پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خطر بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه شهیدبهشتی

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 626999
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی گفت: از آنجایی که خطر بازدید از این دانشگاه هم، پس از دانشگاه علم و صنعت وجود دارد، از مسئولین مربوطه دولتی تقاضا دارم از مجموعه این اقدامات جلوگیری کنند.
خطر بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه شهیدبهشتی
به گزارش جهان نيوز، زینب تقوایی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی  ضمن اعتراض به بازرسی ماموران آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به رویدادهای اخیر پیرامون بازرسی جاسوسان از مراکز علمی در زمانی که حتی آوردن نام برجام یادآور ایجاد صدها گسل سیاسی است و در بیست دقیقه میان پیکره توافقات ریشه دوانده نباید نسبت به حضور احتمالی بازرسانی که در راه آمدن به دانشگاه پرافتخار و مزین شده به نام شهید بهشتی هستند، بی‌توجه بود.

وی ادامه داد: اگر در متن صریح برجام، بازدید از مراکز علمی آمده است که باید از اوج سیاست آقایان و به ارمغان آوردن عزتشان برای دانشگاه و دانشجو مراتب سپاسگزاری را به جای آورد اما اگر خلاف است باید پرسید که پس بازدید محرمانه از دانشگاه علم و صنعت برای چیست؟ آیا قانونی بودن این دست جاسوسی‌ها را باید در توافقات پشت پرده جستجو کرد؟
این فعال دانشجویی تاکید کرد: اکنون که فرجام برجام در حالت احتظار به سر می برد، چه دلیلی دارد آقایان مسئول، این جسم و روح عفونی را تیمار کنند و به عنوان یک طرف از مذاکرات تماماً به تعهدات آشکار و پنهان خود عمل کنند؟

وی تصریح کرد: در درجه اول عمیقا به عنوان دانشجوی دانشگاهی که شهریاری‌ها در راه پیشرفت علم کشور داده می‌گویم از آنجایی که خطر بازدید از این دانشگاه هم، پس از دانشگاه علم و صنعت وجود دارد، از مسئولین مربوطه دولتی تقاضا دارم از مجموعه این اقدامات جلوگیری کنند.

تقوایی در ادامه با بیان اینکه نباید در برابر بازرسی‌ آژانس اتمی از مراکز علمی سکوت کرد، گفت: قطعا ما در سال‌های آتی باید هزینه‌های گزافی را بابت سکوت این روزها بپردازیم. حال که بر همگان عاری از منفعت بودن این رفت و آمدها هویداست نباید اجازه دهیم آفت گلابی های برجام دانشجو و دانشگاه را آلوده کند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: نیاز است در این برهه زمانی رئیس جمهور و وزرای علوم و خارجه در کنار جامعه دانشگاهی دلواپس این بازرسان و کاسبان برجام باشند و پاسخ شفافی را به دانشگاهیان و جامعه علمی درباره این بازرسی‌ها بدهند.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *