شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ترامپ می‌تواند رای اعتماد مردم را به دست آورد؟

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 627322
به عقیده کارشناسان، پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای در هر دو مجلس نمایندگان کنگره و سنای آمریکا برای "دونالد ترامپ" اهمیت زیادی داشته و به منزله رای اعتماد مردم آمریکا به سیاست‌های او خواهد بود.
ترامپ می‌تواند رای اعتماد مردم را به دست آورد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه «کامرسانت» چاپ مسکو، امروز در مقاله‌ای نوشته است: انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در تاریخ 6نوامبر (15آبان ماه) برگزار خواهد شد، ولی ازهم اکنون حیات سیاسی در ایالات متحده پیرامون این رویداد متمرکز شده است. روز سه شنبه (فردا) نمایندگان حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از سوی شهروندان ایالت آلاباما انتخاب خواهند شد. پس از آن انتخابات مقدماتی چندین بار در مناطق دیگر آمریکا تا اواسط ماه سپتامبر (آخر شهریور) ادامه خواهد داشت.

این انتخابات عملاً به منزله دادن رای اعتماد به "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود. واقعیت این است که طی یک قرن و نیم گذشته حزب جمهوری‌خواه تنها چندین بار در انتخابات میان دورهای به پیروزی رسیده است. کارشناسان آمریکایی که این روزنامه با آنها گفت‌وگو کرده، یادآور شده‌اند، بدین ترتیب پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی، می‌تواند به منزله پیروزی آقای ترامپ محسوب شود.

جمهوریخواهان امیدوارند که بتوانند در هر دو مجلس نمایندگان کنگره و سنا اکثریت خود را حفظ کنند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در ایالات متحده آنا چنین شانسی را دارند، هرچند تقسیم بندی نیروها بین دو حزب رقیب دائما در حال تغییر است. در اوایل ماه جولای در نتیجه انتخابات میان دوره‌ای، جمهوری‌خواهان حداقل 40کرسی سنای آمریکا را در اختیار داشته و دموکرات ها هم 44کرسی داشتند. هفت کرسی باقیمانده تعیین کننده آن بود که چه کسی اکثریت کرسی‌های پارلمانی را به دست خواهد آورد.

به عقیده "بنجامین گینزبرگ" استاد دانشگاه «جان هاپکینز»، پیش‌بینی‌ها پیروزی جمهوری‌خواهان را بعید نمی‌دانند، ولی آمار و ارقام به نفع آنها نیست. این مسئله در رابطه با این واقعیت است که تمایلات سیاسی که رئیس جمهور را به پیروزی می رساند معمولا چندین جایگاه مضاعف در کنگره برای حزب وی فراهم خواهد ساخت. ولی بعد از گذشت دو سال، این تمایلات دیگر تضعیف شده و حزب جمهوری‌خواه ممکن است اکنون دیگر کرسیهای خود را از دست بدهد.

"کایلی کوندیک" کارشناس مرکز تحقیقات سیاسی دانشگاه ویرجینبا نیز معتقد است، اگر حزب جمهوری‌خواه اکثریت کرسی‌ها مجلس نمایندگان کنگره را به دست آورد، این مسئله در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواهد بود و این پیروزی به رئیس جمهور آمریکا کمک خواهد کرد تا دستور کار مورد نظر خود را همچنان تا سال 2020پیش ببرد.

به گفته وی، البته انتخابات مجلس سنا کاملاً قضیه دیگری دارد. از 35سناتوری که انتخاب خواهند شد، 26نفر آنها از حزب دموکرات هستند و اگر جمهوری‌خواهان بتوانند در انتخابات میان دوره‌ای در برخی ایالات، چند کرسی دیگر را از آنان بگیرند، چنین نتیجه‌ای می تواند به دونالد ترامپ این امکان را بدهد تا اصلاحاتی در سیستم قضایی کشور بوجود آورد.

در غیراین صورت دموکرات‌ها همچنان رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده و سعی خواهند کرد تا موضوع «دخالت روسیه» در انتخابات را تا سال 2020در دستور کار حفظ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *