جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

مسکن اجتماعی آخوندی یک وعده تبلیغاتی بود

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 627187
در شرایطی که بازار مسکن دچار آشفتگی‌های در قیمت‌ها شده و وعده دولت برای اجرای مسکن اجتماعی از 92 تاکنون محقق نشده، یک عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اعلام کرد مسکن اجتماعی که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، یک وعده و شوی انتخاباتی بوده است.
مسکن اجتماعی آخوندی یک وعده تبلیغاتی بود
به گزارش جهان نيوز، آمارها نشان می‌دهد که معاملات مسکن طی چند ماه گذشته وضعیت خوبی نداشته است و در این بین مستاجران و خریداران بیشترین ضربه را از وضعیت گرانی مسکن متحمل شده‌اند.
 
بازار اجاره به گفته بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان مسکن دچار نوسان قیمتی شدیدی شده به طوری که یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه جنوب تهران معتقد است قیمت اجاره‌ها نسبت به سال گذشته 25 تا 30 درصد گران شده است. برای مثال اگر سال گذشته رهن خانه 40 متری، 40 میلیون تومان بود، امسال 30 تا 40درصد گران‌تر شده و مالک، این واحد را با درنظر گرفتن پول پیش 10 میلیون تومانی، ماهیانه یک میلیون و 300 هزار تومان اجاره می‌دهد.

در همین خصوص، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه از سال گذشته حجم خانوار مستاجر در کشور چندین برابر شده است، گفت: دولت باید شرایط بازار اجاره را تغییر دهد و به مالکانی که قراردادهای خود را دو تا سه ساله منعقد می‌کنند بسته‌های تشویقی ارائه دهد همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای کاهش نرخ‌های اجاره باشد.

بخش دیگر بازار مسکن، طرح‌ مسکن اجتماعی است که دولت در ابتدای روی کار آمدن خود این طرح‌ها را مطرح کرد اما در اجرای آن تا به امروز هیچ گامی برنداشته است و تنها وعده‌های مختلفی در این باره ارائه داده است.

طرح مسکن اجتماعی به منظور خانه دار شدن خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم مطرح  و از همان ابتدا اجرای آن از جانب وزیر راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شد با این حال  بنیاد مسکن اعلام می‌کند که طرح‌ و نقشه‌های مختلفی را برای ساخت مسکن اجتماعی به دولت ارائه کرده است اما تا به امروز دولت (سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی) حتی یک ریال نیز برای اجرایی کردن این طرح پرداخت نکرده است.

حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان در همین زمینه بیان کرد: مسکن اجتماعی تجربه‌ای مربوط به سال 77 است که در آن دوران آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود  این طرح در آن زمان به دلیل نواقصش مورد استقبال قرار نگرفت.

وی افزود: با بر روی کار آمدن مجدد آخوندی به عنوان وزیر دولت فعلی، طرح مسکن اجتماعی مجددا مطرح شد و بسیاری از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن از آن طرح استقبال کردند.این عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: متاسفانه مسکن اجتماعی همچناندر قالب یک طرح باقی مانده است و در این دولت نیز وزیر راه و شهرسازی تنها به عنوان یک وعده و شوی تبلیغاتی آن را مطرح کرده است.

به گفته محتشم، طرح مسکن اجتماعی می‌توانست جایگزین مناسبی برای مسکن مهر باشد اما متاسفانه برای این طرح هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر امسال تمام نمی‌شود گفت: هیچ اراده‌ای از مسئولان دولتی برای اتمام این واحدها نمی‌بینم.
گفتنی است، چندی پیش حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که وعده رئیس‌جمهور برای اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 96، بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ابي از اين وزير گرم نميشود
Iran, Islamic Republic of
کل دولت روحانی حرف درمانی و وعده دادن است
م ج
Iran, Islamic Republic of
همه حرف های این دولت شعار بوده وهست /؟؟؟؟
قابل توجه همه تکرار کنندگان و تکرار شوندگان
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از مردم فراموشکارند ولی اگر کمی دقت کنیم، یک بچه دانش آموز ابتدایی نیز متوجه می شود که این جناب از سال 92 تا کنون همین حرفها را با شیوه های مختلف تنها تکرار می کند و بس. البته خودش میگه این ایده را از سالها پیش از این در سر داشته است. خدا می داند و بس: الله اعلم.
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات! مسکن خیالی...