جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳۵
آخوندی: دولت نباید حتی یک واحد خانه بسازد

منتظر خبر خوب از دولتمردان باشیم؟/ مسکن مهر پیشکش؛ نظر وزیر درباره مسکن‌سازی دولت چیست؟

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 627757
عباس آخوندی که پیشتر مسکن مهر را مزخرف خوانده بود، بیان داشت: به عقیده من اگر قرار باشد عملکرد دولت با ساخت خانه اندازه‌گیری شود، دولت نباید حتی یک واحد خانه بسازد.
منتظر خبر خوب از دولتمردان باشیم؟/ مسکن مهر پیشکش؛ نظر وزیر درباره مسکن‌سازی دولت چیست؟
 گروه سیاسی جهان نيوز: در انبوه مشکلاتی که مردم به دنبال شنیدن خبرهای خوب از دولت و تلاش دولتمردان برای بهبود اوضاع کشور هستند، متاسفانه دیده می شود که دولتمردان خود ناامیدی را به جامعه تزریق می کنند. کابینه دولت روحانی نشان داده است که در مواقع بحران مدیریت بحران حتی در حوزه افکارعمومی بلد نیست. برخی از صداهایی که از دولت در این شرایط شنیده می شود بیشتر از اینکه حاکی از تلاش دولتمردان برای بهبود شرایط باشد بوی بی اعتنایی و بی مسئولیتی می دهد.

فضای دولت در شرایط سخت کشور نشان از اختلافات و بروز مشکلاتی در خود دولت دارد که به خوبی نشان می دهد که مشکلاتی که امروز در حوزه مدیریتی وجود دارد برون داد همین شیوه مدیریتی است. برخی ازدولتمردان با یک توئیت بیشتر از اینکه جامعه را آرام سازند به التهابات موجود دامن می زنند و درواقع خود بخشی از جنگ روانی در خیل مشکلات می شوند. از سخنگو گرفته تا مشاور و وزیر دولت یکپارچه در صدد است تا ناامیدی را به جامعه تزریق کند، درحالی که نام خود را دولت تدبیر و امید نهاده است.

یکی از این نمونه ها درباره تزریق ناامیدی در جامعه و اخبار بدی که از دولتمردان به گوش می رسد، صحبت های اخیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی جمعه گذشته در اظهاراتی جنجالی با اشاره به این‌که مسکن مهر باعث شد تا چوپان‌ها کار خود را رها کرده و به شهر بیایند گفته بود: «من از مجموعه وزارت راه و شهرسازی سخن  می‌گویم...  مسکن مهر امکاناتی را ایجاد کرد برای عده‌ای در شهرها، مردم از روستاها به شهر آمدند. مسکن مهر فقط صدمه‌اش این نبود که یک برنامه دولتی بود. بلکه مناسبات مربوط به جمعیت را بر هم زد. 45 هزار تومان یارانه را گرفت آمد در مسکن مهر نشست، کارش را هم ول کرد، چوپان بود. در سمنان نمونه‌هایش را برای من بارها گفته اند که مناسبات کاری را بر هم زد.»

عبده‌تبریزی این را هم گفت که دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و 350 واحد را به اتمام رسانده است، فقط مسکن مهر پردیس باقیماند که 70 درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه است.

حالا عباس آخوندی در نشست با نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به این‌که هر واحد باقیمانده  مسکن مهر پردیس -که مهمترین مشکل ما در این بخش است- برای تکمیل زیرساخت‌ها به 32 میلیون تومان پول نیاز دارد که دولت نیز یک ریال اعتبار برای آن ندارد، در این حوزه باید بگوییم که فردی در سال 91 این واحدها را با هزینه متری 340 هزار تومان به مردم ارائه کرد حال آنکه این رقم در زمان فعلی با توجه به افزایش قیمت مصالح و ... به 700 هزار تومان رسیده است که همراه با کمبود اعتبار 32  میلیون تومانی برای زیرساخت باید بگوییم برای هر واحد بیش از 60میلیون تومان کسری اعتبار وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت: بدون شک دولت نباید تحت هیچ شرایطی در حوزه ساخت و ساز وارد شود، به عقیده من اگر قرار باشد عملکرد دولت با ساخت خانه اندازه‌گیری شود، دولت نباید حتی یک واحد خانه بسازد.

وزیر راه و شهرسازی درحالی بیان می کند که وظیفه دولت ساخت حتی یک خانه نیست که در 5 سالی که وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت وی اداره می شده است اخبار ضد و نقیضی درباره مسکن ارائه شده است. مخالفت تمام قد آقای وزیر با مسکن مهر و همواره ناامید کردن کسانی که در دولت قبل سرمایه گذاری کرده و به امید خانه دار شدن به این پروژه پیوسته اند، چیز تازه ای نیست اما این روزها توهین هم چاشنی کار مسئولان این وزارتخانه شده است.

امروز مشاور وزیر با توهین نسبت به متقاضیان مسکن مهر صحبت می کند و دیروز نیز خود وزیر این پروژه را مزخرف خوانده بود. اما حرف جدید دولت این است که در حوزه مسکن حتی نمی خواهد یک خانه بسازد. این درحالی است که با وجود مخالفت های جدی آخوندی با مسکن مهر، وی قول داده بود که پروژه مسکن اجتماعی را کلید بزند که خبری از آن تا به حال در دولت نبوده است. حال با این صحبت‌های آخوندی مشخص می شود که دولت فاتحه مسکن اجتماعی را خوانده است؛ چراکه اصلا وی اعتقادی به ساخت مسکن از سوی دولت ندارد.

با این اوصاف بعد از 5 سال توهین و بی توجهی دولت به مسکن مهر در شرایطی که گرانی ها افسارگسیخته در حوزه های مختلف از جمله مسکن سبب شده تا خانه دار شدن برای بسیاری به آرزوی دست نیافتنی بدل شد، دولت نیز با ناامید سازی بیشتر مردم موضوع انبوه سازی را نیز از ریشه انکار کرده و لااقل در حوزه مسکن آب پاکی را به روی دست مردم ریخت که دولت در این زمینه مسئولیتی بر عهده نمی گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
Iran, Islamic Republic of
چرا این هنوز هست؟!
گرانی و قطع برق و بیکاری و... و... کنار وجود این فرد آدمو عصبی میکنه
z
Iran, Islamic Republic of
وزیر برند رامی فرمایی؟
کشور راآبادفرمودند! علی برکه اله.
محمد
Germany
در این سی و اندی سال که قدرت دست اصلاح طلبان و...بوده جز بی کفایتی بدبختی و رنج از دولتمردان چیزی ندیدیم که الان انتطارش را داشته باشیم.
شاهین
United States
اصلاح طلبان هیچ برنامه و توانی برای اداره کشور ندارند ....
Germany
...جهان چرا تحریف کردی
Germany
خدا دست آخوندی را از سر مردم بردارد.آمین.
والی
United States
دوست شفیق میرکذاب در فتنه 88 هستند ایشون!
برند اصلاح طلبی هستند ایشون
ایشون و آقازادشون خووووووووب دارند میتازن و سوار شیر هستند!
Iran, Islamic Republic of
لطفا عکس آخوندی رو بردارید
Iran, Islamic Republic of
...
علی 14:30
Iran, Islamic Republic of
این دولت با هرمعیاری که اندازه گیری شود قابل قبول ملت نیست رفوزه شده رفوزه ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ولی قابل قبول مجلسی ها هست که دو بار استیضاح شده و به او رای داده اند
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن شده پیشه مسئولین ما. شما برو به سایتهای وزارتخانه ها ببین گزارش های فصلی یا ماهیانه از عملکردهاشون وجود دارد. در استانهاهم همینطور. وقتی چیزی نوشته نمی شود و گزارش دهی نمی شود این می شود که هر کس در حرف زدن مهارت بیشتری دارد جلوتر است. کی می خواهیم باور کنیم ما مردم را نا محرم می دانیم
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آخوندی به فکر ملت نیست. ملت به وزیری برای انجام امورات خود رای نداده اند! ...
بهار
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اولین وزیری که باید تعویض شود اقای اخوندی است برای مجلس متاسفم که به ایشان رای اعتماد داد
سرور
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید با این مجلس و رییس و هیات رییسه اگر استیضاح شود دفعه بعد بیشتر رای می آورد.
علی
Iran, Islamic Republic of
نظرات آخوندی درباره مسکن، نظام مهندسی، خرید هواپیما، مسکن اجتماعی! و ... صرفا برای وقت گذرانی و معطل کردن کشور بیان می شود.
م م
Iran, Islamic Republic of
کار های مفیدی که از دولت نا امید سر زده را نا م ببرید دولت مردان این دولت/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
هرکی میخواد منتظر خبر خوب باشه باشه، ما که نیستیم
Iran, Islamic Republic of
بدتر از این اون نماینده هایی اند که اینو تایید کردند
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
همه دولت مثل همین شخص هستند فقط این شخص شفاف تر صحبت می کند....
Iran, Islamic Republic of
آقای آخوندی نظرتون درباره مسکن سازی برای آقازاده های مظلوم و ژن های برتر چیه؟!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا معیار مردم از انتخاب این دولت و نمایندگان حامی این دولت ک...چه بوده است؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا آیا ... افراد ... متمول ... باید جایگاهی چون وزارت و ... داشته باشند؟!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
خدا از کسی که خانه های مردم را در پردیس زمین زد نگذرد. مگر مردم کم پول دادند. بیشترین آورده در تمام مسکن های مهر برای پردیس بوده و هست. حتی به زعم مدیران قبلی پردیس مشکل آورده نداشت و بی کفایتی مدیران منصوب شما در این طولانی شدن ساخت خانه های مردم دخیل بوده و هست. زمین بیابانی با پول مردم آباد شده است و زمنیها ارزش تجاری و مالی پیدا کرده اند و حالا از مردم طلبکار هم هستید. زمین های این خانه ها را به اسم مردم نکردید تا به قیمت گزاف به مردم بفروشید و حالا دم از جیب خالی و طلبکار بودن دارید.عجبا.. این همه اشتغال در این منطقه رقم خورد. پردیس مصوب سال 70 است نه امروز. اتفاقا پردیس هم بزرگراه دارد با 4500 توان عوارضی و هم بیمارستان و هم بین سه سد ماملو، لتیان و لار واقع شده است. ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
مسکن اجتماعی چه شد جناب آخوندی.
فرمایش رهبری در سال اول دولت در تکمیل مسکن مهر ها و خانه های مردم علیرغم همه مسائل چه شد. با چه رویی صحبت می کنید جلوی این مردم.
راه آهن و کریدورهای ترانزیتی ایران الان چه وضعیتی دارند. اگر در این 6 سال دولت کمی تحرک داشت همین مرزهای و راههای ترانزیتی مملکت و مشاغل را بیمه می کرد. هواپیما ها که هوا شد روی زمین بیا و کارکن به جای حرف زدن
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
یک سوال
آقای باهنر چرا در جلسه استیضاح آقای آخوندی گفت من وزیر روی دست ایشان ندیده ام؟!!!!!!!!!!!
علی
Canada
این یک حرفش درست است. دولت نباید حتی یک واحد مسکن بسازد. ماشاالله سپاه مرتب در زمینهای اختصاصی و مرغوب مسکن میسازد. مرتب.... اگر یک حکومت نظامی با رییس و وزرای سپاهی داشتیم و همه ی کارها را به سپاه می‌سپردند همه ی مسایل حل میشد.
مهدی محمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم صحبت های نابجای وزیر مسکن که متاسفانه ادبیات سخن گفتن را هنوز یاد نگرفته است را به خود ایشان برمیگردانم همانگونه که خود ایشان به شهر رفته اند ومتاسفانه مشکل ما از وزیر نیست از مجلس ما است که به هر بهانه ای جای این گونه افراد را در مملکتی که متعلق به همین چوپانان ومستضعفان است باز می کنند ومدعی وطلبکار هستند وواقعا برای اینگونه اظهار نظر کردن وزیر متاسفم
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز افتاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخوندی با افزایش وام خرید مسکن از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان حجم تقاضای زیادی را روانه بازار مسکن نمود و از این طریق باعث افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها شده است و عده ای هم از این فرصت سو استفاده کرده و واحدهایی که رو دستشان باد کرده بود را با چندین برابر قیمت به مردم انداختن و عجیب از آب گل آلود نهنگ گیری کردن. آخوندی اگر بجای وام خرید وام ساخت قابل انتقال به خریدار را فعال می کرد بجای بخش تقاضا بخش عرضه و ساخت و ساز فعال می شد و حالا وضع اینگونه نبود.
على
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اول برو دستو صورتتو باابو صابون اقای روحانی بشوی .بعد ازین فرمایشات گهربار بگو