پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۳۱

از بدحجابی بدتر چیست؟ +عکس

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 627356
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موج آن ها را بکجا می برد؟ به جهنم. این درناک است که فرزندان ما با جهالت و لجبازی و جو دارند خود را خوراک آتش می کنند و جامعه را از تعادل انسانی خارج. مادران فردا و کسانی که باید مربی جامعه باشند خود فاسد می شوند و چگونه می توان از این جامعه انتظار رفتار درست و انسانی داشت. وقتی دامنی که باید در آن تربیت شوند خود آلوده است دیگر نتیجه معلوم است.
Canada
خدا را شکر که فساد مالی و اختلاس و رشوه از بدحجابی بهتره. در غیر اینصورت این افراد نا امید از دنیا میرفتند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
چرا مغلطه ميكني جناب؟! اين چه دليل غير منطقيه كه شما جماعت براي ترويج برهنگي ناموس مسلمانان مي آوريد؟
اين نميشه كه به بهانه وجود يك فساد و كم كاري و كم توجهي مسئولين دولتي و قضائي در برخورد ريشه اي با آن نسبت به برخورد با يك فساد ديگر معترض بود و به دفاع از رواج اين مفسده برخاست.
از نظر اسلام وقوانين الهي و انساني هم اختلاس و دزدي و ويژه خواري گردن كلفتها و مسئولين جرمه و بايد به شديدترين وجه باهاش برخوردبشه و هم بد حجابي و بي حجابي وبرهنگي زنان در انظار عمومي و بي غيرتي مردان .هردو مفسده انگيزند و باعث تخريب و ويراني جامعه شده و ميشوند و بايد مورد تنفر مردم و مسئولين قرار بگيرند.
اتفاقا" بيشتر غارتگران بيت المال و حاميان پيدا و پنهان ... آنها يا از طرفداران پروپاقرص رواج برهنگي زن مسلمان در جامعه اند و يا نسبت به برخورد با آن بي تفاوت و خنثي رفتار مي كنند.
United States
بدحجابی مقدمه تمام فساد هاست
Iran, Islamic Republic of
چرا برعکس این موضوع صادق نیست ؟
یعنی اینکه بگوییم :
خدا را شکر که بدحجابی از فساد و اختلاس و رشوه بهتره. در غیر اینصورت این افراد....

چرا قیاس مع الفارق میکنی ؟
اگر یک جای کار ایراد دارد دلیل نمیشود ایرادات دیگر را نبینیم و فراموش کنیم.
دلیل فقط یک چیز است اینکه بخواهیم بدحجابی را با دلیل و برهان "وجود فساد مالی و اختلاس و رشوه" موجه جلوه بدهی.
هر دو بد هر دو مشکل هر دو مشکلات بزرگ هستند.
این روزها باب شده هرکسی از هرچیزی خوشش نمی آید رشوه و فساد مالی را علم میکند.
Iran, Islamic Republic of
از مدیریت جهان نیوز میخوام نظرات انحرافی اینگونه افراد مأمور را، درج نکنند و آنان را ناکام بگذارند. لطفا نظران مرتبط با خبر را، درج کنید. طبق قانون نوشته شده.
سروش
Iran, Islamic Republic of
چون فطرت انسان پاک و همانطور که بدی آموخته می شود خوبی هم آموخته می شود، مشکل یافتن مربی کارکشته است، دیده اید چطور مربی های کارکشته چگونه تیم خسته و شکست خورده را به پیروزی می رسانند، درضمن همیشه باید به خدا توکل کرد و از خدا یاری خواست.
Iran, Islamic Republic of
از قیاست خنده آمد خلق را .
Iran, Islamic Republic of
در هيچ جاي قرآن، و كتب روايي ما و متوني كه "گناهان كبيره" را فهرست كرده اند، نامي از بي حجابي (يا بدحجابي) برده نشده است. در مقابلِ گناهاني مانند دروغ، ريا، غيبت، تهمت، رباخواري، خودپسندي، تكبر، حسد و ... اصلاً ذكري از بدحجابي يا بي حجابي نيست.
پس وقتي كسي از ما مي پرسد "از بدحجابي بدتر چيست؟" پاسخ آن بسيار ساده است: "گناهان كبيره" (كه متأسفانه در جامعه امروز ما بسيار رواج يافته و هيچ حساسيتي را نمي انگيزد)
Iran, Islamic Republic of
و بی حجابی هم از گناهان کبیره است بلکه از بزرگترین آنها . جناب قدری برو سواد دینی ات را ببر بالا و بعد حکم بده . عزیز جان این که الان تو گفتی دروغ بستن به خدا ورسول است که خودش از بزرگترین گناهان کبیره است. برای حجاب زحمت بکش رجوع کن به آیه 59 سوره احزاب و همچنین به روایت معراجیه پیامبر در خصوص زنان بی حجاب که بسیار مستند است.
بياييد به خدا دروغ نبنديم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 23:37، سلام
از آيه 59 سوره احزاب، حداكثر چنين استنباط مي شود كه بي حجابي "گناه" است. نه اينكه "گناه كبيره" است. براي فهرست گناهان كبيره معمولاً به حديث امام موسي ابن جعفر(ع) به نقل از پدر بزرگوارشان امام جعفر صادق(ع) در پاسخ به عمرو بن عبید استناد مي گردد كه مشتمل بر 16 گناه است و بي حجابي جزو آنها نيست. شهيد آيت الله دستغيب(ره) در دو جلد كتاب "گناهان كبيره" فهرست مفصل تري را مشخص نموده اند كه مشتمل بر 40 گناه است و البته باز هم بي حجابي جزو آنها نيست.
مويد باشيد
Iran, Islamic Republic of
این حدیث رو پیامبر (ص) به دختر بزرگوارشون حضرت فاطمه (س) فرمودند :

ای فاطمه جان! هیچ زنی نیست که زیبایی‌ها و جمال خود را زینت کند و با زیباترین و نیکوترین جامه‌های خود از خانه خارج شود تا نگاه مردمان را به سوی خویشتن جلب کند،
مگر اینکه همه‌‌ی ملائکه‌‌ی آسمان‌ها و زمین او را لعنت و نفرین خواهند کرد و تا زمان مرگ در غضب و خشم الهی خواهد بود و پس از مرگ، فرمان داده می‌شود که او را در دل آتش بیفکنند.
اين حديث ربطي به بي حجابي ندارد
Iran, Islamic Republic of
چنانچه اين حديث به لحاظ سلسله راويان بررسي شده و ضعيف يا مرسل نباشد و توسط اساتيد علم حديث و علم رجال، توثيق شده باشد، باز هم ربطي به بي حجابي ندارد. زيرا در مورد كسي است كه:
اولاً اقدام به آرايش و زينت خود كند و با جامه هاي نامناسب از خانه خارج شود.
ثانياً قصد و نيت وي از چهره ي آرايش كرده و زينت كردن خود، جلب نگاه نامحرمان به سمت خود باشد.
من در زماني كه در خارج از كشور بودم، متوجه شدم اغلب زنان آنجا (نه همه) عموماً با پوششي ساده، رسمي و بدون كوچكترين آرايشي با جديت كامل، در محل كار حاضر مي شوند و در رفتارشان اقدامي براي جلب توجه نامحرمان انجام مي دهند. حتي عطر استعمال نمي كنند و لذا اصلاً مصداق حديث فوق نيستند. اما وقتي به ايران برگشتم متوجه خانمهاي باحجابي شدم كه كم و بيش در محل كار آرايش مي كنند (حتي خانمهاي چادري از ريمل و گاهي خط چشم استفاده مي كنند) و بعضاً از عطر و ادكلن هم استفاده مي نمايند و لذا در عين باحجابي، ممكن است مصداق حديثي كه فرموديد باشند. (البته بنده قضاوتي نمي كنم)
لطفاً اشتباه تايپي بنده را اصلاح فرماييد
Iran, Islamic Republic of
"در رفتارشان اقدامي براي جلب توجه نامحرمان انجام نمي دهند."
Iran, Islamic Republic of
حدیث، کاملا مربوط به حجاب است، چراکه پوشاندن زینت ها، همان حجاب است، یعنی پوشش.
وانگهی، گناه کبیره و صغیره نکن. همه گناهان، نافرمانی خدا، است و نافرمانی خدای بزرگ، کوچک نیست. اینجا صغیره به معنای گناه کوچک نیست.
ثالثا هر گناهی که کوچک بشمارید، بزرگ میشود. اینم حدیث هست. اینم بگو.
رابعا قرآن و اولیاء الله، از گناه دفاع نمیکردند!
خامسا، آقای پناهیان گفته از بد حجابی بزرگتر، علاقه ترویج آن است. نفرموده ازهمه گناهان بزرگتر. فرموده از بدحجابی بزرگتر. در این مورد هم که افتخار و علاقه به گناه، از خود گناه بدتره، حدیثی از حضرت رسول الله، داریم.
خلاصه اینکه کم مغلطه کن. این متن های بلندبالا رو هم. ننویس. مردان با غیرت ما، اجازه بد حجابی و بی حجابی به ناموسانشان را نمیدهند. برو رد کارت وهابی
Iran, Islamic Republic of
البته اگر توجه کنی بدحجابی ریشه گناه کبیره ... است.
همانطور که بقیه گناهان کبیره ریشه هایی دارند.
Iran, Islamic Republic of
مسابقه بی حجابی نیست مسابقه بدن نمائی و .... است
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
از بدحجابي بدتر مواجهه نادرست با بدحجابي است.
از بدحجابي بدتر دفاع بد از حجاب است.
اگر امروز وضعيت حجاب در جامعه ما مطلوب نيست يا اينكه ناهنجار است يكي از مقصران اصلي اين وضعيت متوليان فرهنگي ما هستند كه امروز گناه آنرا بگردن اين و آن مي اندازند و همه مقصرند جز خودشان.
آقايان عزيز اين دختران در اين كشور بدنيا و در اين كشور تربيت شده اند و اتفاقا" شماها متولي اين امر بوديد.كوتاهي كرديد و امروز كاسه چه كنم دستان گرفته ايد.
اگر انشاءالله تا صدسال ديگر هم زنده باشيد و بر همين پستها هم تكيه زده باشيد بازهم خودتان را مبرا ميدانيد و شرق و غرب و ماهواره و ويدئو و هزاران دليل زميني و آسماني را مقصر ميدانيد جز خودتان.
Iran, Islamic Republic of
صدالبته كه متوليان فرهنگي كشور و مسئولان ريز و درشت دولتي در طول 40 سال پس ازانقلاب در اين زمينه كوتاهي كرده و بسيار هم كوتاهي كرده اند و به شدت مقصرندو بايدجوابگوي اين قصور و تقصي خود در پيشگاه الهي و خون شهدا و مردم باشند.
اما ما مردم هم كم مقصر نيستيم.
نسل جوان كه هيچ تلاشي در جهت بالابردن سواد ديني و اخلاقي و فرهنگي خود نكرده و نمي كند. اطلاعاتي كه بسياري از جوانان دانشگاهي ما از ريزترين و شخصي ترين خصوصيات اخلاقي و رفتاري فلان هنرپيشه سينما و بهمان فوتباليست خارجي دارند, بسيار بيشتر از اطلاعات و سوادي است كه در مورد دين و ديانت و قرآن و احاديث و روايات بزرگان دين دارند.!
اهتمام و توجه وتلاش و ولخرجي عجيب و غريبي كه بسياري از خانواده هابراي فرستادن فرزندانشان به كلاسهاي رقص ( تحت عنوان ورزش ايروبيك!) و آواز و موسيقي و زبانهاي انگليسي و فرانسوي و آلماني و.... دارند , اصلا" قابل مقايسه با اهتمام و رغبت و هزينه ناچيزي كه خانواده ها براي يادگيري و آموزش قرآن و احكام دين و شناخت اسلام و معصومين عليهم السلام به خرج مي دهند نيست.وضعيت به قدري نگران كننده شده كه در بسياري از شهرها حتي شهرهاي كوچك و اقماري , فرستادن فرزندان به كلاسهاي رقص و موسيقي و زبانهاي اروپائي , مايه كلاس گذاشتن و فخر فروشي خانواده و بر عكس , فرستادن فرزند به كلاسهاي آموزش قرآن و احكام دين نشانه امل بودن و بي كلاسي و بي فرهنگي شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
با چنين اوضاع نگران كنند و بغرنجي بايد هم شاهد عقبگرد و پس رفت جامعه و نسل جوان در زمينه ديانت و عمل به احكام اسلام و قرآن دوري از تقليد كوركورانه از فسادغربيها و اروپائيها باشيم.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
برادر يا خواهر عزيز
نسل جوان بايد توسط نسل قبلي و مسئولين فرهنگي و سياسي جامعه تربيت شوند و صيقل پيدا كنند.
شما اول مسئولين ما را از خواب غفلت بيدار كن بعد به نسل جوان طعنه بزن.
Iran, Islamic Republic of
انسان، اراده دارد. اگر اراده کند، آموزش ها را میگیرد. حتی بدون آموزش، خود را ابزار نمیکند. اگر اراده نکند، همه آموزش ها را پس میزند.
گناه خود مردم، مانع اصلی آن هاست.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
همين آقاي عليرضا پناهيان كه اينهمه خود را براي بدحجابي و خوش حجابي خودش را حساس نشان ميدهد.چند وقت پيش سياست در دين را مقدم بر همه چيز معرفي كرده بود حتي اخلاق.
ايشان به مقوله حجاب هم سياسي نگاه ميكند زيرا براي ايشان اخلاق در اولويتهاي بعد از سياست قرار دارد.
البته نميخواهم بگويم خداي ناكرده وي فرد بي اخلاقي است كه البته چنين هم نيست ولي اخلاقيات در دين از نظر ايشان اولويت اول نيست.
منظورم اين است وقتي به يك ناهنجاري اجتماعي و ديني از ديد سياسي و امنيتي برخورد شد بازتاب آن نيز براي ما و ايشان و كل جامعه خيلي جالب و دلنواز نخواهد بود.
بهتر بگويم از وقتي سياسيون به مسائل اخلاقي قدم گذاشتند اين مسائل بغرنج شد.
Iran, Islamic Republic of
درست فرموده. سیاست بر اخلاق مقدم است.؟!!!!!!!!!!!!
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
حالا فرض کنیم که اعمالی بدتر از بدحجابی باشد که مسلما همینطور هست. یعنی ما باید بد حبابی که هروز از روز قبل بدتر میشودرا فراموش کنیم. یا اینکه فکر می کنید که نظر آقای پناهیان مواجهه نادرست با بدحجابی است.

نظر ایشان، ریشه یابی درستی در مورد روند بد حجابی است که همین پبروی از مد و جو موجود می باشد.
Iran, Islamic Republic of
از همه اینا بدتر، توجیهات جنابعالی و دفاع از بی حجابی زنان و بی غیرتی مردان است.
Iran, Islamic Republic of
از بدحجابی بدتر دروغ، دزدی، ریا، ربا، پارتی بازی، حق کشی، ویژه خواهی، سوءاستفاده از موقعیت و ... است.
Iran, Islamic Republic of
اولا کی گفته؟ تو؟!
ثانیا این کارها رو، یا بدحجابان، یا مردان هرزه طرفدار بدحجابی انجام میدن. نه انسان های مؤمن با تقوا. خودتون رو اصلاح کنید و کمتر دروغ بگید، کمتر بی غیرتی کنید، کمتر به پارتی رجوع کنید، و... .
ثالثا، اگر این ها از بدحجابی بدتر باشه، نمیشه چیز دیگه ای مثل علاقه به ترویج بدحجابی هم بدتر باشه؟! یعنی نمیشه هم عدد 6 بزرگتر از 5 باشه، هم عدد 7؟!
دیدی حرفت حساب نیست و اومدی برای فریبکاری!
Iran, Islamic Republic of
از بد حجابی بد تر دروغ خیانت دزدی مسولان است
Iran, Islamic Republic of
از بدحجابی بدتر، توجیه شماست.
در مرتبه دوم، نیتتون برای انحراف بحث.
در مرتبه سوم، ییغیرتی مردان به ناموسشون هست که میبینن چشم مردم به زیبایی های ناموسشونه، ولی روشون رو میکنن اونور که نبینن! اینطوری، عذاب وجدان بی غیرتی شون تبدیل میشه به افتخار عدم تجسس در نگاه دیگران!
رشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای پناهیان یک مقدار از لاکت بیا بیرون و بگرد دنبال دلیل اینهمه لامذهبی جوانان در شهرهای بزرگ یک دلیل عمده ان بی سوادی قشر زیادی از کسانی که لباس روحانی به تن کرده فقط دنبال پست و مقام و دار و دسته بازی هستند و رک این موضوع را در سخنرانیهایت مطرح کن...
Iran, Islamic Republic of
...