جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

رسوایی شرکت دارویی آمریکایی

جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 626632
شرکت دارویی «جانسون اند جانسون» آمریکا به دلیل سرطان‌زا بودن محصولاتش به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد.
رسوایی شرکت دارویی آمریکایی
به گزارش جهان نيوز، باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، شرکت جانسون اند جانسون آمریکا که در زمینه تولید محصولات دارویی و بهداشتی فعال است، از سوی دادگاه به دلیل سرطان‌زا بودن محصولاتش به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار جریمه به ۲۲ زن قربانی محکوم شد.

بنا بر اعلام دادگاه ایالت میزوری آمریکا این پول برای جبران خسارت وارده به ۲۲ زن که به دلیل استفاده از محصولات پودر تالک شرکت آمریکایی چندملیتی "جانسون اند جانسون" Johnson & Johnson به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

شرکت "جانسون اند جانسون" با حدود ۹ هزار پرونده شکایت دست به گریبان است و وکلای برخی از شاکیان مدعی هستند که این کمپانی از دهۀ ۷۰ میلادی می‌دانسته است که برخی از محصولاتش از جمله پودر‌های تالک آلوده به آزبست (پنبه نسوز) هستند، اما به مشتریانش دربارۀ خطرات آن‌ها هشدار نداده است.

این سنگین‌ترین حکمی است که تاکنون علیه این شرکت در موضوع محصولات پودر تالک صادر شده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۷ دادگاه کالیفرنیا جریمه‌ای به مبلغ ۴۱۷ میلیون دلار برای پرداخت به زنی تعیین کرد که اعلام کرده بود استفاده از مجموعه‌ای از محصولات این شرکت از جمله پودر تالک، منجر به ابتلای او به سرطان تخمدان شده است. با این وجود، بعد‌ها یک قاضی دیگر این حکم را لغو کرد.

"جانسون اند جانسون" تاکنون موفق شده است جریمه‌های سنگینی را که علیه این شرکت تعیین می‌شود با درخواست تجدیدنظر یا لغو کند و یا مبلغ آن را کاهش دهد.

این تولید کننده عظیم محصولات دارویی در واکنش به حکم دادگاه میزوری نیز ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *