالا گرفته است.

ترودو هشدار داده است که تنش در روابط با واشنگتن، خطر وابستگی شدید به ایالات متحده را نشان داده است. 75 درصد صادرات کانادا هم اکنون به بازار آمریکا است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *