جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۳

دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب الله چیست؟

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 627710
حضرت آیت الله مصباح یزدی فرمودند: «شيطان چنين دامي را حتي براي بزرگترين اصحاب ائمه (ع) نيز گسترده بود؛ در تاريخ مي خوانيم که بزرگترين اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زير پاي امام حسن (ع) کشيدند و ايشان را « مذل المؤمنين » خطاب کردند!»
دام خطرناک شیطان برای انحراف حزب الله چیست؟
به گزارش جهان نيوز، آیت الله مصباح یزدی در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در خصوص دام شیطان برای انحراف نیروهای حزب اللهی صحبت کردند. 
 
در ادامه مهمترین قسمت های سخنرانی این فیلسوف اسلام شناس در اختیار مخاطبان قرار داده شده است:  
 
آماده باشيم هر سختي را براي خدا تحمل کنيم. گاهي مصالح نظام اسلامي ايجاب مي کند که انسان خون جگر بخورد و اظهار نکند و صبر پيشه سازد؛ اگر نتوانيم اين موارد را بشناسيم، شيطان از همين مسأله به عنوان دامي براي انحرافمان استفاده خواهد کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامي از بزرگترين نعمت هايي است که خدا به ما داده است ؛ شخصيت هاي تراز اول سياسي دنيا، گاهي تصريح کرده اند که تا ايران چنين رهبري دارد، دشمنانش نمي توانند کاري از پيش ببرند.
 
گاهي پافشاري بر برخي مسائل سبب فوت شدن مصلحت بزرگتري مي شود؛ بايد مصاديق آن را بشناسيم؛ گاهي نشناختن اين موقعيت ها، سبب از دست دادن ايمانمان به رهبري مي شود؛ شايد ما به خاطر علاقه و دلسوزي خودمان فکر کنيم که رهبر بايد رفتار و موضع تندي نسبت به فلان قضايا بگيرد و وقتي رهبري چنين موضعي نگرفتند، گمان کنيم کار ايشان اشتباه بوده است!
 
شيطان چنين دامي را حتي براي بزرگترين اصحاب ائمه (ع) نيز گسترده بود؛ در تاريخ مي خوانيم که بزرگترين اصحاب امام حسن (ع)، سجاده از زير پاي امام حسن (ع) کشيدند و ايشان را « مذل المؤمنين » خطاب کردند!
 
فکر نکنيم هر چه ما فهميديم، رهبري هم بايد همان را فهميده باشد و لذا بايد موضعي که انتظار داريم اتخاذ کند؛ اين امر سبب مي شود تا به خودمان حق بدهيم تا به سخنان او عمل نکنيم؛ آيا معناي ولايت فقيه اين است که او بايد مثل ما فکر کند و به فرمان ما گوش کند يا ما به فرمان وي؟
 
در طول اين چهل سال ثابت شده است که خداوند مصلحت جامعه را توسط ولي فقيه رقم زده است،
 
بنده به غير از امام (ره)، هيچ يک از علماي گذشته را به روشن بيني، فراست، تدبير، تحمل سختي ها و سعه صدر و جامعيت ايشان نديده ام.
 
اين که کمبودهاي جامعه را به خاطر عدم اتخاذ مواضع تند از سوي رهبري بدانيم، ‌امري خطاست؛ اگر چنين باشد بايد بگوييم بسياري از مشکلات صدر اسلام نيز – العياذ بالله – تقصير پيامبر(ص) و معصومين بوده است!!
 
سختي ها را تحمل کرده و صبر کنيم و به خاطر هر اشتباهي که ديگران انجام داده اند، سر و صدا راه نيندازيم؛ در عین دیدن واقعیات افراط و تفریط نداشته باشیم واولويت ها را بشناسيم. البته نسبت به آنچه قرار است سرنوشت نظام را تغيير دهد، حساس باشيم و در اين موارد فرمايشات رهبري را نصب العين خود قراردهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود استاد.
Iran, Islamic Republic of
بصیرتی عمار گونه میخواهد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال علامه مصباح یزدی راحفظ کند
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
خدایا همه مردم ایران و مسلمانان جهان را بصیرت عطا بفرما.
اللهم انصر الإسلام والمسلمين، وأذل الشرك والمشركين والمنافقين و دمر أعداءك أعداء الدين.
United Arab Emirates
حضرت آیت الله مصباح برا مومنین جاذبه دارد و برای منافقین دافعه.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. احسنت. احسنت. ماشاء الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
Iran, Islamic Republic of
حقیقتاً و واقعاً که همینطوره .
کاملاً بنده به این اعتقاد دارم. و برایم ثابت شده.
Iran, Islamic Republic of
فراز آخر فرمايشات استاد يعنى تعطيلى امر به معروف و نهى از منكر . جامعه اى آحادش حق اعتراض نداشته باشند جامعه ايست مرده و در خط شيطان.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این چه نتیجه گیری است
...
United States
برادر محترم ! اشتناه میفرمایید . چون که " صبر انقلابی" از بزرگترین و مشکلترین مصادیق " معروف " است . شما در تاریخ اسلام کمی دقت بفرمائید که صبر انقلابی امام امیرالمو منین و امام حسن سلام الله علیهما در برابر شرارت اشراری مثل معاویه ملعون و سلف ناپاک او یقینا از قیام خونین حضرت سید الشهدا علیه السلام سخت تر و جانکاه تر بود .
United States
برادر گرامی / در تقسیم بندی جنود عقل و جهل در کلام نورانی امام معصوم (ع) "صبر" از جنود عقل شمرده شده است . صبر هوشمندانه و مبتنی بر بصیرت به معنای قبول داشتن وضع موجود نیست . صبر انقلابی خودش اقدام و عمل وحرکتی هوشمندانه محسوب میشود . صبر در صحنه های پر تلاطم وپیچیده سیاسی و اجتماعی و نظامی و فتنه ها نوعی در کمین نشستن و رصد کردن دشمن برای بدست اوردن فرصت مناسب جهت اقدام به جا و موثر است . گاهی ممکن است مردم به دلایل مختلفی در صحنه سیاسی انتخاب صحیحی نکرده باشند و یا اینکه منتخبین انها از شرایط و قول های خود عدول کرده باشند و باعث به وجود امدن مشکلاتی شده باشند و یا مثلا مثل زمان بنی صدر اصولا سالوسانه به صفوف انقلاب و هرم قدرت نفوذ کرده باشند در اینگونه شرایط گرچه برای رهبری امت خیلی از مطالب از پیش روشن و واضح بوده است اما برای اقدامی متین و عاقلانه و متقن رهبر بابصیرت و اگاه امت صبر پیشه میکند تا برای امت نیز زوایای پیچیده و پنهان اوضاع روشن شود تا تغییر و تحولات بر مبنای بصیرت و مطالبه امت صورت گیرد . درست مثل سیر برخورد مرحوم امام راحل حکیم با قضایای بنی صدر و اقای منتظری . از خداوند بزرگ مسئلت میکنیم که در قضایای امروز انقلاب و جامعه رهبر فرزانه و امت بیدار ونجیب ایران اسلامی را مدد و یاری فرماید تا مثل 40 سال گذشته از این گردنه دشوار نیز عبور کنیم و همانگونه که چهل سال قبل مردم مارا در مقابل استعمار خارجی و استبداد داخلی به پیروزی رساند امروز نیز در مقابل استعمار خارجی و خط نفوذ لیبرالها ی داخلی و ستون پنجم دشمن به پیروزی برساند .
Iran, Islamic Republic of
فیلسوف اسلام شناس بزرگ
United States
اصلا معنای امامت مسلمین و ولایت فقیه که اعظم نعم الهیه است در کلامی کوتاه و موجز این است که : به کندروها و اهمال کارها و محافظه کارها میفرماید سریعتر و به تند روها میگوید اهسته تر . ما به عنوان احاد امت نه باید از امام مسلمین عقب بیفتیم و نه جلو بزنیم ."وللازم لهم لاحق "اگر احاد امت و مسئولین ملازم پشت سر رهبری حرکت کنند یقینا امریکای جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند .درود وسلام خداوند بر عالمان و امت با بصیرت .