جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۴۷
یادداشت/حسین شریعتمداری

تک‌تابعیتی، نه دو‌تابعیتی!

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 627915
اینکه سفیر جدید ایران در فنلاند دوتابعیتی است یا نه، علی‌رغم اهمیت آن، موضوع این وجیزه نیست. در این نوشته روی سخن با کسانی است که از کنار پدیده «دوتابعیتی‌ها» به آسانی عبور می‌کنند و اصرار دارند آن را کم ‌اهمیت قلمداد کنند! بخوانید!
تک‌تابعیتی، نه دو‌تابعیتی!
گروه سیاسی جهان نيوز: حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان دریادداشتی با عنوان "تک‌تابعیتی،نه دو‌تابعیتی!" نوشت:

خبر دوتابعیتی بودن سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فنلاند، بلافاصله پس از انتشار، به یک خبر داغ- و البته بسیار مهم- تبدیل شد.

خانم فرشچی این خبر را تکذیب کرده است ولی آقای کریمی‌قدوسی، رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص مدیران دو‌تابعیتی مجلس اعلام کرد که، ایشان معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست دوتابعیتی است و تابعیت آمریکا را دارد.

اینکه سفیر جدید ایران در فنلاند دوتابعیتی است یا نه، علی‌رغم اهمیت آن، موضوع این وجیزه نیست. در این نوشته روی سخن با کسانی است که از کنار پدیده «دوتابعیتی‌ها» به آسانی عبور می‌کنند و اصرار دارند آن را کم ‌اهمیت قلمداد کنند! بخوانید!

۱- کسانی که به تابعیت آمریکا در‌می‌آیند  «دو‌تابعیتی» نیستند، بلکه مطابق سوگندی که یاد می‌کنند باید تابعیت قبلی خود را رها کرده و تنها در تابعیت آمریکا باشند. در اولین جمله از متن سوگندی که داوطلبان کسب تابعیت آمریکا یاد می‌کنند و مطابق قوانین آمریکا ملزم به آن هستند، آمده است؛ «سوگند یاد می‌کنم که هرگونه تابعیت و ملیت قبلی خود را به طور کامل ترک کنم».

I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen.

از این روی کسی که تابعیت آمریکا را می‌پذیرد دو‌تابعیتی نیست، بلکه تابعیت ایرانی خود را به‌طور کامل نفی کرده و فقط یک تابعیت دارد و آن تابعیت آمریکا‌ست.

۲- کسانی که تابعیت اصلی خود را رها کرده و به تابعیت آمریکا در می‌آیند رسما متعهد می‌شوند که در جنگ و یا هرگونه درگیری و تخاصم آمریکا با یک کشور ثالث، مانند سایر اتباع آمریکا در خدمت دولت و ارتش آمریکا باشند و از منافع آمریکا در مقابل طرف درگیر دفاع کنند!

۳- آمریکا بارها به صراحت اعلام کرده است که براندازی جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار دارد و طی۴۰ سال گذشته نیز هیچ فرصتی را برای کینه‌توزی و دشمنی علیه ایران و ایرانی از دست نداده است.

۴- اساسا کسی که به تابعیت کشور دیگری در می‌آید، آن کشور را به وطن خود ترجیح داده است. چرا که در پذیرش تابعیت وطن خود اراده‌ای نداشته است ولی تابعیت کشور دیگر را با میل و اراده خویش پذیرفته است!

۵- با توجه به نکات یاد شده، سپردن مسئولیت‌ها و مدیریت‌های نظام به افرادی که به تابعیت آمریکا درآمده‌اند، یعنی سپردن مسئولیت‌های جمهوری اسلامی ایران به اتباع آمریکا. آنهم نه اتباع معمولی آمریکا که بعضا با مواضع و عملکرد دولت آمریکا موافق نیستند، بلکه سپردن مسئولیت به آن دسته از اتباع آمریکا که سوگند خورده‌اند با جمهوری اسلامی ایران به مقابله برخاسته و سر جنگ داشته باشند!

۶- و بالاخره بدیهی است که سخن درباره سفیر جدیداً معرفی شده ایران برای فنلاند نیست و امیدواریم همانگونه که خود گفته‌اند تابعیت آمریکایی نداشته باشند و در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس ‌اشتباهی رخ داده باشد. سخن درباره تک‌تابعیتی‌هایی است که به غلط دوتابعیتی معرفی می‌شوند و متاسفانه در برخی از مسئولیت‌ها و مدیریت‌های نظام جاخوش کرده‌اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
کسی که عرقی به وطن ندارد اصولا نباید از امکانات وطن مخصوصا کرسی های دولتی بهره مند باشد.این صندلیها حق کسانی است که عشق وطن دارند وبرای تعالی وطن ازهیچ تلاشی فروگزار نیستند.
نه تنها خود اینها غاصب مناصب ملی هستند بلکه کسانی که به اینها سمت میدهند ودرقبال این سمت یک خادم وطن دوست را از جایگاه خدمت محروم میکنند .اگر دانسته باشد خائن به مسائل ملی هستند واگر ندانسته باشد بی مبالات بوده وخودشان نیز لیاقت صندلی خدمت را غصب نموده اند وبه لحاظ شرعی وقانونی این جایگاه که مخصوص خادمین است ، اشکال دارد.
United States
ادم لذت می بره وقتی ترکیه را می بینه . اسلام واقعی!!!!!!!!!! . دین واقعی!!!!!!!!!!!! . مردم واقعی !!!!!!!!!!!!!!!!و بانکهای سالم اسلامی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .بدون داشتن این همه منافع ملی دارند همه در کنار هم زندگی می کنن . از با حجاب و بی حجاب تا ترک و المانی و ایرانی ...
Iran, Islamic Republic of
آدم ؟!!!!!!!!!
تــــــــــــــــــاریخ 150 ساله ما
Germany
یعنی در کشور ما آن قدر قحط السفیر است که حتما باید فردی با این تردیدات هویتی برای منصب سفارت انتخاب بشه
کاری به سوابق خانم مذکور ندارم و ان شالله مطالب مطرح شده برای وی، صحیح نیست اما اما اما تـــــــــــــــــــــاریخ 150 ساله کشور ما پُر از خیانت هایی است که مسئولین تابع انگلیــــس و آمریکا و... اجرا کرده اند.
ایکاش روزی قانونی برای این موضوع تنظیم شود مخصوصا برای آقــــــازاده های تحصیل کرده در خارج
Iran, Islamic Republic of
پاسخ 15:40
ای کاش ولی متاسفانه دراکثر موارد قانونگزاران خود نیز تک تابعیتی نه دوتابعیتی اند...چگونه قانون وضع کنند؟...
Iran, Islamic Republic of
دوستان، بهتره اسم این افراد را از این ببعد "بی تابعیت" یا "بی هویت" بگذاریم، چون بنظرم عنوان "تک تابعیتی" واژه ای است که همه ما ایرانیان دوستدار وطن (البته اغلب فاقد مسئولیت!) را هم شامل میشود.
حیف است که این افراد وطن فروش با القابی شبیه به ما سنجیده شوند.
با تشکر
خاصیت آقازاده های تحصیل کرده در خارج
Germany
یک آمـــــتار بگیرید ببنید چند درصد فرزندان مسئولین رده بالای کشور الان در خارج از کشور مشغول تحصیل یا زندگی هستند.
اینها چند صباحی بعد در سایه حمایت پدر یا دایی یا عمو وارد کشور می شوند و در مناصب حساس مشغول به کار می شوند.
جالبه خیـــــــــلی جالبه حدود 20 ساله میشه که آقازاده های خارج نشین قبلی برگشته اند و بهترین مناصب را هم در اختیار گرفته اند و هر روز یک تز می دهند، امـــــــا وضعیت اقتصاد و صنعت و اشتغال و آب و .... اینگونه است که می بینید. ولـــــــــــــــــــی تحصیل کرده های داخلی که با توان داخلی، دانش آموخته اند در عرصه امنیتی و دفاعی، کشور را به بالاترین درجه و سطح رسانده اند.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه! شما از دادن سلاح به داعش و خریدن نفت اونها چه اسلامی در ترکیه دیدی؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت عمار داره این خاک
United States
تندرو ،جنگ طلب!!!
United States
از قیافه این ادم جنگ ، خونریزی می باره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا نگاه خود را اصلاح کنید. قرار نبود کرسی های دولتی جزو امکانات وطن باشند. این کرسی ها قرار بود محل خدمت و ایثار باشند. البته انشا... اشتباه لفظی بوده.
