جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

هوش رهبر ایران از نگاه کارشناس آمریکایی

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 626705
افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم به بیان دیدگاه‌های خود درباره سفر اخیر علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسکو پرداخته است.
هوش رهبر ایران از نگاه کارشناس آمریکایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «اسکات بِنِت» افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا، درباره ارزیابی اش در خصوص سفر علی اکبر ولایتی به روسیه و تحویل پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور روسیه، گفت: رهبری ایران بسیار باهوش است که با رهبران روسیه دیدار می کند و به آنها وابستگی سرنوشت های ایران و روسیه را گوشزد می کند. به عبارت دیگر، چیزی که رهبری ایران می گوید خیلی ساده است و درک آن نیز آسان است.

چیزی که رهبری ایران می گوید این است که کاری که آمریکا در قبال ایران انجام می دهد، در نهایت با روسیه و چین نیز انجام خواهد داد، مگر آنکه این کشورها با یکدیگر متحد شده و علیه این چنین استبداد، تروریسم و ریاکاری بین المللی ایستادگی کنند. بنابر این ایران از روسیه می خواهد تا منافع بلندمدت و ثباتش را در نظر بگیرد. این اتفاق در یک زمان بسیار جالب رخ داده است، آن هم در شرایطی که در واشنگتن، کنگره در حال برگزاری جلسات استماع درباره فساد اف بی آی است و برخی اعضای کنگره سعی می کنند تا روسیه را به عنوان بزرگترین دشمن و رقیب آمریکا در جهان معرفی نمایند.


این مقام سابق آمریکایی در ادامه در پاسخ به این سئوال که "همکاری راهبردی با روسیه" به چه معناست، تاکید کرد: همکاری راهبردی بین ایران و روسیه به این معناست که مانع از تلاش مزدوران آمریکایی، اسرائیلی و سعودی برای اشغال کشورهای همسایه و نزدیک روسیه و ایران شوند، مناطقی را که تاکنون توسط جنگ آمریکا، ناتو- سعودی علیه سوریه نابود شده اند، بازسازی کنند، با همکاری و اتحاد چین در بازسازی و مدیریت صنایع نفت و منابع طبیعی سوریه، عراق و ایران مشارکت کنند، نظام های اقتصادی جایگزین، توافقنامه ها، ارزها و بانک هایی را تشکیل دهند که دلارهای نفتی آمریکا و عربستان سعودی و سیستم بانکی آنها نتواند به عنوان یک جنگ اقتصادی علیه کشورهای مستقل استفاده شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که "آیا زمان آن فرارسیده است که روسیه، ایران و چین یک جبهه اقتصادی جدا علیه هژمونی آمریکا تشکیل دهند"، گفت: روسیه، ایران، چین، سوریه، کره شمالی از جمله معدود کشورهایی هستند که آشکارا این مساله را مطرح کرده اند که دوره تغییر رژیم و اقدامات نظامی غیرمسئولانه برای تسلط و سرقت منابع طبیعی کشورها از طریق به راه انداختن جنگ داخلی یا ایجاد انقلاب پایان یافته است. این مساله از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سازمان ملل مطرح شده است زمانی که وی به اشغال و نابودی لیبی توسط ناتو اشاره کرد.

بنت در پایان درباره ارزیابی خود از دیدار ترامپ و پوتین پس از نشست رهبران ناتو گفت: ترامپ احترام خاصی برای پوتین و روسیه قائل است و به دنبال فرصتی است تا همکاری های مشترک بین مسکو و واشنگتن را به رسمیت بشناسد و توافقنامه هایی را برای از بین بردن موانعی که بر سر راه آمریکا و روسیه وجود دارد، امضا کنند. ترامپ به شخصیت مقتدر روسیه احترام می گذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پوتین مثل ترامپ یک احمق دیوانه نیست. حداقل یک سیاست مدار است که میفهمد چکار میکند.
Iran, Islamic Republic of
ماشاءالله لاحول ولا قوه الا بالله
Iran, Islamic Republic of
بترکه چشم حسود و بدخواه . بلند بگو ماشاالله.