کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاوروف درباره تسلیحات جدید نظامی:

روسیه نمی‌خواهد در مقابل آمریکا بی‌دفاع باشد

23 تير 1397 ساعت 11:25

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این کشور قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد، ولی باید قادر باشد از خود در برابر هر حمله‌ای دفاع کند و به همین دلیل به تولید تسلیحات نظامی جدید نیاز دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه اختصاصی با مجری معروف «لری کینگ» برای شبکه تلویزیونی «راشا تودی» (RT) گفت:«روسیه قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند، بلکه می‌خواهد بتواند به خوبی در برابر هر حمله‌ای از خود دفاع کند.»

وی تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهند در برابر آمریکا بدون سلاح باقی بماند و تسلیحات جدید روسیه تنها برای تامین امنیت تضمین شده این کشور است. لاوروف توضیح داد: «زمانی که در سال 2002 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خروج یک‌جانبه آمریکا از پیمان دفاع ضدموشکی (سپرموشکی) را یک اشتباه نامید، رئیس جمهور جورج بوش پاسخ داد که سپر ضد موشکی علیه روسیه جهت گیری نشده است. ما نیز در پاسخ به خروج آمریکا اقدامات لازم را انجام داده و معتقدیم که این اقدام آنها علیه هیچ کشوری نیستند و تنها برای اطمینان یافتن از تامین امنیت تضمین شده روسیه در برابر هر حمله‌ای است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یادآور شد، آمریکا مکراا به طور یکجانبه از توافقات بین المللی بسیاری خارج شده و سعی کرده است تا نظم نوین جهانی را تغییر داده و بار دیگر سلطه این کشور بر جهان را احیاء کند.

ایده‌آل ترین نتیجه  نشست پوتین-ترامپ؟
سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد که ایده آل ترین نتیجه برای نشست روسای جمهوری روسیه و آمریکا، از سرگیری کانال‌های ارتباطی برای حل و فصل مسائل کلیدی در روابط دو کشور خواهد بود.

وی گفت: «ایده‌آل‌ترین نتیجه نشست سران این خواهد بود که دو طرف بتوانند به توافق برسند تا کانال‌های ارتباطی برای بررسی اختلافات موجود ایجاد شود واین درک به وجود آید که ما می‌توانیم نقاط مشترکی در این عرصه‌ها پیدا کنیم و بر مشکلات موجود به خاطر منافع دو کشور، جامعه بین الملل و به خاطر ثبات راهبردی فائق آییم.»
به گفته وی، این اواخر علائم ارسال شده نشان دهنده آمادگی واشنگتن برای از سرگیری تلاش‌های دوجانبه با مسکو در زمینه امنیت سایبری است که نگرانی‌های جدی را برای آمریکایی‌ها به وجود آورده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که هنوز در مورد دستور کار مذاکرات خود با "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در هلسینکی که همزمان با نشست رهبران دو کشور انجام میشود، توافقی صورت نگرفته، وی گفت: «ما همه مسائل مربوط به روابط دو کشور را بررسی خواهیم کرد، ولی هنوز دستور کار مشخصی برای این دیدار در نظر گرفته نشده است.»

لاوروف همچنین وضعیت پیرامون الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را به وضعیت پیرامون اعلام استقلال یکجانبه کوزوو و انجام همه پرسی در این زمینه مقایسه نمود و تاکید کرد، این در حالیست که برخلاف وضعیت کوزوو، مردم ساکن شبه جزیره کریمه به طور قانونی و با شفافیت بسیار بیشتری این وضعیت این منطقه را برگزیدند و این الحاق در نتیجه برگزاری یک همه پرسی کاملا آزاد، قانونی شفاف صورت گرفته است.

رقابت غیرعادلانه آمریکا با روسیه در بازار گازی اروپا
لاوروف همچنین در تفسیر سخنان اخیر دونالد ترامپ که گفته بود آلمان به خاطر ارسال گاز، به طور کامل تحت کنترل روسیه درآمده است، گفت: «ما به کشور آلمان گاز می فروشیم و این یک تجارت است. این در حالیست که آمریکا در آلمان ده‌ها هزار نیروی نظامی و ده‌ها پایگاه نظامی دارد. هر تحلیلگر بین المللی می‌توانند از این ارقام نتیجه گیری خاص خود را انجام دهد.»

وی با اشاره به اینکه ترامپ اخیرا گفته که ولادیمیر پوتین را نه دشمن، بلکه رقیب خود تلقی می‌کند، افزود: «اگر آمریکا روسیه را به عنوان یک رقیب تلقی می‌کند، این رقابت باید منصفانه باشد. اگر بخواهیم از رقابت صحبت کنیم من همواره خواستار رقابت آزادانه و منصفانه هستم. وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده که طرح ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی-2" باید متوقف شود و آمریکا ممکن است تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های اروپایی که با این طرح مشارکت دارند، اعمال کند. این در حالیست که آمریکا ادعای رقابت داشته و درصدد فروش گاز مایع خود به کشورهای اروپایی است. آیا معنای رقابت این است؟»
 


کد مطلب: 626767

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626767/روسیه-نمی-خواهد-مقابل-آمریکا-بی-دفاع-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com