جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۲
در همایش دختران انقلاب مطرح شد:

رائفی پور: بحران جنسی جامعه را فراگرفته

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 626565
تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به برخی اشتباهات در الگوسازی برای زنان گفت: نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی شدن و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته‌ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.
رائفی پور: بحران جنسی جامعه را فراگرفته
به گزارش جهان نيوز، همایش دختران انقلاب با حضور باشکوه جوانان انقلابی و جمعی از خانواده شهدا، همزمان با روز عفاف و حجاب در حسینیه شهید همت تهران برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در این همایش با بیان اینکه عفاف و حیا فقط در پوشش خلاصه نمی شود، گفت: عفاف جهات مختلفی از جمله عفت در گفتار و رفتار را هم شامل می شود؛ اما گاه مشاهده می شود افرادی باحجاب هستند اما حرکات و سکانتشان باعث می شود نگاه جنسی به آنها صورت بگیرد.

وی افزود: پوشش بسیار مهم است آنقدر که زمانی که آدم و حوا ترک اولی کردند خداوند لیاقت داشتن پوشش را از آنها گرفت.

رائفی پور اضافه کرد: زنان برای انتخاب نوع پوشش باید به این پرسش پاسخ دهند که میخواهند چگونه دیده شوند، آیا صرفا زن بودن و جنسیت را برای هویت خود انتخاب کرده اند در حالی که اسلام نمی خواهد به زن نگاه صرفا جنسی وجود داشته باشد.

پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: برخی جوانان به دلیل وجود دختران ارزان قیمت که به راحتی در دسترس هستند تعهد ازدواج را انتخاب نمی کنند و به آن تن نمی دهند.

وی با بیان اینکه برخی افراد آهن پرست شده اند، گفت: دخترانی که همه هویت خود را جنسی معرفی می کنند نهایتا بیست تا سی سال سال می توانند در عرصه تنوع طلبی مردان خریدار داشته باشند.

رائفی پور ادامه داد: رابطه های غربی اغلب به ازدواج ختم نمی شود و غربی ها می خواهند این اتفاق را در ایران هم گسترش دهند.

وی بیان داشت: در اسلام ازدواج باید به صورت علنی اعلام شود و در تشریع عموم احکام دینی نیز طرف زن گرفته شده است.

این پژوهشگر با بیان اینکه در فمنیسم رادیکال از مادر شدن نیز نهی شده است، گفت: برخی تنها زن را اقتصادی می بینند و ارزش آن را با میزان دیه می سنجند در حالی که میزان دیه مرد به دلیل آسیب اقتصادی حذف وی برای یک خانواده بیشتر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: غربی که زن را برهنه می خواهد مرد پوشیده‌تر  را بانزاکت‌تر می داند.

رائفی پور با بیان اینکه اسلام زن را خانه نشین نخواسته است، گفت: اسلام زنان را از فعالیت اجتماعی منع نکرده است و حجاب را در واقع به ضرر مردان برای حفظ زن تشریع کرده است.

وی بیان داشت: اولین باری که انگلیسی ها پای زنان را به فعالیت اقتصادی باز کردند با عنوان کارگرهای ارزان قیمت بود.

تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به برخی اشتباهات در الگوسازی برای زنان گفت: نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.

وی بیان کرد: شال و روسری نماد حجاب است و روی چوب کردن آن در واقع هدف گرفتن حجاب و اصول است.

رائفی پور با بیان اینکه افزایش سن ازدواج برای جامعه خطرناک است، گفت: مسؤولان ما متاسفانه کم کاری کرده اند و تسهیلات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم نکرده اند.

وی افزود: مردان وظیفه کوتاه کردن نگاه را دارند و حتی اگر زن حجاب را رعایت نکند باید به وظیفه خود عمل کنند، زیرا اگر اعتیاد به نگاه جنسی در مرد ایجاد شود هرگز از زندگی زناشویی خود راضی نخواهد شد و به آرامش نمی رسد.

پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان ما امکان ازدواج ندارند و جامعه، خانواده و مسؤولان آنها را درک نمی کنند اما در عین حال در معرض موقعیت های تحریک آمیز جنسی در جامعه قرار می گیرند و به مشکلات روحی گرفتار می شوند.

وی گفت: بحران جنسی در جامعه به وجود آمده است؛ اما ما در اسلام بحران جنسی نداریم و راه‌های برون رفتی برای بحران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور خانواده مسیح علینژاد در این همایش بیان داشت: از فرزندان حضرت یعقوب هم تنها دو پسر خوب بودند. کمتر کسی حاضر است کاری که این خانواده امروز انجام دادند، انجام دهد. امیدوارم هزینه این کار را از خداوند و اهل بیت(ع) بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد......
Iran, Islamic Republic of
خب یه جوان آخه چطوری با این شرایط میتونه فکر ازدواج داشته باشه ازیه طرف کارنداره ازیه طرف اگر وسایل ضروری روبخوادتهیه کنه ازعهده خودش وخانوادش برنمیاداجناس به نسبت چندماه پیش دویا سه برابرشده دولت ومجلس منت گذاشتن سر ملت که وام ازدواج روفلان مقدارکرده تازه اگر بتونه ضامن کارمندکسرازحقوق پیدا کنن در کل اوضاع خیلی خرابه همه هم میدونیم ولی هیچ کسی به فکر جوانان نیست مسئولی که خودش حقوق ملیونی داره ودررفاه وآسایش هست فرزندانش رو به لحاظ مالی چه در حال وآینده حمایت میکنه وهمین افرادبازبه مقام ومسئولیتی میرسندبعدش همین ها میخوان دردملت رو بفهمن نه هیچ وقت آدمی که زجرنکشیده نمیتونه بفهمه همه اینا رو بذاریم کناردیگه این همه فسادهای مالی رو کجا دلمون بذاریم آخه یکی دوتا نیس برادران آقایان ...و...آقای ب زصندوق فلان واردات ماشین آقای رئیس فراری و...و...و...و...
Iran, Islamic Republic of
😢😭دقیقا این دولت و مجلس فقط فکر آقازاده های خودشه که اون ور دنیا خوش باشن ما هم باید زیر چرخ مدیریت انفعالی اونا باید له بشیم خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
چرخ مدیریت انفعالی هدفی دارد ...هدف ایجاد نارضایتی برای پذیرش برجامهای ...است...دولت عملا عادی ترین
مسائل سامان دهی راهم رها کرده...
Iran, Islamic Republic of
از زاویه ی دیگر درجامعه نوعی کج فهمی وانتظارات بالا ازصدقه سری گزینش یک سویه ی فرهنگی به چشم می خورد ...مسئوولیت ناپذیری دختر یا پسر...عدم تربیت صحیح درخانواده...نگاه مادی حتی متاسفانه درخانواده های مذهبی که مخالف تعالیم پیامبر وائمه وسد راه حلال الهی است...فاصله ی طبقاتی وبار نگاه آنارشیستی طبقات به هم ...راه چاره: مبارزه با فساد طبقاتی وبازگشت به اصول مذهب...
"دقيقاً اين دولت"؟!
Iran, Islamic Republic of
نوشته ايد "دقيقاً اين دولت ..." جهت اطلاع عرض مي كنم زماني كه سيدمحمد خاتمي دولت را به دكتر احمدی نژاد تحويل داد در ازاي هر 100 ازدواج حدود 10 طلاق داشتيم و زماني كه دكتر احمدي نژاد، دولت را به دكتر روحاني تحويل داد در ازاي هر 100 ازدواج بيش از 20 طلاق ثبت مي شد! البته اين آمار، هم اكنون به حدود 29 طلاق در ازاي هر 100 ازدواج رسيده است. خلاصه عرضم اينكه "اين دولت" و "اون دولت" نداره. ...
United Kingdom
...
France
در قرآن بلافاصله بعد از ذکر حجاب برای زنان حجاب چشم مردان آمده ست
ولی پاک ماندن جوانان در این تندباد مناظر بی حیایی کاری بس دشوار است
هر گناهی در این مسیر اتفاق بیفتد مسئولین و نهادهای ذی ربط شریکند
حداقل ها برای ازدواج فراهم نیست
هرمشکلی را واکاوی کنید سرنخ اصلی به مسئولین برمیگردد
Iran, Islamic Republic of
با این وضع اقتصادی و بیکاری چه ازدواجی؟
Iran, Islamic Republic of
رائفی پور کیه ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو کی هستی؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر به اینترنت وصلی.
یک سرچ ساده بکن بد نیست.
Iran, Islamic Republic of
شما؟
حیا و دین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هیچ مشکلی در مملکت نیست مشکل تراشی نکنید
دولت و حکومت دسن در دست هم مشکلات رو حل می کنن
اینها هم شکم سیرن که اعتراض می کنن
دلیل بحران جنسی را از کسانی بپرسید که برای محیط ناپاک شبکه های اجتماعی کاری نکردند و
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
United Kingdom
...
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
...
علي
Iran, Islamic Republic of
مشكل ازدواج جوانان فرهنكي ونبود قوانين صحيح است،انتظار حجب وحيا فاطمي وعلوي از جوانان وتفكرازدواج اشرافي در بزركترها هم خواني ندارد وجود مهريه هاي سنكين كه در رديف يك و ركوردارهمه كشورهاي جهان است و قوانين غلط جزايي أن با تشيع سازكاري ندارد، أما أجرا ميكنيم .در مشكلات غرقيم ديكر ملل به ما ميخندند ،خودحجاب خوديم از ميان بر نمي خيزيم.اينها را حل كنيد مشكل مالي را مردم حل ميكنند،