جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آمریکا اعلام کرد:

در عملیات‌ مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنیم

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 626533
یک مقام مسئول آمریکایی می‌گوید که در عملیات‌های مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنیم تا به تهران فشار وارد آوریم.
در عملیات‌ مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ایالات متحده می‌گوید که در عملیات‌های مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنید تا به تهران فشار وارد آورد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت همزمان با افزایش تلاش واشنگتن برای محدود کردن تجارت ایران و دسترسی آن به پول نقد در منطقه، ایالات متحده و امارات متحده عربی یک شبکه انتقال غیرقانونی منابع مالی به ایران را متلاشی کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به صورت مشترک شبکه تبدیل ارزی که میلیون‌ها دلار را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل می‌کرد مختل کرده‌ایم.»‌

صرافی‌ها [این شبکه] از سیستم مالی امارات متحده عربی برای انقال پول نقد از ایران به خارج و تبدیل آن به دلار برای استفاده گروه‌های وابسته و تحت حمایت ایران در منطقه استفاده می‌کردند.

ماندلکر به خبرنگاران گفته است که این شبکه از سوی مقامات ارشد بانک مرکزی ایران هدایت می‌شد، دست به جعل سند زده و تعاملات خود را در پشت شرکت‌های صوری و خارجی پنهان می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *