جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رد ادعای جابه‌جایی ۳ نوزاد با آزمایش «دی‌ان‌ای»

سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 627443
کارشناسان پزشکی‌ قانونی پایتخت پس از آزمایش دی‌ان‌ای برروی سه پسر نوجوان نظر دادند که اشتباهی در بیمارستان رخ نداده و آنها پس از تولد جابه‌جا نشده‌اند.
رد ادعای جابه‌جایی ۳ نوزاد با آزمایش «دی‌ان‌ای»
به گزارش جهان نيوز، چندی پیش زوجی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای یافتن فرزند واقعی‌شان کمک خواستند. با دستور بازپرس رضوانی، پرونده برای تحقیقات در اختیار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

شاکی به افسر تحقیق گفت: 25 اسفند سال 84 همسرم در یکی از بیمارستان‌های تهران زایمان کرد و پسری به دنیا آورد. او یک ساله بود که به خاطر بیماری فوت شد. همه شواهد و مدارک پزشکی نشان می‌داد او فرزندمان نبوده است.

وی افزود: ماجرا را از بیمارستان پیگیر شدیم که مدعی شدند، شش پسر دیگر هم در همان روز به دنیا آمده و پسر ما جابه‌جا نشده است. بعد از گذشت 12 سال تصمیم گرفتیم از مسئولان بیمارستان شکایت کنیم تا از سرنوشت فرزند واقعی‌مان باخبر شویم.

این در حالی بود که مسئولان بیمارستان در تحقیقات قضایی گفته بودند که قصوری در آنجا صورت نگرفته و کودکی جابه‌جا نشده است.برای پرونده به‌دلیل این‌که مشمول مرور زمان شده بود قرار منع تعقیب صادر شد. اما زوج شاکی به این قرار اعتراض کردند که پرونده برای حل اختلاف قضایی به دادگاه کیفری 2 بعثت تهران ارسال شد که این‌بار مسئولان قضایی اعلام کردند اعتراض شاکی و همسرش وارد است و باید دوباره تحقیقات قضایی انجام گیرد.

با دستور بازپرس رضوانی تحقیقات دوباره آغاز و معلوم شد در میان شش پسری که روز مورد نظر به دنیا آمده بودند، سه نفر از نظر گروه خونی با گروه خونی زوج شاکی مطابقت دارند و به همین دلیل دستور آزمایش دی‌ان‌ای از آنها را صادر شد. سرانجام با گذشت چهار ماه از این ماجرا، تیم کارشناسان پزشکی‌قانونی نظر دادند آزمایش دی‌ان‌ای از این سه پسر 12 ساله با زوج شاکی مطابقت ندارد و آنها در بیمارستان جابه‌جا نشده‌اند و فرزندان واقعی والدین خود هستند.
با مشخص شدن این موضوع، پرونده شکایت این زوج بسته شد.

منبع: جام جم آنلاین 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *