سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱۷

محمود صادقی: FATF تصویب خواهد شد!

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 627189
در مجلس به نظر رهبری استناد می‌کنند؛ اما آقای لاریجانی بارها اعلام کرده که دفتر رهبری گفته به خود مجلس مربوط است و ما نظری نداریم. دست کم نظر منفی ندارند.
محمود صادقی: FATF تصویب خواهد شد!
به گزارش جهان نيوز، محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص نظر اخیر شورای نگهبان درباره لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسیم موسوم به FATF  گفت: لایحه FATF نداریم؛ چهار لایحه است که سه لایحه آن تصویب شده؛ دو مورد مربوط به قانون داخلی مبارزه با پولشویی است که قبلا تصویب شده و الان لایحه اصلاحیه‌اش آمده است. قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم است که آن هم اصلاحیه‌اش تصویب شده است. دو کنوانسیون است که کنوانسیون پالرمو تصویب شده و یکی مانده که هنوز تصویب نشده است.

وی افزود: شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفته این لایحه ماهیت قضایی دارد و باید قوه قضاییه نظر دهد؛ این نظر شورای نگهبان است. بر اساس قانون اساسی هم اگر لایحه‌ای ماهیت قضایی داشته باشد به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود. یعنی روی ماهیت هم اظهارنظر نکرده‌اند و از نظر شکلی گفته‌اند. به نظر من این موضوع حل می‌شود چون رییس قوه قضاییه عضو ستاد هماهنگی‌های اقتصادی هست و ضرورت تصویب لایحه را درک می‌کند. 

صادقی با تاکید بر اینکه چهار لایحه در اکشن پلن FATF  آمده و بحثی درباره عضویت در FATF نیست، گفت: آنها گفته‌اند اگر این چهار لایحه را داشته باشیم، از نظر FATF  نرم‌های مربوط به مبارزه با پولشویی را داریم. تصور من با اطلاعاتی که داریم، این است که مجموعه نظام درباره تصویب این لوایح به تصمیم رسیده است. در جلسه علنی و غیر علنی مجلس رییس مجلس اعلام کرد. در مجلس به نظر رهبری استناد می‌کنند؛ اما آقای لاریجانی بارها اعلام کرده که دفتر رهبری گفته این مساله به خود مجلس مربوط است و ما نظری نداریم. دست کم نظر منفی ندارند. اخیرا هم از نامه آقای روحانی به شورای نگهبان که منتشر شده بر می‌آمد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی نظرش بر تصویب لایحه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان و مجلس هم هر دو حق دارند و اتفاقا باید نظرهای مختلف بیان شود؛ من اینها را تهدید نمی‌دانم بلکه فرصت است. در مجموع فضا را منفی نمی‌بینم. البته دولت باید تلاش بیشتری می‌کرد. یکی از ضعف‌های دولت این است که در مورد لوایح خودش برای تعامل بیشتر، قبل از اینکه وارد صحن شود تلاش نمی‌کند.
وی در مورد تعامل اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهور گفت: من شخصا معتقدم تعامل اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور مطلوب نیست ضمن اینکه قبلا گفتم حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی یک حمایت راهبردی تعاملی است و حمایت فعال است و منفعل نیست. یعنی حمایت می‌کنیم در عین حال هم انتقاد می‌کنیم و انتظار داریم این تعامل بیشتر باشد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد حق پرست راد
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
رییس قوه قضاییه عضو ستاد هماهنگی‌های اقتصادی هست و ضرورت تصویب لایحه اقتصادی را درک می‌کند، ولی این شمایید که اقتصاد مستقل از کدخدا را که تماماً استعماری است درک نمی کنید!
...
صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای لاریجانی فقط درباره خودش می تواند نظر بدهد نظر رهبر معظم انقلاب کاملا مشخص است و ایشان بصورت کامل در سخنرانیها نظرشان را فرموده اند.
Iran, Islamic Republic of
به عبارتی "دولت" خواستار این توافق بعدی است نه نظام.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
الفاتحه منتظر حضور گروه های تروریستی در ایران و حمله عربستان باشید دوران سختی داریم وحشتناک تر از برجام داره راه منافقین و داعش و القاعده به ایران باز میشه تحرکات اخیر در مرزهای ایران و اعتراضات عراق که به نوعی تست اعتراضات و شورش های هفته ها و روزها و ماه های آینده هست اونا میخوان ایران و تا قبل بهمن ۹۷ نابود کنن ولی کورخوندن تابستون داغ و وحشتناکی در انتظار داریم ولی پیروزی از آن حزب الله هست فتنه اکبر در پیش هست
Iran, Islamic Republic of
باز خواب نما شدند دوستان :))
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این از اول معلوم بود برای جلوگیری از دیپورت آقاراده ها شون لازمه تصویب کنن
Iran, Islamic Republic of
نظام؟!

استنتاجتان نامتجانس است
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبان دیگه قابل اعتماد نیستید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بازهم لاریجانی....بازهم برجامی دیگر
Iran, Islamic Republic of
همین چند روز پیش مقام معظم رهبری به صراحت و شفافیت به شما نمایندگان گوشزد کردند که چه نیازی به تصویب مقررات وضع شده بین المللی در مبارزه به تروریسم در کشور است. مجلس خود ابتکار عمل کرده و قوانین مبارزه با تروریسم را به تصویب برساند(نقل به مضمون).
.
ظاهرا برجام 20 دقیقه ای دیگری در راه است ....
علي
...
Iran, Islamic Republic of
...