جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
پامپئو:

توافق کره شمالی احتمالا به زمان بیشتری نیاز دارد

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 628002
وزیر خارجه ایالات متحده بر این باور است که دستیابی به توافق خلع سلاح با کره شمالی احتمالا به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
توافق کره شمالی احتمالا به زمان بیشتری نیاز دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی گفت: دستیابی به توافق خلع سلاح با کره شمالی احتمالا به مقداری زمان نیاز دارد.وی در ادامه تصریح کرد: تحریم ها علیه کره شمالی همچنان ادامه خواهد داشت.

این در شرایطی است که سفیر روسیه در پیونگ یانگ خواستار مذاکره درباره کاهش تحریم های کره شمالی شده است.
پامپئو اظهار داشت: پیشرفت هایی در برخی مسائل با کره شمالی حاصل شده است. هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. شاید مدتی زمان ببرد تا به چیزی که نیاز داریم دست پیدا کنیم. ولی تحریم های بین‌المللی علیه کره شمالی فعلا به قوت خود باقی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: کره شمالی بر تعهد خود برای تسلیم تسلیحات اتمی تاکید کرده و پیشرفت هایی در زمینه بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی که در جنگ کره کشته شده اند، حاصل شده است. فکر می‌کنم طی هفته‌های آینده نخستین بقایای اجساد نظامیان آمریکایی بازگردانده خواهد شد. این یک تعهد است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: گرچه کارهای زیادی باید انجام شود ولی این موقعیت بسیار امیدوار کننده است که کره شمالی یک تغییر راهبردی را ایجاد کرده است و این مساله به انها این فرصت را می دهد تا آینده روشن تری برای مردم خود ترسیم کنند.
این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از اظهارات و درخواست های مقام های آمریکایی ، این درخواست ها را شبیه درخواست های گروه های گانگستری دانست و آن را محکوم کرد.هنوز بسیاری از کارشناسان سیاسی و مقام های آمریکایی نسبت به تعهد کره شمالی برای برچیدن برنامه های تسلیحاتی و اتمی شک و تردید دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *