جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
علیرغم تمام دلخوری‌ها؛

دونالد ترامپ: به ناتو باور دارم

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 626539
​رئیس جمهوری آمریکا بعد از کلنجار رفتن با سران ناتو در نشستی که پشت درهای بسته تشکیل شد، ظاهراً در تحمیل خواسته خود به آنها موفق بوده چراکه از التزام به پیمان آتلانتیک شمالی سخن می‎گوید.
دونالد ترامپ: به ناتو باور دارم
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمهر؛ آسوشیتدپرس گزارش داد: تنها ساعتی پس از اعلام نشست اضطراری ناتو برای پاسخگویی به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وی می‌گوید به پیمان آتلانتیک شمالی باور دارد و آمریکا به شدت به آن پایبند است. وی همچنین عنوان کرد علیرغم روابط خوب با روسیه، خط لوله گاز «نورد استریم» همچنان موضوعی برای ایجاد نگرانی است.

گفتنی است پیشتر شایعه شده بود که ترامپ تهدید کرده اگر اعضای ناتو در بازه زمانی مشخصی حق‌السهم پرداخت بودجه نظامی این کشور را به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خود نرسانند، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

به همین دلیل، سران ناتو از نمایندگان کشورهای غیرعضو شامل اوکراین و گرجستان خواستند جلسه را ترک کنند تا آنها فرصت بحث پیرامون تهدید ترامپ را داشته باشند.

اما یک منبع آگاه می‌گوید تهدید ترامپ در این قالب گفتاری ارائه نشده و وی فقط به اعضا درخصوص عواقب عدم مسئولیت‌پذیری در پرداخت حق‌السهم خود هشدار داده است.

ترامپ در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: به مردم گفته‌ام بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود که اعضای ناتو به تعهدات خود عمل نکنند.

وی بار دیگر از بابت اینکه آمریکا مجبور است ۹۰ درصد از هزینه ناتو را بپردازد ابراز نارضایتی کرد.

ترامپ درحالی از تعهد به ناتو سخن می‌گوید که چندی پیش آن را پیمانی منسوخ و کهنه توصیف کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *