جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سازمان ملل:

شهر «الحدیده» یمن به زندگی عادی بازگشته است

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 627346
در گزارش سازمان ملل در خصوص شرایط استان الحدیده یمن با اشاره به وجود 35هزار خانواده آواره، اما شرایط شهر الحدیده، عادی توصیف شده است.
شهر «الحدیده» یمن به زندگی عادی بازگشته است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دفتر سازمان ملل امروز دوشنبه، در خصوص مسائل انسانی در یمن، اعلام کرد که ۳۵ هزار خانواده آواره در استان الحدیده وجود دارند که ۲۰ هزار خانواده نیازمند کمک فوری هستند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، گردآوری این گزارش از چهارم جولای تا ۱۳ جولای به طول انجامیده است و چندین گروه و سازمان غیر دولتی در این کار کمک کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، حملات توپخانه‌ای وسیع و حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، در دو شهرستان «التحیتا» و «زبید» استان الحدیده همچنان ادامه دارد اما در ساحل «الحدیده» و «الصلیب»، شرایط آرام است و کارهای روزانه انجام می‌شود.

اما در خصوص شهر الحدیده، گزارش مذکور، شرایط شهر را امن و در عین حال پر جنب و جوش توصیف می‌کند. در این گزارش آمده است که نانوایی‌ها و مغازه‌ها دوباره باز شده‌اند و پس از تعمیر خطوط آبرسانی، کیفیت آب نیز بهبود یافته است.

با این حال مسیر الحدیده به ساحل و فرودگاه همچنان به علت وجود موانع بتنی بسته است.

از سوی دیگر در گزارش ۲۰ تیر ماه گذشته سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره اثرات درگیری‌ها در «الحدیده» از تشدید وضعیت ناگوار انسانی در این منطقه و گسترش بیماری‌های از قبیل وبا، دیفتری و سرخک خبر داد و اعلام کرد که علاوه بر وبا، ۲۰۹ مورد ابتلا به دیفتری و ۲۵۲ مورد ابتلا به بیماری سرخک در الحدیده گزارش شده است.

عملیات ائتلاف سعودی که از تاریخ چهارشنبه ۲۳ خرداد برای اشغال استان و بندر راهبردی الحدیده آغاز شده، وارد فاز فرسایشی شده است و نیروهای ائتلاف سعودی در خارج از مرزهای استان زمین‌گیر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *