جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میزان زکات جمع آوری شده از زبان فتاح

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 627880
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ۹۶ ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد.
میزان زکات جمع آوری شده از زبان فتاح
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در همایش استانی زکات استان فارس با بیان اینکه سال گذشته 370 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع‌آوری شد، اظهار داشت: استان فارس با 40 میلیارد تومان زکات حدود 12 درصد سهم زکات کشور را به خود اختصاص داده که این سهم بیش از سهم تولید و وسعت فارس است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شده که جمع‌آوری زکات در کشور 20 درصد افزایش یابد و با توجه به آمار زکاتی که تاکنون جمع‌آوری شده این افزایش تا پایان سال محقق می‌شود، افزود: ما به رشد پرداخت زکات در کشور امیدواریم و  زکات در خیلی موارد گره‌گشای ما بوده و خیلی از مشکلات ما در زمینه کمک به محرومین حل کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: ریالی از زکات جمع‌آوری شده از محل پرداخت زکات خارج نمی‌شود در همان روستا، شهر و استان هزینه می‌شود و از محل زکات، صدقات و کمک‌های مردمی هیچ گونه حق‌الزحمه‌ای به عاملین زکات و کارکنان کمیته امداد پرداخت نمی‌شود.

وی با اینکه 60 درصد زکات برای کمک به محرومین و 40 درصد آن برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، تاکید کرد: نباید پرداخت‌کننده زکات برای پرداخت زکات مال خود درگیر بروکراسی ادارای شود و در دریافت زکات باید به مردم آسان گرفت.

فتاح خاطرنشان کرد: از ظرفیت رسانه ملی و تریبون نماز جمعه باید برای تبلیغ امر زکات استفاده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *