جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سفیر سابق آمریکا: ترامپ نمی‌تواند ناتو را بکُشد

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 626814
نیکولاس برنز، سفیر سابق آمریکا در ناتو با انتقاد از حملات دونالد ترامپ به این ائتلاف نظامی عنوان کرد، "ترامپ نمی‌تواند ناتو را بکشد".
سفیر سابق آمریکا: ترامپ نمی‌تواند ناتو را بکُشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نیکولاس برنز، سفیر سابق آمریکا در ناتو در مصاحبه‌ای با این شبکه خبری آلمانی به انتقاد از مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ائتلاف نظامی ناتو و همچنین به تحلیل راهبردهای وی پرداخت.

او درخصوص حملات شدید ترامپ به این ائتلاف نظامی گفت: در درجه اول این کار ترامپ کاملا اشتباه است. ناتو مهمترین ائتلاف ماست و آمریکا از ائتلافش با آلمان و اروپا سود می‌برد.

برنز ادامه داد: به عنوان مثال همه هم‌پیمانان ما از جمله آلمان در کنار ما در جنگ افغانستان شرکت دارند. آنها در مبارزه با گروه‌ تروریستی داعش نیز مشارکت می‌کنند. فرانسه رهبری عملیات در لیبی را به عهده گرفته و اروپایی‌ها در میادین دیگری نظیر جنگ‌های بالکان، بوسنی و کوزوو نقشی محوری ایفا کرده‌اند و همینطور می‌بینید که آلمان به همراه کانادا، فرانسه و انگلیس نظامیانشان را در لهستان و حوزه بالتیک مستقر کرده‌ است.

او گفت: این حقایق مغایر با صحبت‌های دونالد ترامپ هستند اما چرا او این کارها را انجام می‌دهد. من فکر می‌کنم که او آرمان را تنها از روی میزان مازاد تجاری‌اش علیه آمریکا قضاوت می‌کند.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *