پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نیکاراگوئه:

محاصره دانشجویان در کلیسا خونین تمام شد

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 627002
در جریان حمله شبه‌نظامیان حامی دولت نیکاراگوئه به کلیسایی که ده‌ها معترض در آن پناه گرفته بودند، دو دانشجو کشته شدند. دانشجویان پس از آن وارد کلیسا شدند که در جریان تظاهرات اعتراضی خود با حمله شبه‌نظامیان مسلح روبرو شدند و به کلیسا پناه بردند اما به محاصره در آمدند.
محاصره دانشجویان در کلیسا خونین تمام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دانشجویان از جمعه شب در این کلیسا که در یکی از مناطق مسکونی بومیان واقع شده گیر افتاده بودند.آنها به همراه هزاران معترض دیگر خواستار استعفای دانیل اورتگا، رئیس جمهوری هستند.بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون در جریان اعتراض‌های ضد دولتی در نیکاراگوئه کشته شده‌اند.

کلیسایی که دانشجویان در آن محاصره شده بودند در نزدیکی دانشگاه اصلی ماناگوئه، پایتخت است و گزارش شده که دست کم ۱۵۰ دانشجو به همراه کشیش و روزنامه‌نگاران در داخل این کلیسا پناه گرفته بودند.دفتر اسقف نیکاراگوئه در اطلاعیه‌ای گفته یکی از دو دانشجوی کشته شده در جریان "یک حمله وحشیانه از سوی ماموران پلیس و شبه نظامیان" و پس از اصابت گلوله به سرش جان داده است.

گزارش‌های مشابهی هم از کشته شدن یک دانشجوی دیگر و زخمی شدن چند نفر دیگر حکایت دارد.کاردینال لیئوپولدو برینز که برای میانجی‌گری و توقف درگیری به این کلیسا رفته می‌گوید: "به من گفته شده که (درگیری‌ها) دو کشته و چندین زخمی برجای گذاشته" است.

آن طور که گزارش شده مابقی دانشجویان به کلیسای جامع ماناگوئه انتقال داده شده‌اند.خبرنگاری که با بخش لاتین بی‌بی‌سی همکاری دارد و در زمان تیراندازی در داخل کلیسا بود عکسی را در توییتر منتشر کرده که به گفته او نخستین قربانی این درگیری بوده و نامش جرالد اهل ماسایا بوده است؛ ماسایا یکی از پایگاه های اصلی مخالفان است که در جنوب پایتخت، ماناگوئه، واقع شده است.

در تصاویری که بی‌بی‌سی نتوانسته مستقلا صحت آن را تایید کند، دانشجویانی دیده می‌شوند که همزمان با حمله شبه نظامیان مسلح به کلیسا مضطرب و نگران کشته شدن به دست مهاجمان هستند.یک دختر جوان در این تصاویر دیده می‌شود که همزمان با گریه کردن گویی که زمان مرگش فرا رسیده باشد از مادرش 'حلالیت' می‌طلبد.

دقایقی پس از شکسته شدن محاصره، مهاجمان به زخمی‌ها و یک روزنامه‌نگار آمریکایی که در کلیسا بود اجازه خروج دادند. همزمان گزارش شده که در جریان تجمع های ضد دولتی و درگیری میان معترضان و نیروهای ضدشورش یک مامور پلیس هم کشته شده است.

کلیسای کلاتولیک در نیکاراگوئه که تلاش می‌کند با میانجی‌گری از ادامه ناآرامی‌ها جلوگیری کند، ضمن محکوم کردن خشونت‌ها خواستار توقف خون‌ریزی شده است.برزیل هم با محکوم کردن این واقعه کشته شدن شهروندان و دانشجویان را "غیرقابل قبول" خوانده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *