پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دستبرد به حساب بانکی توسط هکر ۱۳ ساله

سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 627450
پسر نوجوان زمانی که نتوانست گوشی هوشمند بخرد، با نفوذ به حساب کاربران اینترنتی از آنها سرقت کرد.
دستبرد به حساب بانکی توسط هکر ۱۳ ساله
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌ رضوی گفت: از چندی پیش شکایت‌هایی در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت که نشان می‌داد، زمانی که از سایت‌های اینترنتی استفاده کرده‌اند، اطلاعات حسابشان هک و موجودی‌شان سرقت شده است. در جریان تحقیقات پلیسی روی 9 پرونده مطرح شده، ردپای پسر 13 ساله‌ای در این‌باره به‌دست آمد.

وی افزود: هکر نوجوان شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد. با تحقیق از وی معلوم شد مدتی بوده که از خانواده‌اش خواسته تا گوشی تلفن همراه هوشمند برایش بخرند که آنها حاضر به خرید گوشی نشده‌اند. یک روز او در حال خرید شارژ اینترنتی بوده که با کانالی که آموزش هک می داده، آشنا شده و بعداز دریافت اطلاعات آن سایت فیشینگ قلابی راه‌اندازی کرده و با این ترفند توانسته بود به حساب اینترنتی شاکیان راه پیدا کند.

جهانشیری ادامه داد: متهم نوجوان برای به تله انداختن کاربران و دستیابی به اطلاعات حساب آنها وعده ردیابی افراد فقط با هزار تومان را مطرح کرد. بعد به بهانه پرداخت پول، حساب را خالی می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *