جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
روزنامه روس:

دولت "ترزا می" دچار بحران جدی شده است

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 627345
دولت انگلیس در حال از دست دادن وزرای کابینه خود و حمایت رای دهندگان انگلیسی است، به گونه‌ای که در حال حاضر محبوبیت حزب محافظه کار از رقیب اصلی خود، حزب کارگر، کمتر شده است.
دولت "ترزا می" دچار بحران جدی شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه دولتی «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: کابینه وزرای «ترزا می» به خاطر ناکامی در سیاست «برگزیت» در حال از دست دادن وزرای خود بوده و بطور همزمان نیز رای دهندگان انگلیسی به سمت سایر احزاب گرایش پیدا کرده‌اند و یک مسئله یک بحران جدی برای نخست وزیر انگلیس بشمار می‌رود.

این نخستین بار از زمان انتخابات قبلی پارلمانی در انگلیس است که محبوبیت حزب محافظه‌کار (حزب حاکم) در پایین ترین سطح خود از رقیب اصلی، ینی کارگر قرار گرفته است. بر اساس نظرسنجی‌ها، در حال حاضر حزب کارگر 40 درصد حمایت مردمی را در اختیار دارد، در حالی که محافظه‌کاران ماه گذشته 6درصد از رای دهندگان را از دست داده و تنها 36درصد حمایت مردم انگلیس را در اختیار دارد که نشان می دهد مردم این کشور امیدواری خود به محافظه‌کاران را از دست داده‌اند.

یک عامل دیگر نشان دهنده کاهش سطح اعتماد به دولت "ترزا می"، استعفای سه وزیر کابینه ظرف یک هفته و برخلاف علت استعفای "سندی میرر" که در پی جنجال جنسی بود، دو مورد دیگر، یعنی استعفای "دیوید دیویس" و "بوریس جانسون" به طور مستقیم در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر انگلیس در رابطه با مسئله «برگزیت» بوده است.

وزیر خارجه انگلیس در نامه خداحافظی خود به خانم می، وی را متهم کرد که انگلیس را به سمت مستعمرگی اتحادیه اروپا سوق داده است. وی به نخست وزیر گوشزد کرده که ملت انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا رای داده وعده قاطع بدست آورده که این کار انجام خواهد شد و انگلستان خواهد توانست بر امور داخلی خود و دموکراسی مورد نظر خویش کنترل یابد، ولی لندن به این سمت حرکت نمی‌کند.

به نوشته این روزنامه، بسته پیشنهادی اخیر کابینه وزرای انگلیس در باره «برگزیت» هم دقیقا شامل تمامی امتیازاتی است که بوریس جانسون نیز از آنها انتقاد کرده است. البته به عقیده کارشناسان، بعید است این بسته از سوی پارلمان تایید شود و مورد رضایت جامعه انگلستان قرار بگیرد.

ضمن اینکه بیش از 100شرکت بزرگ انگلیسی هم نامه‌ای در شکایت از عملکرد دولت "ترزا می" را به پارلمان این کشور فرستاده‌اند. در مجموع،  در حال حاضر مردم انگلیس به دو دسته تقسیم شده‌اند: 32درصد آنها از نظرات نخست وزیر حمایت می‌کنند و 32درصد آنها مخالف وی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *