پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مخالف بارز عربستانی:

عربستان با بن‌سلمان به ثبات نمی‌رسد

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 628004
یکی از بارزترین شخصیت‌های مخالف حکومت سعودی تاکید کرد که عربستان در سایه زمامداری محمد بن سلمان ولیعهد سعودی روی ثبات و آرامش به خود نخواهد دید.
عربستان با بن‌سلمان به ثبات نمی‌رسد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مضاوی الرشید از بارزترین مخالفان حکومت سعودی در گفت وگو با مجله انگلیسی "میدل ایست آی" در اشاره به بازداشت‌های گسترده علما، فعالان حقوقی و مدنی و بازرگانان در عربستان تصریح کرد: حکومت سرکوبگرانه محمد بن سلمان نه تنها باعث ثبات عربستان نخواهد شد بلکه باعث خواهد شد تا مخالفان سلاح بدست بگیرند.

وی تصریح کرد: بن سلمان موفق شده است که بخش عمومی عربستان را ساکت کرده و جلوی صدای مخالفان را بگیرد اما این اقدامات سرکوبگرانه باعث تقویت موضع بن سلمان نخواهد شد بلکه برخلاف آن، باعث خواهد شد که وی روی زمینی سست و لرزان بایستند و نتواند ائتلافی برای حکومت خود از طریق موافقت به جای سرکوب و تروریسم تشکیل دهد.

الرشید افزود: بن سلمان معتقد نیست دیدگاههای دیگری به غیر از دیدگاههایی که شرکت های مشاوره برای او تهیه می کنند؛ وجود دارد. بن سلمان به محض اینکه این دیدگاهها را در دستور کار خود قرار می دهد، آنها مقدس می شوند و انتقاد از آن به خیانت علیه پادشاه آینده (بن سلمان) تبدیل می شود.

وی با اشاره به این "بن سلمان برای زندانی کردن ارکان قدیمی دینی در عربستان هزینه گزافی متحمل خواهد شد"، تصریح کرد: ساکن کردن مخالفان در کوتاه مدت ، یک راهبرد انتحاری در بلندمدت خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *