کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست عجیب احمدی‌نژاد از زاکانی در سال ۸۵

25 تير 1397 ساعت 11:33

گفت دست به دست هم دهیم خبرگان رهبری را عوض کنیم، شوراهای شهر و روستا را بگیریم. خرداد 85 دو ساعت و ربع سعی داشت من را قانع کند.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس در بخشی از گفتگوی خود با فرهیختگان پیرامون رفتار این روزهای رئیس دولت های نهم و دهم به بیان نکاتی پرداخته است که در ادامه خواهید خواند:

آقای احمدی‌نژاد الان چگونه رفتار می‌کنند؟
به نظرم آقای احمدی‌نژاد جنس اول است و حرف دل خود را دنبال می‌کند. برای اصلاح کشور چند گونه می‌توان حرف زد. یک‌ گونه می‌توان گفت وضع کشور هرطوری که هست باید بماند. این یا از بلاهت گوینده حکایت می‌کند یا از وابستگی و نفوذ گوینده به خارج از کشور برای اینکه کشور را به قتلگاه ببرد، حکایت دارد.

یک گونه دیگر نگاه آقای احمدی‌نژاد و دوستان ایشان است که می‌گوید همه چیز را خراب کنید و نقشه هم برای اصلاح وجود ندارد. هر چه داریم خراب کنیم. این هم نه شرعی، نه عقلی، نه قانونی و نه اخلاقی است.

احمدی‌نژاد تازه این‌چنین شد؟
این جنس حرف‌ها را الان بیان می‌کند ولی به اعتقاد من ریشه در گذشته او دارد.

نمونه‌ای برای این دارید؟
بله. در سال‌های 82 این مساله را نمی‌دانستیم ولی در سال 84 می‌دانستیم.

 اینها را بیان هم کردید؟
بله. مصاحبه‌های من وجود دارد.

 نمونه‌ای از آن زمان در ذهن دارید؟
بله. به یاد دارم خرداد ماه سال 85 بود. با خود بنده دو ساعت و ربع صحبت کردند تا قانع شوم و سیستم سیاسی او را راه‌اندازی کنم. گفتم برای چه این را می‌خواهید؟ گفت دست به دست هم دهیم خبرگان رهبری را عوض کنیم، شوراهای شهر و روستا را بگیریم. خرداد 85 دو ساعت و ربع سعی داشت من را قانع کند.

خبرگان رهبری چه نسبتی با کسی همانند رئیس‌جمهور دارد آن هم کسی که تنها هشت ماه است رئیس‌جمهور شده است؟ ایشان شهریور مستقر شده است و تا خرداد ماه هشت، 9 ماه می‌شود. در شهریور جلساتی که برای وزرا برگزار می‌شد را ببینید. ایشان وزیری را انتخاب کرده بود که اشکالات جدی داشت.

ما یک ساعت و نیم مشکلات این وزیر را به آقای احمدی‌نژاد گفتیم و گفت من این را جذب کردم. گفتیم از نظر مبنایی مشکل دارد. با آقای فدایی یک ساعت و نیم با او حرف زدیم ولی پایبند به چیزی نبود. ایشان فردی بود که شعارهای انقلاب را تکرار کرد و اسب زین‌شده را سوار شد ولی به آن شعارها پایبند باقی نماند.

لذا این سلسله صحبت‌ها و فرمایشات رهبری را در سالگرد دولت‌ها ببینید. ببینید چه سیری را طی می‌کند، چقدر تایید، چقدر تاکید و چقدر تکذیب است. درصد بالای آن به چه سمتی می‌رود؟


کد مطلب: 627272

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/627272/درخواست-عجیب-احمدی-نژاد-زاکانی-سال-۸۵

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com