Iran, Islamic Republic of
خاك دو عالم بر سر همه حائنين به اسلام و ايران
Iran, Islamic Republic of
دوتابعیتی مخفی هم داریم که جسم هایشان در ایران ولی ارواحشان در آمریکاست و در مدلی دیگر بیشتر اعضای بدنشان داخل ایران اما قلب ایشان در آمریکا میتپد و پاهایشان در ایران ولی دست ها همیشه به دریوزگی جلوی غرب دراز است!
Iran, Islamic Republic of
باز این بابا حرف زد.بهتره ساکت باشی سنگینتره
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حاج حسین
یک کیهانه و صدها نشریه زرد اصلاح طلب
یک تیتر میزنه؛ یکسال فحشش میدن
حرفت همیشه مثل تیریه که همیشه دقیقا وسط سیبیل آقایون میشینه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اونهایی که برای امثال علی دایی یا بقیه فوتبالیستها و سلبریتیها حاضرند جان خود را فدا کنند و دائما از آنها بعنوان اسطوره! یاد میکنند.
االبته در واگذاری وطن به بیگانه، واقعا هم اسطوره تشریف دارند!
اکثریت قریب به اتفاق این وطن فروشان، داشتن تابعیت آمریکا یا هر کشور دیگری غیر از ایران عزیز را برای خود افتخار و امتیاز میدانند.
مرگ بر هر چه وطن فروش است!
Iran, Islamic Republic of
علیرغم آنکه این مساله در دولت اصولگرای اقای دکتر احمدی نژاد هم بوده و نیز سکوت معنادار همین آقای شریعت مدار به دلایل گروهی قبیله ای، اما بر اساس فرمایش مولا که انظر الی ماقال و لا تنظر ای من قال، اصل ایراد وارد است در عین حال اگر اقای سفیر دوتابعیتی است باید برکنار شود و اگر نیست تهمت زننده بایستی مورد پیگرد قرار گیرد.
Iran, Islamic Republic of
بنا به همان قاعده انظر الی ما قال
چون حرفهایت آمیخته ای از حق و باطل است منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
دشمن امام علی ع به فرموده بزرگان دین هم در طهارت نسلش باید سک کرد هم در گفته هایش.
Iran, Islamic Republic of
باهمه ی ایراداتم به احمدی نژاد...اما برآیند دولت احمدی نژاد باوجود میل باطنی برخی, مثل این دولت ... نبود...یعنی ایراد مطلب اینجاست که از تضمین کری
به فضاحت باخت رسیدیم...وامدار شرق وغرب نباشند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
الان دولت کلا در دست کسانی است که یا دو تابعیتی هستند، یا مدتی در آمریکا و کشورهای اروپایی زندگی کرده اند. انگار برای رسیدن به رده های بالای مدیریت دولتی این یک شرط لازم است که باید غرب دیده باشی.
ما یک جمعیت صدها هزار نفری از نخبگان جوانی داریم که تحصیل کرده بهترین دانشگاه های داخل هستند اما حتی در پائین ترین رده های مدیریتی و غیر مدیریتی هم استفاده نمی شوند و یا بیکارند یا کار های غیر مرتبط انجام می دهند. اما اونی که در دانشگاه بودیاپادهیایی فلان شهر هندوستان تحصیل کرده یک شبه به بالاترین رده های دولتی می رسه.
Iran, Islamic Republic of
دبدیم جوان 25ساله در دانشگاه داخل درس خوانده را که یک شبه شد رییس کارخانه ای که یکشبه قیمت 7تومنی تحویل گرفته رو 21تومن تحویل داد.از این جوانان یکشبه در دست گرفتن دستگاه های اجرایی رو زیاد دیدیم.
Iran, Islamic Republic of
فاجعه است که توی کشور ما یک مشت دو و چند تابعیتی حساس ترین پستها را اشغال کرده اند. ...
فريدون
Iran, Islamic Republic of
از مطلب خوبتان بهره مند شديم.
قربان كلام و منطق گوهر بارت
برادر حاج حسين شريعتمداري.
اي عمار واقعي رهبري و انقلاب اسلامي ايران
سالم و پايدار و مدافع حق و حقيقت باشي هميشه اي سردار قلم...
Iran, Islamic Republic of
به روباه می گویند شاهدت کو می گوید دمم .
جناب حسین آقای شریعتمداری که انصافا نام بی مسمی ایست برای کسی که کرورکرور تهمت و افترا و توهین به انحا و اقسام مختلف را صرفا به قصد قرب سیاسی به دیگران می زند ، اینکه شما یک مطلبی را بگویید در نظر اهل فن خودش می شود شبهه اینکه در شهادت صحت آن از تندیس ناراست گویی تمام ادوار مجلسین ایران شهود می آوری دیگر خنده آید مرغ پخته در حلیم .
یک شخص دو تابعیتی
Iran, Islamic Republic of
کاش شما به جای این همه توهین، اصل مطلب را مورد نقد قرار می دادی.
آیا وجود افراد دو تابعیتی یا به تعبیر ایشان تک تابعیتی در پستهای کلیدی
مسئله دار نیست؟؟
کسانیکه مثل من تابعیت کشور دیگری هم گرفته و امتیازاتی را بدست آورده اند، ممکن است هنوز عرق و عشق به وطن داشته باشند ولی در عین حال طبق قانون نباید در پست های کلیدی منصوب شوند.
Iran, Islamic Republic of
...
bahman
Iran, Islamic Republic of
با نظر شما موافقم.در این مملکت اصلا چیزی به اسم سواد،لیاقت و... وطن پرستی مهم نیست ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پاسخ 17:03
واژه ی اصلا که آوردید با هزاران مورد نقض شده است. آقای شریعتمداری نوعا بادرایت خود حال خیلی ها را نامساعد می کنند برای همین اماج حمله است...
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان کنید که در این 40 سالی که از انقلاب می گذرد مردم وظیفه شون رو در قبال این انقلاب به خوبی انجام داده اند ولی متاستفانه مسئولان نتوستن نمره قبولی بگیرن برای همین هم وضع ایران در اقتصاد و فرهنگ و خیلی موارد دیگه زیبنده انقلاب و مردم باغیرت و مظلوم نمیباشد.باید در حوزه مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی جراحی بزرگی صورت بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره وقتی وزارت خا رجه دو تابعیتی ابشون را تکذیب میکنه راست میگوید چون ایشون یک تابعیتی است واون هم تابعیت امریکا
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه هموطنان ساحل نشین مظلوم جنوبی ما با قایقهای کوچک سنتی به صیدماهی از خلیج فارس زندگی خود رامیگذرانند ، دوتابعیتی های محیط زیست دریایی به بهانه واهی تجدید ذخایر دریایی ازمورخ ۱/۴/۹۷
تا مدت سه ماه ، عملا امرار معاش انها را تعطیل نموده و هرچه این بیچارها اعترض نموده اند ،کسی رسیدگی نکرده است و امام جمعه بوشهر و دیگر شهرهای ساحلی دستشان به جایی بند نیامده ... ....
دانا
Iran, Islamic Republic of
باز هم آقای شریعتمداری موضوع رو باز کردن تا راحت تر تحلیل بشه و به بیخ و بن قضیه برسه که این تاکتیک خوبی برای روشنگریه، با سپاس خواستم حرف های ایشون رو با چند سوال کامل کنم:
1-شاید این افراد علاوه بر تابعیت پولهاشون در کشورهای دیگه است یعنی نمی شه استعلام کرد که پولهاشون کجاست و چه خدماتی به کشورهای دشمن می کنن؟
2- قانون گفته نمی تونن مقام ارشد در کشور باشن مفهوم روشنه یعنی اونا ممکنه به کشور صدمه بزنن آیا نباید قوه قضائیه دخالت کنه تا قانون اجرا بشه و کشور صدمه نبینه؟
3- در چه دوره ای و چگونه افراد دو تابعیتی به بدنه سیستم تصمیم گیری رسیدن ؟
4- قبل از رسیدن به قدرت تابعیت گرفتن یا بعدش ؟که درصورت قبل از قدرت باشه امکان برنامه از سوی دشمن وجود داره و اگه بعدش باشه امکان خیانت برای پیشبرد اهداف دشمن وجود داره.(امکان معامله )
5- چرا بارها وزارت اطلاعات وجود دو تابعیتی ها را رد کرده و رئیس جمهور بارها از اونها استفاده کرده ؟ حلقه گمشده رو بیابید جایزه بگیرید.
bahman
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه نفر این سوال من رو جواب بده:در خیلی از کشور های پیشرفته دنیا کسانی مسئولین رده بالای نظامی و امنیتی هستن که نه دین دارن ، نه خدا رو قبول دارند، و ممکنه چند تابعیتی هم باشن ولی جالب برام که پرا آین افراد در اون مجموعه که هستن همیشه جزءبهترین ها میشن و بدون کمترین حاشیه ی در دوران خدمتشون.و حتی بعد از اتمام دوران خدمت شون هم پایبند به ارزش های کاری هستن.ولی در کشور ما با اینکه مسلمان هستن،خدا رو قبول دارند و تابعیت ایران رو هم دارند ،بعضا خساراتی و هزینه های رو به کشور وارد میکنند که هیچ کافر و بی دینی نمیکنه.اینجا سوال پیش میاد ایراد کار کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایراد کار نفسهای تربیت نشده ,واداده,ضعیف...دربرابرهمه ی اینهاماچمران راداریم که آیینه ی تمام نمای بصیرت وهوشمندی است...درموردسوال شمانکته ای هم هست سیستم تشکیلاتی آن کشورهاِباکمترین خطا واغماض افرادرادرمسیر درست قرارمی دهد...دربرابرخطاها به شدت باخاطی برخوردمی کند...یعنی به مرور زمان جامعه اینرافهمیده که حذف بی اغماض خاطی درهر منصب وعنوان به نفع کل است.
Iran, Islamic Republic of
من منتظر انتشار اسامی اون 2500 نفر هستم. شما هم پنهان کنید ترامپ یه روزی یه جایی منتشرش میکنه
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
کسانی که تابعیت اصلی خود را رها کرده و به تابعیت آمریکا در می‌آیند، رسما متعهد می‌شوند که در جنگ و یا هرگونه درگیری و تخاصم آمریکا با یک کشور ثالث، مانند سایر اتباع آمریکا در خدمت دولت و ارتش آمریکا باشند و از منافع آمریکا در مقابل طرف درگیر دفاع کنند!!!!!
یعنی دوتابعیتی ها در ایران سربازان آمریکا هستند!!!! توجه داشته باشید "سربازان ارتش آمریکا"
قبول کنید که دوتابعیتی ها همراستا با منافع آمریکا حرکت می کنند!!
چقدر رهبر معظم انقلاب از خطر نفوذ و نفوذی ها گفتند؟؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله شاید عمیق تر که بنگریم غیر ازموارد تحصیلی برای بازگشت و مواردماموریتی البته به شرط خدمت به وطن درموارد دیگر عملا باپرداخت مالیات به دولت امریکا در
جنایات وتحریمهای مردم ایران شریکند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
على
Iran, Islamic Republic of
دنبال تابعيت داشتن ونداشتن نباشيد، برخى از افراد
هستند تلاش فراوان كرده اند كه تابعيتى بگيرند اما
موفق نشده اند! وبرخى ديگر دلشان از يك امريكائى
اصيل و دوآتيشه هم دلشان براى آمريكا بيشتر
مى تپد!!! ساده نباشيد وبترسيد از آنهائيكه فرزندان
و عروس و داماد و.... آنها آنطرف آب هستند وخودشان هم گاه بى گاه حتى در مآموريتهايشان
مى روند و مى آيند وهيچكس هم كارى با آنها ندارد
تا وقتى كه مشكلى پيش مى آيد وگندش كه در آمد
كى بود كى بود ها شروع مى شود .
لذا پيشنهاد مى شود در اين خصوص ودر ارتباط با
اين شناسائيها اقدامات فورى وسريع از همين امروز
شروع شود كه فردا دير است و كار هم مشكل نيست
ریزبین
Germany
با سلام به پیر و پیرو راه حقو حقیت که الگوی برحق و حاضرش و همچنین نائب برحقش اقا روح الله رحمت الله علیه و اقا سیدعلی حفظ الله شانه و مقامه برادر گرانقدرو انقلابی و زینب لسان حاج حسین جانِ شریعتمداری . حاجی جان گرچه درمقابل فهم و شعور و قلم و دانش شما خودرا هیچ میشمارم ولی با رخصت از محضر عزیزت جمله ای را دررابطه با جمله ی دوتابعیتی و معنای انرا از باور خودم عرضه میکنم حضورتان . حقیر فکر میکنم بهتراست بگوئیم افرادِ دو پاسپورتی ولی تک تابعیتی . بدین معنی که هم پاسپورت کشور اسلام وانقلابیِ ایرانِ اسلامیِ عزیزم را دارا هستند و هم سند بنده گی و جیره خواریِ کشور متخاصم و کفرالود مقابل کشورم را و تنها تابعیتی را که قبول دارند و مرگشان باشد تابیعت دجالان و حرامیان و ضد دین و ائین و جرسومه های حرامی ِ شیطان را برخود اقبال و افتخار میدانند...
علی
Iran, Islamic Republic of
خب راستش خوب هم بعضیها به کشوری که تابعیتش رو دارن خدمت میکنن البته قسم خوردن دیگه!
بی تابعیت
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
حمله همین دوتابیعت ها است به اقتصاد مملکت از درون کشور همپای امریکا