پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۲۹

«تراوشات ذهن یک سلبریتی در حمام» برای زوال ایران

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 626903
پورناظری جزو کادر برگزاری کنسرت نمایش «سی» است که به تازگی ادعا کردند کنسرت خود را بخاطر شرایط بد اقتصادی و همدردی با مردم برگزار نمی‌کنند!
به گزارش جهان نيوز، «سهراب پورناظری»، نوازنده و موسیقیدان، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

قصد استحمام داشتم که دیدم برق نداریم؛ شیر آب را باز و با خودم فکر کردم با این روند، چند سال آینده، هنوز آبی از شیر آب خانه‌هایمان سرازیر می‌شود؟ بر اساس دانش من، آب مورد استفاده‌ مردم در خانه‌ها، حدود ۵ تا ۱۰ درصد آب مصرفی کشور است و بقیه‌ آن در کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود و بر اساس شنیده‌ها و دیده‌ها و استدلال‌هایم، بحران تنها بر اساس بی‌تدبیری و نبود تخصص و نگاه ملی در حوزه‌های مدیریتی، دامنگیر سرزمین ایران شده است. بعد از این مرور در ذهنم یاد جلسه‌ای که ماه رمضان سال گذشته با دکتر نوبخت، مدیر خوشرو و متین سازمان برنامه ‌و بودجه داشتم، افتادم...آن روز برای حل مشکلات فرهنگ و دیگر مسائل از ایشان خواستم تا روی این موضوع تحقیق کنند که چرا در این چهل‌واندی سال، تمام نخبگان فرهنگ و هنر این سرزمین از کار در دولت و تعدادی از فعالیت در ایران و برخی حتی از زندگی در ایران فراری‌اند؟

او همچنین تصریح کرده است: «با اینکه امید به شنیده‌شدن حرف در مسئولان وجود ندارد اما باز هم بر اساس خویش‌کاری این نکته را گوشزد می‌کنم که تنها راه نجات از زوال کشور در چند سال آینده، ‌استفاده از مغزهای کم‌نظیر ایرانی است که به هر دلیل خانه‌نشین شده‌ یا باعث مهاجرتشان شده‌ایم»

*پورناظری جزو کادر برگزاری کنسرت نمایش «سی» است که به تازگی ادعا کردند کنسرت خود را بخاطر شرایط بد اقتصادی و همدردی با مردم برگزار نمی‌کنند!

ادعایی عجیب که البته بعداً مشخص شد عدم برگزاری به دلیل شرایط جدید شرکت سامسونگ بعنوان اسپانسر مالی این کار نمایشی بوده نه به‌خاطر مردم و متأسفانه فقط منت عدم برگزاری بر سر مردم گذاشته شد.

درباره اظهارات پورناظری و تحلیلی که در حمام به ذهن ایشان خطور کرده مبنی بر اینکه تمام نخبگان از ایران رفته‌اند! بایستی اشاره کرد که این حرف صحیح نیست و اگرچه برخی به هر دلیلی از ایران رفته‌اند اما اکثریت نخبگان در ایران مانده‌اند و این قضیه شواهد بسیاری دارد.

آقای پورناظری حکماً خبر ندارند که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه هجدهم جهانی قرار دارد و اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی نیز قطع شده است.

ایشان همچنین شاید در جریان نیستند که جمهوری اسلامی ایران به مدد نخبگان خود، امروز صاحب یکی از چند کشور دنیا در عرصه فناوری‌های فضایی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، دریانوردی، نظامی و درمانی است.

نخبگانی که در ضمن پدید آوردن این موقعیت‌ها برای کشورمان، حتی سبب افزایش بارش‌های آبی در کشور هم شده‌اند و آقای پورناظری بایستی در جریان باشند که بهار پر بارش امسال در ایران که منجر به جبران شدن بخش اعظم کم‌آبی‌های سال گذشته شد نیز کار نخبگانی بوده است که در یکی از نهادهای امین کشور نسبت به طرح «بارورسازی ابرها» اقدام کردند و فصلی دل‌انگیز را برای مردم ایران رقم زدند.

همچنین است که انتظار بود آقای پورناظری اقلا به وجود کثیری از نخبگان فرهنگی و هنری در ایران آگاهی می‌داشتند که فی‌المثل توانسته‌اند رکورد فروش سینمای ایران در بهار امسال را به افزایشی حدود 50 درصدی نسبت به سال گذشته برسانند و یا کنسرت‌هایی برگزار کنند که حکما آقای پورناظری عزیز می‌داند تنها طی چند دقیقه، تمام بلیط‌های آن Sold out می‌شود.

اگر تمام این رخدادها نمایشگر حضور اکثریتی از نخبگان متعهد و دلسوز نیست پس چیست؟!
لازم به اشاره است که سوگمندانه اطلاعات غلط یا ناکافی و علائق خاص سیاسی برخی سلبریتی‌ها، سبب ساز اخذ رویکردهای عجیبی در میان آنها شده است که حتی به هنر آنها نیز رنگ و لعاب سیاست‌بازانه داده است.
این پدیده برای هنر ایرانی به مثابه یک بیماری خواهد بود.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوره هاشمی حزب اللهی هادر قامت دفاع از دولت لیبرال هاشمی برامدند و اصلاحطلبان در قامت مردم و نتیجه شد انچه شد و تاریخ دوباره تکرار می شود و من لزوم دفاع یک سایت اصولگرا از دولت روحانی و گوشه رینگ قراردادن اصولگرایی را نمیدانم ایا قرار است دوبار اصلاحطلبان در قامت دفاع از مردم در موضع برتر قرار گیرند و هزینه دولت لیبرال روحانی که اولین حرکتش در فرار مغزها موضوع بورسیه ها بود به پای اصولگرایی نوشته شو .
كمتر دروغ بگوييم
Iran, Islamic Republic of
لطفاً به اين جمله متن دقت كنيد:
"درباره اظهارات پورناظری و تحلیلی که در حمام به ذهن ایشان خطور کرده مبنی بر اینکه تمام نخبگان از ایران رفته‌اند! بایستی اشاره کرد که این حرف صحیح نیست"
حالا جمله آقاي پورناظري را بخوانيم:
" از ایشان خواستم تا روی این موضوع تحقیق کنند که چرا در این چهل‌واندی سال، تمام نخبگان فرهنگ و هنر این سرزمین از کار در دولت و تعدادی از فعالیت در ایران و برخی حتی از زندگی در ایران فراری‌اند؟"
حالا چند نكته:
1- آقاي پورناظري فقط در مورد نخبگان هنري صحبت كرده نه نخبگان علمي، ورزشي، سياسي، نظامي و ...
2- ايشان گفته نخبگان هنري از استخدام دولتي گريزانند.
3- سپس گفته «تعدادي از اين نخبگان» (نه همه آنها) از فعاليت در ايران منصرف شده اند. (مثلاً فقط كنسرت هاي خارج از كشور را برگزار مي كنند و ميدانيم كه گفته ايشان عين واقعيت است)
4- گفته برخي از آن تعدادي كه در بند بالا گفته شد، در زندگي در ايران نيز صرفنظر كرده اند. (كه مي دانيم اين هم عين واقعيت است)
حالا شما چطور از اين سخنان نتيجه گرفتيد كه آقاي پورناظري زير دوش حمام گفته تمامي نخبگان علمي، هنري، فرهنگي، نظامي و ... كلاً ايران را ترك كرده اند و رفته اند؟! و بعد سعي كرده ايد با آوردن مثالهايي نظر ايشان را رد كنيد؟! (يعني اول، سخني را كه ايشان نگفته به ايشان نسبت مي دهيد و بعد در رد آن قلمفرسايي مي نماييد!)
Iran, Islamic Republic of
نخبگان هنری از نوع خواننده و بازیگر به درد لای جرز دیوار میخورن. جدآ به چه درد میخورن این جماعت دلقک و مطرب؟ مردم رو شاد میکنند؟ مردم با چرخیدن چرخ زندگیشون شاد خواهند شد نه با اصوات و ادااطوار یک مشت به اصطلاح هنرمند! طوری مملکت رو به زوال رفته که دیگه نوجوانان چند نفر دانشمند ایرانی رو نمیتونن اسم ببرند و نه پروفسور حسابی میشناسند و نه یه بیت شعر بلدند ولی تا اسم دو تا خواننده بازیگر فوتبالیست ایرانی خارجی میاد شجره نامشو براتون میگن!
حمزه
Iran, Islamic Republic of
احسن، احسن. متاسفانه پدیده سلبریتی‌ها به جان فرهنگ، آبرو و سرمایه‌های این مملکت افتاده و دمار از روزگارش می‌کشند. کسانی که از علم، معرفت و اخلاق بی‌بهره‌اند، در همه زمینه‌ها اظهار نظر می‌کنند و خود را صاحب نظر می‌پندارند و مردم اسیر در چنبره آنها هم بدون تامل و تفکر از آنها تبعیت می‌کنند. این می‌شود که یکی در کمال بی‌حیای سخن فرعون را به زبان می‌آورد و می‌گوید ما هنرمندها خدایی می‌کنیم. فرعون هم گفت انا ربکم الاعلی !!!
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم. احسنت درست است. شرمنده
Iran, Islamic Republic of
احسنت. حیفم اومد فقط مثبت بدهم.
البته بازیگران متعهد میتوانند خیلی مفید باشند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حالا بالاخره توی حمام غیر از این همه فکر کردن دوش هم گرفتی یا نه؟ نکنه با کف صابونا اومدی بیرون!
Iran, Islamic Republic of
بابا پولدارها و آقازاده ها و نورچشمی ها رفتن اونور بعدم میگن ما نخبه بودیم و فرار مغزها شدیم! فقط 2500 تاشون با برجام صادر شدن اونور...
این اسمش ویژه خوری است نه فرار مغزها
هنوز دلواپس
Iran, Islamic Republic of
شایدیه عده به زور پول ورانت حس نخبگی داشته باشند ولی استعدادهای دلسوز ونخبه های فراوانی درکشور داریم که بامدیریت می توان ازظرفیت آنها استفاده کرد...امان از این بایدها که پشت گوش انداخته.می شود..
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امروز مملکت ما نیازمند دعاست نه موسیقی
م. ناظر
Romania
نتیجه خوردن پولهای "یامفت" آروغهای از سر سیریست.
Canada
چند ماه ديگه قدرت واقعى دنيا در مقابل لجبازيهاى اقتصاد ١٨ دنيا رو خواهيم ديد. متاسفانه توهم و تعصب چشم نويسنده را كاملا بسته و از واقعيت كاملا پرته!
شمه
Iran, Islamic Republic of
خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
چند ماه بعد چرا؟
از همین الآن درخشش این هجدهمین اقتصاد برتر دنیا !!!! را در همه شئون زندگی مردم فلک زده این کشور می بینیم.
البته به جز کاسبان تحریم وجنگ که نان خود را در نابودی یک کشور جستجو می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نخبه ای ارزشمند و گرانبهاست که علاوه بر نخبگی خوش غیرت هم باشد و با وجود سختی ها و دغدغه ها در کشور مانده و به پیشبرد کشور یاری می رساند
سلام
Iran, Islamic Republic of
استاد! الان ما بايد از جناب غالى به خاطر انتخاب روحانى ايراد بگيريم نه شما طلبكار بشوى.
Iran, Islamic Republic of
می خواد بگه منم هستم زیر دوش کف صابونی خخخخ
Iran, Islamic Republic of
درست گفته ولی فقط نخبگان مهندس در رشته های الکترونیک و کامپیوتر. به لیست چندهزار نفره دانشجویان صنعتی شریف در آمریکا و کانادا نگاه کنید صدها نوابغ میانشان است که با حقوقی صدها برابر وقتی که ایران بودند در آنجا مشغول بکارند و تاثیر زیادی تو پیشرفت این کشورها داشته اند. تو ایران فقط حقوق مدیران حزبی دولتی و آقازاده هایشان بدون هیچگونه تخصصی حقوق ماهانه صدها میلیونی و با مزایای عجیب دریافت میکنند و کشور رو به ورطه نابودی کشاندند و طلبکار هم هستند. ژن خوبم آرزوست!.
مهدی
Russian Federation
لطفاً با شیر آب در حال هدر رفتن فکر نکنید . آب هست ولی کم هست . سلبریتی !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نویسنده معلوم است سکه خریده .
Iran, Islamic Republic of
جه ربطی داره؟! از چه تحلیلی فهمیدی سکه خریده؟ خودت سکه خریدی که داری به نگرانی دامن میزنی نه کسی که امید و آرامش میده.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
تراوشات در حمام اصلا ایده و تیتر خوبی نبود.
Iran, Islamic Republic of
... ایول به خاتمی و احمدی نژاد !!!!!!!!!!
ولی نمیفهمم چرا جناب زاکانی با هر سه تا مخالفه!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اکبر عبدی در برنامه ظنزش به جای سلبریتی می گفت: زرتی پرتی
Iran, Islamic Republic of
خوب تو حموم یا باید آواز میخونده یا از این فکرا می کرده