جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان علیه طالبان

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 627830
روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک خود را در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان و با هدف آمادگی برای حملات احتمالی طالبان آغاز کرده‌اند.
رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان علیه طالبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع تاجیکستان اعلام کرد، بیش از 10 هزار سرباز که اکثر تاجیک هستند در این رزمایش مشترک با روسیه شرکت دارند.

نیروهای مشترک از دو کشور قرار است به تمرین برای مقابله با تروریست‌هایی بپردازند که از داخل افغانستان اقدام به تهاجم می‌کنند.

همچنین 400 سرباز و 80 قطعه از تجهیزات نظامی روسیه نیز در پایگاه نظامی در تاجیکستان در این رزمایش حضور دارند که تا روز جمعه ادامه دارد.

این رزمایش در مرز بدخشان افغانستان در حال انجام است.روسیه و تاجیکستان از آغاز خروج نیروهای بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در سال 2014 از افغانستان همکاری نظامی خود را افزایش داده‌اند.

این نخستین بار است که این دو کشور در منطقه گورنو – بدخشان تاجیکستان که هم مرز با افغانستان است، این رزمایش مشترک را برگزار می‌کنند.رزمایش‌های گذشته در ولایت ختلان تاجیکستان برگزار شده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *