جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۵۸
همزمان با عزم دولت برای مقابله با تحریم ها

چرا الان باید وزیر بهداشت از توفان تحریم ها سخن بگوید؟

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 626946
در حالی که دولت در حال تدوین برنامه‌های راهبردی برای مقابله با تحریم‌هاست وزیر بهداشت برخلاف جهت دولت از توفان تحریم‌ها سخن گفته است
چرا الان باید وزیر بهداشت از توفان تحریم ها سخن بگوید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها مسوولان و تمام قوا دست در دست یکدیگر داده و با ارائه راهکارهای مختلف در صدد مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا هستند، مجلس در صدد ارائه برنامه جامع ضدتحریم است و دولت در حال ارائه 12 بسته اجرایی برای مقابله با تحریم‌ها، حال اما برخلاف تلاش‌های رییس‌جمهوری برای ارائه امید به مردم ، یکی از وزرای کشور که سلامت و بهداشت را در دست دارد نه تنها از «طوفان تحریم‌ها» سخن گفته که این روزها را روز مبادا نامیده است.(!)
 
به گزارش جهان نيوز، برنامه‌ها فشرده است، جلسات اقتصادی مختلف در سطح سران قوا، برگزاری شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، ارائه راهکارها از سوی مرکز پژوهش‌ها و ... همه سعی بر دستیابی به راهکارهایی جدید در مقابله با قلدری آمریکا و مقابله با تحریم‌های او دارند، تمامی مسوولان فارغ از گرایش‌های سیاسی گرد هم آمده و راهکارهای کارشناسی خود را ارائه می کند و هرکس گوشه‌ای از کار را گرفته تا جمهوری اسلامی با همکاری و وحدت از جنگ اقتصادی پیش‌ رو، به سلامت عبور کند.

در وضعیت فوق‌العاده و پرفشار، روز گذشته سران قوا بازهم گرد هم آمده بودند تا جدیدترین شرایط را بررسی کنند، در این میان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری با صحبت‌هایی امیدوارکننده نسبت به آینده سعی در امیدبخشی به مردم داشت، رییس جمهوری با بیان این‌که «مسیر استقامت، ایستادگی و برنامه‌ریزی و هماهنگی با مردم و تعامل با دولت‌های دوست، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد»، تأکید کرد که «ما برای  مواردی که ممکن است دچار مشکل شویم، فکر و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

روحانی تصریح کرد: « دولت در خصوص کمک به اقشار کم‌درآمد و مستضعف جامعه و کاستن از مشکلات آنان ، طرح‌هایی دارد. ما برگزاری این جلسات هماهنگی سه‌قوه را در کنار جلسات هماهنگی اقتصادی قوا ، برای حل مشکلات کشور ادامه می‌دهیم تا ان‌شاءالله مردم ما با مشکلات و فشار کمتر بتوانند در این مبارزه بسیار مهمی که علیه بدخواهان دارد، به موفقیت و پیروزی دست یابد.»

او این قول را هم به مردم داد که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید ، مشکلی برای کشور پیش نیاید. او وعده داد که دولت برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم ارز لازم را مد نظر قرار داده و بانک مرکزی به طور منظم این ارز را پرداخت می‌کند در بخش دوم بین صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه بانک مرکزی تعاملی آغاز شده که با توافق، ارز را خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش صبح نو، درحالی‌که رییس جمهوری در تلاش بود که علاوه بر ارائه راهکار امید را در دل مردم زنده نگاه دارد، وزیر بهداشت که باید برای حفظ سلامت روحی و روانی مردم هم تمام تلاش خود را به کار بندد، خود حکم مرگ این امید را امضا کرد و آن را گردن زد.

دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تأکید بر جدی بودن موضوع تحریم‌ها و با بیان اینکه آنچه نگران‌کننده است بعد از آبان‌ماه است و روز مبادا همین روزهاست، گفت: «باید باور کنیم طوفانی نزدیک شده تا آمادگی آن را داشته باشیم و با کسانی که می‌توانند تدبیر کنند، صحبت کنیم.»

هاشمی تأکید کرد: «گاهی ممکن است بگوییم چیزی درباره این مسأله به مردم نگوییم، چون عده‌ای می‌ترسند. همچنین برخی ممکن است بگویند شاید توافق شد، اما بعد با واقعیت مواجه خواهیم شد، اما در حالتی دیگر می‌توان باور کرد که طوفانی نزدیک می‌شود. به همین دلیل باید آمادگی داشته باشیم و به کسانی که می‌توانند تدبیر کنند درباره این موضوع صحبت کنیم. من طرفدار روش دوم هستم. اعتقاد ندارم که مدیران را در غفلت و خوش‌خیالی نگه‌داریم. عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زبانی باید بگوید که من می‌خواهم بی‌رحمانه‌ترین تحریم مالی را در طول تاریخ برای ایران اعمال کنم.» وزیر بهداشت گفته که این شرایط سخت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود و ترامپ و 
دار و دسته‌اش نهایت فشاری که بتوانند می‌آورند.

اما این اولین بار نیست که قاضی زاده با اظهاراتش حاشیه‌ساز می‌شود، آقای وزیر که برخلاف شعار دولت حتی نمی‌تواند امید را در دل مردم نگاه دارد، بارها حاشیه‌ساز شده است؛ از رفتار اربابی با مردم گرفته تا پورشه‌سواری و حتی واردات مختلف که حتی لقب وزیر واردات را برای او به ارمغان آورد، این روزها هم به علت واردات ماشین‌های مدل بالا برای روز مبادا و با ارز دولتی حاشیه‌ساز شده است.

چندی پیش بر اساس اظهارات رییس‌جمهور موضوع شفافیت ارز دولتی توسط گیرندگان آن به مطالبه افکار عمومی تبدیل شد و بر اساس آن بانک مرکزی اقدام به انتشار فهرستی ناقص کرد که نشان می‌داد، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی چه میزان ارز و برای واردات چه کالایی دریافت کرده‌اند. در این فهرست نام وزارت بهداشت به چشم می‌خورد که5/18 میلیون یورو برای واردات خودرو با حجم 1500 تا 2000 سی سی با کد تعرفه خاص (87032319)کرده است. این درحالی است که سال جاری هیچ خودرویی به اسم وزارت بهداشت طی سال جاری ترخیص نشده و حتی اظهارنامه‌ای در جریان رسیدگی وجود ندارد.

در همین حال روزنامه خراسان نیز در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت نوشته است: این اظهارات وزیر بهداشت که همواره بر تصمیم گیری بر مبنای عقلانیت تاکید کرده، در حالی است که فضای جامعه شرایط خاصی دارد  که صحبت مردم در هر جمعی به نگرانی های شان از وضعیت موجود بر می گردد. در این شرایط، این که یکی از دولتی ها، این گونه از دغدغه ها و نگرانی هایش بگوید چیزی جز دامن زدن به این شرایط نیست. تردیدی وجود ندارد که مردم همواره به دنبال شفافیت هستند ، اما در شرایطی که برخی از مردم نگران شرایط اقتصادی هستند، این گونه پیش دستی کردن زودتر از زمان و بر طبل دلهره کوبیدن بدون تردید نابه جاست. به خصوص آن که دلالان و محتکران همواره آماده نشسته اند تا از چنین شرایطی به نفع خواسته های خود بهره برداری کنند. البته وزیر بهداشت به خوبی اذعان کرده است که تیم مدیریتی باید آماده مقابله با تحریم ها باشد ، بنابراین به نظر می رسد بهتر است چنین هشدارهایی حتی شدیدتر از این ، در سطح همان مدیران باقی بماند تا آن ها از همین الان تدابیر لازم را برای مقابله با شرایطی که شاید از آبان ماه سلامت مردم را تهدید کند، بیندیشند. آقای وزیر تدبیر این نیست مردم را وارد گودی کنید که شما و مدیران تان باید بازیگر آن باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجيبه!!!
چون وزير بهداشت خيلي از روحاني حرف شنوي داره!
Iran, Islamic Republic of
مرز جواز لعن و نفرین رو یکی به ما بگه اگه این بابا ازش رد شده راحت لعن و نفرینش کنیم

اگر طوفان تحریم داریم، پس برجامیان شکر می خورند که برجام را ادامه دهند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برجام با تحریم جمع نمی شود. جهانگیری در مناظرات انتخابات96 می گفت: "مردم، یادتان هست که در سال 90، دارو چه وضعی داشت" با این حرفها مردم را از تحریم و کسی که باعث فسخ برجام و برگشت تحریم می شد می ترساندند. اما با گذشت یک سال از انتخابات96، می بینیم با وجود همین برجام «لعنتی»، تحریم ادامه دارد و تازه، طوفان تحریم هم می آید و بدتر تهدید به جنگ با عربستان و غیره می شویم.بلندفریاد بزن: « لعنت به برجام»
اين مقاله، سراسر مغلطه است
Iran, Islamic Republic of
دوستان، براي بررسي يك موضوع بايد از اختلاط آن با موضوعات نامربوط و احساسي كردن مطلب، جداً احتراز كنيم. بيان اينكه وزير پورشه يا مازراتي دارد يا وزارت بهداشت، تعدادي خودروي 1500 سي سي را ثبت سفارش كرده است ربطي به سخن وزير ندارد. من نمي گويم حرف وزير درست است. نه، فرض كنيد صد در صد غلط. اما هنگام سبك و سنگين كردن يك سخن، بايد مستقل از ثروت و مكنت گوينده يا حتي ساير موارد عملكرد وي، فقط به اين بينديشيم كه آيا اين سخن، سخن درستي است يا نه. البته گاهي ممكن است يك سخن، درست هم باشد اما مصلحت نيست گفته شود يا اينگونه نبايد گفته شود و ... همه اينها در جاي خود قابل بحث و بررسي است. اما در هر صورت، در هنگام بررسي و تحليل سخنِ گفته شده، نبايد آن را با پيش داوريهاي قبلي، داراييهاي گوينده و ساير موضوعات نامربوط (و اغلب احساسي) مخلوط كرد و به دام مغلطه درافتاد.
فرهاد
United Arab Emirates
درود به شرفت. در فضای ژورنالیستی و سیاسی و جناحی معمولا مواردی که فرمودین رعایت نمیشه چون نونشون به جنگ روانی وصله
Iran, Islamic Republic of
دادش آخرین مقاله جوزف شومپیتر که از ترامپ خیلی لیبرال تر بود رو بخون!
حتی تولید محتوای علمی ریاضی و فیزیک هم بدون سو گیری نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
دیوار تحریمها که ترک برداشته بود !!!
Iran, Islamic Republic of
...
هیاهو از الان برای انتخابات 98 مجلس آغاز شده است.
Iran, Islamic Republic of
به هوش باشیم. همیشه بیدار و پیوسته هوشیار.
Iran, Islamic Republic of
با چه مردانی هم قرار است به جنگ اقتصادی برویم و قراره که اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
طرف با وجود ثروت چندین و چند میلیاردی کلی گرخیده.
اون وقت جلوی دوربین می آید برای مردم و یه ملت چهره آدمهای محکم و مقتدر و قوی را به نمایش می گذاره درست مثل اون همتایش که اخم تخمش برای داخلی و هم وطنها و خودی هاست و بگو بخند و خوش و بشش با موگرینی جون ...
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر شخصیت " من می دونستم" تو کارتون گالیور.
Iran, Islamic Republic of
مردان اقتصادی مقاومتی ما رو داشته باشید!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی جنابعالی که می فرمایید وارد یک جنگ اقتصادی شده ایم و به حق هم می گویید با این سرداران کدام نقطه را خواهید توانست فتح کنید؟!
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عجیب نیست نوبخت هم گفت این تازه شیپور تحریمهاست تحریمهای ...درراهند بهتر ازاین نمی شود
برای دشمن تبلیغ کرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهتر است آقای روحانی رو دربایستی را برای گذاشتن وثیقه میلیاردی آزادی برادر ارجمندشان کنار بگذارند ؟و با برکناری این وزیر منافع ملی کشور را فدای بده بستان های و تعارفات و زیر دین بودنهای شخصی نکنند.!!!!!!!!!!
وزیر پولدار مولتی میلیاردر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وزیر اصلاح طلب!
Iran, Islamic Republic of
تقاضا می کنم از جهان نیوز که سخنرانی اردبیهشت و انتخاباتی ریاست جمهوری سال 96 آقای وزیر بهداشت برا بگذارید ببنید به رقبای روحانی چه تهمتها و فحاشی هایی کرده حالا صحبت از تحریم می کنند
خسته از روزگار لعنتی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت راست میگه باید باور کنیم از این بدتر میشه
یه میوه فروشی که میری باید همش حسرت بخوری
گوجه 4000
خیار 1500
هویچ3000
گیلاس 15000
هلو 10000
شلیل 10000
زردالو 10000
و...این قصه سر دراز دارد
...
United States
عزیزم این افرادی که میان اینجا از مقاومت میگن همه حقوق خوب می گیرند . ماشین و خونه هم دارند و تعدادشون هم کمه تو این سایت و فارس و تسنیم می نویسند و اگر یک وقت چیزی عوض بشه این حقوقه قطع میشه . پول می گیرند که دروغ ببافن در حالییکه اینجوری وضع را بدتر می کنن . فقط با اتحاد و همدلی و رفراندوم میشه از این مرحله عبور کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!.
تو از کی پول می گیری رفراندوم برگزار کنی؟!
Iran, Islamic Republic of
حتما ناظر رفراندوم هم خودشون باشن؟ ...
Iran, Islamic Republic of
یه سر اروپا بزن اینا رو دونه ای باید بخری
United States
تو عمرت بجز سوریه و یمن و لبنان بودی؟
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
خیار 1500 کجا می‌فروشند، به ما اطلاع بدید. دیروز 1 کیلو خریدم 4500 تومان البته با ارز جهان‌گیری تقریبا می‌شود 1 دلار
United Arab Emirates
باسلام، عمو خیار کجا کیلویی 1500 میدن؟!!!دو کیلو واس ما بز کنار
Iran, Islamic Republic of
ببخشید گیلاس 40000 تومان است
رهبر من طلایه دار لاله هایی/ امید قلب عاشقایی
Iran, Islamic Republic of
تا تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
.
ما روزهای بدتر از این رو هم دیدیم ....
Iran, Islamic Republic of
اگر آقايان به حرف رهبر گوش مي كردند اوضاع اينطوري نمي شد
Iran, Islamic Republic of
ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم.
.
بنز و پورشه و بی ام دبلیو و مازراتی و لکسوس نداریم.ویلا نداریم. پنت هاوس نداریم. حساب بانکی خارج از کشور نداریم. ارز و دلار وسکه وطلا نداریم. ثبت سفارش واردات نداریم. کارت بازرگانی داریم. عضو اتاق بازرگانی نیستیم. بچه ها همین شهرستان اطراف دانشگاه میرن. رانت تو زندگی مون ندیدیم. با اتوبوس رفت و آمد می کنیم. حقوقمان زیر خط فقر. دعا دعا می کنیم فقط مریض نشیم و مخارج اضافی بالا نیاریم. شهر بازی بچه هامون پارک سر خیابونه و...
ولی از این نگرانیم که هزینه بالا رفتن ارز و سکه و دلا و تورم باید از جیب ما پرداخت بشه و در نهایت فشار این تورم و افزایش نرخها رو ما باید دهیم.
Iran, Islamic Republic of
چونكه خالي بندي حدي داره و با جان مردم نميشه شوخي و بازي كرد
Iran, Islamic Republic of
...خالي كردن دل مردم و بزرك كردن دشمن....
قضاوت با وجدان بیدار و عقل سلیم
Iran, Islamic Republic of
سال 92: بلدم بلدم بلدم ... تجریمها حل شدنی است.... بلدم بلدم بلدم
سال 93: دیوار تحریمها فرو ریخت
سال 94: برجام آفتاب تابان است نعمت الهی است کفران نعمت نکنید. کاسه تحریمها ترک برداشت
سال 95: تحریمها بالمره کنار خواهد رفت. پیروزی بزرگ ملت ایران. آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود
سال 96: اگر ما رای نیاریم و رییسی بیاید آمریکا از برجام خارج می شود و همه تحریمها دوباره بر می گردد و دلار 5000 تومان و سکه 2 میلیون تومن می شود.
.
.
سال 97: طوفان تحریم ها در راه است!!!!!!!
United States
.. مردم نامحرم هستند و مملکت ارث پدریمون . هیچ کس هم نباید بدونه چه خبره !!!!!چرا یک مسئول داریم که نمی تونه دروغ بگه . بچه های ولایی استیضاحش کنید حرفهای مملکت را به نامحرمان گفت.
گل به خودی
Iran, Islamic Republic of
خود ترامپ با اون هارت و پورتش نگفته طوفان تحریمها اون وقت ایشون ....
آجرلو
Iran, Islamic Republic of

از کجا می‌دانی همین حرفش برایش کلی پول‌ساز بوده باشد؟. فرض کنید االبته فرض کنید ایشان به عنوان یک وارد کننده عمده، انبارهایش پر کالا باشد، با همین یک جمله غیر واقعی آیا به سود سرشار نمی‌رسد؟
Iran, Islamic Republic of
تنها وزیری که تصور می کردم یه خورده با بقیه تو کارکردن فرق داره.متاسفم
Iran, Islamic Republic of
ایشان با طرح تحول سلامت و پرداخت کارانه های چند صد میلیونی فقط جیب پزشکان را پر کرد و عملکرد موفقی هم ندارد.
یک پزشک انقلابی
Iran, Islamic Republic of
من پزشکم
نمیدونم چرا این پولا به ما نرسید؟
...
Iran, Islamic Republic of
اینها که می گفتن قبلی گروهبان قندی و سرباز بودن کار بلد نبودند ما ژنرالیم و کار بلد.
اخه کدوم ژنرال تو میدان جنگ اینطور خودش رو قالب تهی می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
همه میدانند طرح تحول سلامت شکست خورده و بیمارستانها بشدت بدهکار و ورشکسته شده اند برای همین آقای وزیر میخواهد شکست این طرح را گردن تحریمها بیندازد
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایشان یک پزشک هستند ودر کار طبابت حاذق
اما
نه مدیریت خوب دارد
و نه مواضع سیاسی حساب شده
در عین حال می خواهد صادقانه هشدار دهد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
وقتی شماها این شرایط رو بوجود آوردین و الان هم نمیتونین کاری بکنین خوب بیخودمی کنین باز در مسئولیتی که دارین بمونین....
Iran, Islamic Republic of

