پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

​خوش‌چهره: هنوز وارد بحران اقتصادی نشده‌ایم

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 626819
استاد اقتصاد دانشگاه تهران توصیه کرد که از فضای پیش آمده برای تسویه‌حساب با دولت و جناح و... استفاده نکنیم، چون زیان آن متوجه همه ما خواهد شد.
​خوش‌چهره: هنوز وارد بحران اقتصادی نشده‌ایم
به گزارش جهان نيوز، محمد خوش‌چهره در پاسخ به این پرسش که اقتصاد ایران روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و موج افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و... سبب انتقادات تندی به دولت شده است و برخی با طرح ضرورت کابینه، حتی پا را فراتر گذاشته و از استیضاح یا استعفای دولت سخن می‌گویند، به نظر شما امکان غلبه بر بحران فعلی در کشور وجود دارد؟ اظهار داشت: شما از واژه بحران استفاده کردید، اما من این عبارت را اصلاح می‌کنم و از عبارت «شبه بحران» استفاده می‌کنم.

وی افزود: من همه منتقدان و کسانی که حتی به خاظر مسائل حزبی و جناحی از این دولت عصبانی هستند و بدان انتقاد دارند را دعوت می‌کنم به دقت در به‌کارگیری واژه‌ها. به عنوان مثال می‌بینیم برخی از فروپاشی اقتصادی سخن می‌گویند، در حالی که واقعیت این نیست.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران تصریح کرد: ما هنوز وارد مرحله بحران و فروپاشی اقتصادی نشده‌ایم و استفاده از این عبارات سبب می‌شود بحران به شکل دیگری به خود ما برگردد.

خوشچهره متذکر شد: برای تحلیل آنچه در کشور رخ داده است، باید ببینیم دولت در چه شرایط واقعی قرار دارد و در چه شرایطی فعالیت خود را آغاز کرده است. من هم تایید می‌کنم که اقتصاد ایران در شیب جدیدی قرار گرفته است. روزی که دولت یازدهم روی کار آمد نیز اقتصاد را در یک شیب تحویل گرفت و امروز اما با شرایط تازه‌ای روبرو شده است.

وی تصریح کرد: واکاوی جدی مسایل و مشکلات، فراتر از ظاهر قضیه واجد اهمیتی بالاست. از این رو باید تاکید کنم بزرگ‌نمایی بیش از حد مشکل می‌تواند سبب سرعت گرفتن تحولاتی شود که زمام امور را از دست زمامداران خارج کرده و آنچه مطلوب دنیای سلطه است را رقم بزند. حساسیت زمان را درک کنیم و در جای خود واقع‌بینانه به مشکل نگاه کنیم.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: توصیه من این است که از فضای پیش آمده برای تسویه حساب با دولت و جناح و... استفاده نکنیم چون زیان آن متوجه همه ما خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرعباسی
Iran, Islamic Republic of
بله درشرایط سخت اقتصادی هستیم وقابل مدیریت نیز
میباشدجناب خوش چهره اقتصاددانی شاخص ومستقل
هستندامانکته ای که وجوددارداین است درشرایط فعلی آیا
دولت این امکان راایجادمیکندتاازنظریات کارگشای امثال
ایشان استفاده کندیااینکه دربحث عملکردی بامردم بصورت
شفاف سخن بگویدوقتی که دولت این ظرفیتهاراازخودنشان
نمیدهدصددرصدمشکلاتی درسطح جامعه وفضای سیاسی
کشوررخ میدهد
با کمال تاسف با آقای امیر عباسی موافقم
Iran, Islamic Republic of
نه این دولت و نه دولتهای قبلی از سال 68 تا کنون هیچ یک موافقت شفافیت نبوده و نیستند و نخواهند بود. بحث سر نخواستن شفافیت است نه چیز دیگر.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً انصاف و جوانمردی از کلام این استاد اقتصاد مشخص است. خداوند امثال ایشان را که بدون کینه ورزی و از روی صداقت به مسائل می پردازد حفظ کند. انشاءالله دولت هم از ایشان و امثالهم بهره ببرد.