کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: برخورد ایران با آمریکا محترمانه‎تر شده است/ زمانی می‌رسد که ایرانی ها به من زنگ بزنند و از من برای یک توافق درخواست کنند

21 تير 1397 ساعت 17:03

رئیس جمهوری آمریکا بی‌آنکه شواهدی ارئه دهد مدعی است سیاست اعمال فشار بر ایران جواب داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پایان نشست ناتو بروز تنش میان واشنگتن- تهران را پیش‌بینی کرد و درعین حال بی‌آنکه شواهدی ارائه دهد مدعی شد رفتار ایران با آمریکا خیلی محترمانه‌تر از قبل شده است.

وی در ادامه ادعاهای خود از این هم فراتر رفته و با اشاره به فشارهای اقتصادی که بر ایران تحمیل می‌شود گفت: آنها رنج زیادی را متحمل می‌شوند و  زمانی می‌رسد که آن‌ها به من زنگ بزنند و از من برای یک توافق درخواست کنند و ما توافق خواهیم کرد.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چین گفت: «هم‌اکنون در یک نبرد تجاری با چین هستیم، اما نهایتاً این مسئله به نتیجه خواهد رسید».

وی همچنین در خصوص همتای روسی‌اش گفت: «من نمی‌خواهم که پوتین یک تهدید امنیتی برای اروپا یا ایالات متحده باشد و به همین خاطر است که ما ناتو را داریم ... عدم افزایش سلاح‌های جهانی در هیچ جایی از جهان و عدم وقوع هیچ نزاع دیگری هدف نهایی ما با پوتین خواهد بود»‌.

به‌گفته رئیس جمهوری آمریکا، «پوتین یک رقیب است، نه یک دشمن و من به‌اندازه کافی را نمی‌شناسم که او را دوست بنامم. امیدوارم که پوتین یک دوست باشد».

گفتنی است ماه میلادی می ترامپ در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد و از بازگشت تحریم‌های ضد ایرانی خبر داد.

این درحالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم پیشتر گفته بود دربرخورد با ایران ملاک گزینه نظامی نیست بله فشار اقتصادی است. 


کد مطلب: 626548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626548/ترامپ-برخورد-ایران-آمریکا-محترمانه-تر-شده-زمانی-می-رسد-ایرانی-زنگ-بزنند-یک-توافق-درخواست-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com