سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

دلیل حریق مسجد ساری مشخص شد

جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 626576
استاندار مازندران اتصالی سیم برق را دلیل آتش سوزی مسجد جامع ساری بیان کرد و از اتمام عملیات اطفای حریق خبر داد.
دلیل حریق مسجد ساری مشخص شد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی مرکز اورژانس مازندران از افزایش تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی در مسجد جامع و بازار ساری به ۱۸ نفر خبر داد. 

همچنین محمد اسلامی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی و اطفای حریق مسجد جامع ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسجد جامع ساری تاریخی و ارزشمند است افزود: به دلیل اتصالی سیم برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید به سیم های برق دارد که از پشت بام مسجد رد شده، آتش سوزی رخ داده است.

وی افزود:سقف چوبی مسجد کامل در آتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و روند امدادرسانی و اطفای حریق به شایستگی انجام شد که از حضور متعهدانه گروههای امدادی و مردمی تشکر می کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اورژانس، نیروهای پلیس، ویگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش نشانی و غیره در عملیات اطفای حریق متعهدانه شرکت کرده اند گفت: در حال حاضر عملیات اطفاء تمام شد و گروههای امدادی در حال لکه گیری هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: مسجد جامع ساری به دلیل ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است و مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز می شود و با تمام قوا به حالت اول برمی گردد اما در طراحی مسائل ایمنی نیز باید لحاظ شود.

حسین کلانتری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:: آتش سوزی مسجد جامع ساری که از شامگاه پنجشنبه آغاز شد هم اینک مهار شده است و نیروهای امدادی مشغول پاکسازی منطقه هستند.

وی افزود: در این حادثه سقف مسجد و مغازه های مستقر در شبستان و بازار حاشیه دچار آسیب شد ولی آمار دقیقی از تعداد واحدهای دچار خسارت شده اکنون نداریم.

کلانتری با قدردانی از تلاش همکاران و نیروهای امدادی و مردمی برای اطفای حریق گفت: برای مهار آتش از واحدهای آتش نشانی شهرهای همجوار نیز کمک گرفته شده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *