جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ترامپ:

پوتین از سخت‌گیری من بر روسیه خوشحال نیست

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 627944
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای خنثی کردن تبعات عقب‌نشینی عجیب وی در برابر پوتین در فنلاند، مدعی شد که سخت‌گیرترین رئیس‌جمهور آمریکا در قبال روابط با روسیه است.
پوتین از سخت‌گیری من بر روسیه خوشحال نیست
به گزارش جهان نيوز، حاشیه‌های دیدار «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا وروسیه برای طرف آمریکایی، تمامی ندارد خبرنگاران این بار در حاشیه نشست هیئت دولت، ترامپ را به خاطر اتخاذ مواضع عجیب در برابر همتای روس، هدف سوالات انتقادی قرار دادند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز دوشنبه در شهر هلسینکی، در حضور پوتین دخالت روسیه درانتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرده و گفته بود پوتین در گفت‌وگوی دوجانبه با او قویاً این موضوع را تکذیب کرده است.وزارت دادگستری آمریکا اخیراً ۱۲ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد در سال ۲۰۱۶ برای هک رایانه‌های حزب دموکرات و اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

در پی شدت گرفتن فشارها علیه ترامپ بابت این اظهارات او روز سه‌شنبه عقب‌نشینی کرد و گفت که ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را قبول دارد.
ترامپ امروز در ادامه این عقب‌نشینی‌ها، گفت که تکیه زدن وی بر کرسی ریاست‌جمهوری، خبر بدی برای روس‌ها و به خصوص پوتین بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «ما خیلی خوب با روسیه تعامل کرده‌ایم؛ شاید به خوبی کسانی که در طول تاریخ بهترین تعامل را با این کشور داشته‌اند؛ هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون به اندازه من بر روسیه سخت نگرفته است.»
وی افزود: «به آمار نگاه کنید؛ به تحریم‌ها، به سفرایی که دیگر آنجا نیستند؛ نگاه کنید به اتفاقات اخیر سوریه. فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور پوتین این مسئله را بهتر از همه و مطمئناً بهتر از رسانه‌ها می‌داند.»

اشاره ترامپ به اخراج ۶۰ دیپلمات روس از کشورش و اخراج متقابل ۶۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه در اوایل فروردین است؛  این اقدام آمریکا در واکنش به حمله ادعایی روس‌ها به یک جاسوس سابق در سالزبوری انگلیس با استفاده از مواد مورد استفاده در بمب‌های شیمیایی صورت گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان امروزش، سعی کرد در برابر منتقدان روابط خاص وی با پوتین، موضعی تهاجمی بگیرد و مدعی شد که اتفاقاً، پوتین از وی به دلیل مواضع ضدروسی‌اش، دل خوشی ندارد.ترامپ در این خصوص گفت: «او (پوتین) این مسئله را می فهمد و از این مسئله خوشحال نیست و نباید هم خوشحال باشد چون هیچ‌گاه رئیس‌جمهوری به اندازه من بر روسیه سخت نگرفته است.»

پس از موضع‌گیری عجیب ترامپ در تأیید سخنان پوتین در نشست هلسینکی، برخی منتقدان وی، احتمال وجود رابطه‌ای خاص میان انتخاب چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه را در رسانه‌ها با قوت بیشتری مطرح کردند.
ستاد انتخاباتی ترامپ متهم است که با روس‌ها در ارتباط بوده و مسکو با استفاده از هجمه تبلیغاتی و حملات هکری به «هیلاری کلینتون» رقیب اصلی ترامپ، وی را در راهیابی به کاخ سفید یاری کرد.
تحقیقات در خصوص این مسئله توسط یک بازرس ویژه به نام «رابرت مولر» ادامه دارد.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *