کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعداد قربانیان اعتراضات نیکاراگوئه به ۲۶۴ نفر رسید

21 تير 1397 ساعت 12:18

کمیسیون حقوق بشر موسوم به اینتر آمریکن از مرگ حداقل ۲۶۴ نفر در جریان اعتراضات خشونت بار نیکاراگوئه خبر داده است.​


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، کمیسیون حقوق بشر اینتر آمریکن اعلام کرده است که تعداد مرگ و میر ناشی از اعتراضات ضد دولتی در نیکاراگونه به بیش از 264 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، پائولو آبرائو دبیر کل کمیسیون حقوق بشر اینتر آمریکن در سخنانی تاکید کرد: تعداد کشته شدگان از آغاز سرکوب اعتراضات اجتماعی در نیکاراگوئه به 264 نفر رسیده و بیش از 1800 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این کمیسیون در گزارش 19 ژوئن خود اعلام کرده بود که تعداد قربانیان این اعتراضات به 212 نفر رسیده و بیش از 1337 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

دولت نیکاراگوئه بیش از یک ماه است که آمار رسمی مربوط به تلفات اعتراضات را منتشر نکرده است. وزارت بهداشت نیکاراگوئه 31 ماه می اعلام کرده بود که تعداد تلفات اعتراضات به 15 نفر رسیده و 199 نفر نیز زخمی شده اند.

انجمن حقوق بشر نیکاراگوئه نیز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده است که از 19 آوریل تا اوایل جولای بیش از 309 نفر در جریان اعتراضات کشته شده اند.

مرکز حقوق بشر نیکاراگوئه نیز اعلام کرده است که در درگیری های یکشنبه بین طرفداران و مخالفات دولت بیش از 38 نفر کشته شده اند.

معترضان در نیکاراگوئه خواستار برکناری دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور هستند.ادامه اعتراضات در نیکاراگوئه در شرایطی است که اورتگا روز شنبه برگزاری انتخابات زودتر از موعد را رد کرده است.
 


کد مطلب: 626512

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626512/تعداد-قربانیان-اعتراضات-نیکاراگوئه-۲۶۴-نفر-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com