واقعا چه تدبیری و چه امیدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در این دولت به اسم طرح تحول سلامت و از پول یارانه ما مبالغ هنگفتی دارند نصیب پزشکان میکنند آخه کی بهتون گفته به یک پزشک ماهانه 100 میلیون کارانه بدین وقتی متوسط حقوق مردم 2 میلیون تومنه کدوم عدالت میگه پزشکان کارانه ماهیانه 100 میلیونی بگیرند
Iran, Islamic Republic of
آقایان وخانمهای جهان نیوز لطفا"درانتشار خبرها رعایت دستورزبان ودرست نوشتن مربوط به زبان مادری خود توجه کنید البته چنانچه کاربران شما اشتباه بنویسند انتظاری از آنان نیست ولیکن اشتباه درنوشتن شما نشانه توان علمی وفنی وتخصصی شما ست .
France
بحران که از قضا حاصل عملکرد این دولت است وجود دارد
ولی دمیدن بر این خبر منش این دولت و فرار به جلو است
خصوصا در زمینه بهداشت که با طرح تحول سلامت بدترین نتیجه را حاصل کردند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حق با جناب وزیر است اگر طوفان تحریم از راه برسد ایشان چگونه برای خودروی پورشه اش لوازم یدکی پیدا کند بخرد؟ یه چراغ پورشه همین الانش ده ها میلیون تومان قیمت دارد اگر طوفان تحریم از راه برسه نه تنها قیمتش سر به فلک میکشه بلکه نایاب هم میشود. آقای وزیر عزیز نگران نباش درست میشه به دختر مظلوم اون یکی وزیر میگیم بلده یواشکی لوازم یدکی لابلای پوشاک واردات میکنه!
...
United States
اخه این بنده خداها اصلا کاسب تحریم نیستند و این القاب مال مخالفانشان و مخالفین ننگجامشان هست.
Iran, Islamic Republic of
فواد ایزدی: تحریمهای مادر در راه ست، اصلاح طلبان و اعتدالیون و سازندگی: اینها دلواپسن
Iran, Islamic Republic of
روحانی یک مشت افراد مرفه بی درد را برای وزارت انتخاب کرد اینها چه میفهمند درد یک مریض مستضعف را