شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش آسیب‌های اجتماعی با تغییر سبک زندگی

جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 626590
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تغییر در سبک زندگی در دنیا و کشور ما موجب شده است که آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و ... افزایش یابد.
افزایش آسیب‌های اجتماعی با تغییر سبک زندگی
به گزارش جهان نيوز، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اظهار داشت: امروزه در دنیا و کشور ما تغییراتی در سبک زندگی ایجاد شده است و شرایطی را فراهم کرده که با رشد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودکان کار، فقر اقتصادی، بیکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تبدیل به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت شده است گفت: ما مستلزم تفکری نوین  و اقداماتی ویژه برای تأمین رفاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم.

محسنی بندپی‌ بیان داشت: تاکنون با حمایت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در جهت جلوگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم و در این خصوص راهبردها و استراتژی‌های لازم را اجرایی کرده‌ایم. 

رئیس سازمان بهزیستی به نقش آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در جامعه اشاره کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی ارتقا یابد و در این خصوص سازمان بهزیستی اقدامات مؤثری را انجام داده است.

وی بیان داشت: شماره تلفن 09828 خط اعتیاد سازمان بهزیستی است که در سال 96، 418 هزار تماس داشته است که ما در این خصوص حمایت‌ها و راهنمایی‌هایی داشته‌ایم. 

محسنی بندپی گفت: در 11 استان که مصرف مواد مخدر در حال افزایش بود ورود پیدا کرده‌ایم و اقداماتی در جهت کاهش مصرف صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امروزه طلاق به یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی در جامعه تبدیل شده است، گفت: طلاق بنیاد خانواده را تهدید می‌کند و در این راستا سازمان بهزیستی آموزش‌های پیش از ازدواج را برگزار کرده است و آموزش‌های دیگری نیز در خصوص فرزندپروری رشد و تکامل کودکان و نقدپذیری آنها برگزار می‌شود. 

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی کشور جلوگیری و پیشگیری از معلولیت است.

محسنی بندپی گفت: مشاوره‌های ژنتیک در این خصوص باعث پیشگیری در افزایش معلولیت در جامعه شده است. 

رئیس سازمان بهزیستی به جمع‌آوری معتادین متجاهر در تهران نیز اشاره کرد و گفت: این معتادین پس از جمع‌آوری در مراکز ماده 16 بهزیستی تهران ساماندهی و نسبت به ترک اعتیاد آنها اقدام می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های کشور که جمعیتی بیش از 50 هزار نفر دارند مرکز فوریت‌های اجتماعی و یا اورژانس اجتماعی تشکیل شده است.

محسنی بندپی بیان داشت: سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی افراد معلول نیز اقدام کرده است چرا که آن‌ها نیازمند خدمات تخصصی هستند که در این راستا این خدمات را بهزیستی ارائه می‌دهد.

وی گفت: 2200 میلیارد تومان دولت برای افرادی که میانگین درآمدی آنها بسیار پایین است اختصاص داده تا از این افراد نیز حمایت شود.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *