پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

چرا قالیباف هنوز مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد؟

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 627840
قالیباف در حال حاضر پست و یا مقام سیاسی خاصی ندارد؛ اما به علت اینکه ایشان فردی صاحب‌نظر است و از سویی احتمال دارد در انتخابات آینده هم حضور داشته باشد، مورد نقد و تخریب قرار می‌گیرد.
چرا قالیباف هنوز مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد؟
به گزارش جهان نيوز، از خروج محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران نزدیک به یکسال می‌گذرد، وی در این مدت علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی و خلبانی، تنها در حوزه عمومی و در چند سخنرانی به بیان دغدغه‌ها پرداخته است. حال در این میان انتشار چند تصویر از وی که یکی مربوط به سال ۹۴ در خرمشهر و تصاویری در میان مردم تعدادی استان‌های کشور بوده، باعث هجمه و ادامه پروژه تخریب علیه وی شده است.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا آقای قالیباف علیرغم آنکه هیچ پست و مقام سیاسی ندارد، مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد، گفت: آقای قالیباف به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری در دوره‌های قبل، همیشه به نوعی در صحنه‌های انتخابات و سیاست حضور داشته است و برای انتخابات آینده هم، ایشان یکی از پتانسیل‌های جبهه انقلاب است.

از سویی با توجه به سوابق سیاسی ایشان در شهرداری سابق، طبیعی است که تخریب‌ها و هجمه‌هایی علیه ایشان ادامه داشته باشد؛ زیرا جناح رقیب به خصوص در حیطه شهرداری، عملکرد چندان مطلوب و خاصی نداشته است؛ بنابراین از این راه تلاش می‌کند با تخریب وی، افکار مردم را از سؤال در رابطه با عملکرد این نهاد دور کند. درست است که قالیباف در حال حاضر پست و یا مقام سیاسی خاصی ندارد؛ اما به علت اینکه ایشان فردی صاحب‌نظر است و از سویی احتمال دارد در انتخابات آینده هم حضور داشته باشد، مورد نقد و تخریب قرار می‌گیرد.

سلیمی گفت: به نظر بنده قالیباف باید جواب منتقدان را بدهد و به تلاش خود در مسیر فعالیت‌های سیاسی ادامه دهد؛ چرا که انتقاد نسبت به ایشان در سایر مسائل هم مشهود است. چنانچه وقتی موضوع نواصولگرایی مطرح شد، انتقاداتی به این نظر وارد شد که البته بیشتر از سوی حزب رقیب بود. بدون شک مواضع و نظرات ایشان در تعریف از نواصولگرایی جالب و در خور تأمل است؛ اما شاید، چون ایشان در انتخابات گذشته نتوانست آنگونه که باید خود را نشان دهد باعث شد تا نظرات ایشان در رابطه با نواصولگرایی نیز پررنگ تلقی نشود. هر چند، باز هم تکرار می‌کنم که این بی‌توجهی بیشتر از سوی جریان رقیب بود و همانطور که اشاره کردم از آنجا که جریان حاکم در حال حاضر رقیب سیاسی قالیباف است، طبیعی است که منتقد ایشان هم باشند و یا از نظرات ایشان استفاده نکنند. چنانچه مدیریت جهادی ایشان می‌تواند در زمینه اقتصادی به عنوان یک راهکار مدیریتی استفاده شود؛ اما تا به حال اینگونه نبوده است. حتی در بحث حضور ایشان در دولت کنونی نیز مواضع خصمانه و حتی تمسخرآمیزی را شاهد بودیم که این موضوع هم متأثر از همان بحث رقابتی و سیاسی است که در رابطه آن صحبت کردم.

اصغر سلیمی در پایان اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آقای قالیباف رقیب اصلی ریاست جمهوری بود و قطعاً جمع اضداد یا دو متضاد تا حدودی غیرممکن یا حداقل غیرقابل تصور است. شاید اگر قالیباف هم در این جایگاه قرار داشتند همین موضع را انتخاب می‌کردند. از سویی وی تفکرات خاصی را دارد که ممکن است با تفکرات دولت حاکم در تضاد باشد. هر چند این موضوع یعنی حضور ایشان در دولت شایعه بود و دولت و سایر جریانات هم آن را می‌دانستند. با این حال وجود مسائل و رقابت‌های سیاسی باعث شد تا مواضع خصمانه‌ای نسبت به این موضوع نیز ایجاد شود.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا احمدی نژاد هنوز مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد؟
حسین پهلوانی
Iran, Islamic Republic of
درمورداصولگرایی رسانه هاوشخصیتهای رقیب آنقدرتبلیغ
منفی کرده اندکه بسیاری ازاصولگرایان درتوانمندیهای خود
دچارشک شده انددرحالیکه اداره عمومی جامعه بدست اصولگرایی ناب نیافتاده است که بتوانندتوانمندی خودرا اثبات کرده ومردم راباخودهمراه کرده وشهدشیرین خدمت رابه آنان نشان دهدامادرموردنواصولگرایی احساسم این است که ازمواردبالانشات میگیرد
اصول ثابت است ونمیتوان آنراتغییردادویک چیزنوبه آن اضافه کردتغییردرروشهاستکه به مقتضای شرایط تغییرمیکندوخودتغییرروشهابایددرجریان اصولگرایی به یک اصل تبدیل شودبرعکس اصلاحطلبی که اصول خودراتغییر
داده ودرروشهاثابت است
Iran, Islamic Republic of
قطعا یکی از اینها آقای قالیباف است. آقای احمدی نژادهم خوب است ولی باید کمی تجدید نظر بکند در افکار و رفتار.