کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت نیویورک تایمز؛

«آمریکا اول، آمریکا منفور، آمریکا تنها»

24 تير 1397 ساعت 11:53

ستون نویس روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت که ترامپ آمریکا را با فاجعه‌ای تاریخی مواجه کرده است.​


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم برت استفنز و تحت عنوان «آمریکا اول، آمریکا منفور، آمریکا تنها» نوشت: ترامپ قصد دارد تا نظم بین‌الملل لیبرال را به فروپاشی بکشاند.

در این یادداشت آمده است: دونالد ترامپ ریات جمهوری خود را صرف صدمه وارد کردن ذیل تابلوی «اول آمریکا» کرده است.
نیویورک تایمز نوشت: این آسیب و لطمه طی هفته جاری به اوج خود رسید، زمانی که رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو در بروکسل، آلمان را با حالت قهرآمیزی سرزنش کرد. در پی این اقدام ترامپ ترزا می، نخست وزیر انگلیس را طی مصاحبه‌ای با رسانه مردوخ تحقیر کرد. او احتمالا در گام بعدی پیشنهاد خواهد داد که پوتین مجدد عضو گروه هفت شود، علاوه بر آنکه او این کار را یک ماه پیش در کانادا انجام داد و همزمان با آن با کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا جنگ تجاری را شروع کرد.

یادداشت فوق افزود: تردیدی در این نیست که قصد ترامپ فروپاشی نظم بین الملل لیبرال، گروه هفت، ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی است. این رفتار تاسف‌آور رئیس جمهور فقط محصول شخصیت معیوب او نیست، بلکه نتیجه یک ایدئولوژی خودسر و خودرای است. 

ستون نویس نیویورک تایمز در ادامه نوشت: انتظار اینکه اعضای ناتو باید میزان بیشتری از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ناتو کنند منصفانه است. اینکه تا 2024 دو درصد را افزایش دهند هم منصفانه است. اما این منصفانه نیست که آنها به دو درصد افزایش تا ماه ژانویه برسند و بعد به 4 درصد افزایش دهند.

در ادامه این یادداشت آمده است: این یک فاجعه تاریخی برای آمریکاست. آمریکا فقط می‌تواند جهانی را هدایت کند که آماده باشد پیروی کند.


کد مطلب: 627009

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/627009/آمریکا-اول-منفور-تنها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com