کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبران ناتو خواستار ادامه فشار بر کره شمالی شدند

21 تير 1397 ساعت 10:55

رهبران عضو ناتو از همه کشورها خواستند تا فشار قاطع بر کره شمالی را همچنان حفظ کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، رهبران ناتو از کشورهای جهان خواستند تا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را به طور کامل اجرا کنند تا پیونگ یانگ برای دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک متقاعد شود.

بیانیه ناتو که از سوی 29 رهبر امضا شده است بر حمایت کامل این سازمان از هدف مربوط به خلع سلاح کامل، برگشت ناپذیر و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره تاکید کرده است.

رهبران ناتو از مذاکرات اخیر بین رهبران کره جنوبی و آمریکا با مقام های کره شمالی استقبال کردند و این مذاکرات را گامی مهم در راستای دستیابی به خلع سلاح کامل و قابل راستی آزمایی کره شمالی با یک روش مسالمت آمیز ارزیابی نمودند.
در این بیانیه آمده است: ما از کره شمالی می خواهیم تا به طور کامل به تعهدات بین المللی اش پایبند باشد و جنگ افزارهای هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی و موشک های بالستیک را نابود کند و همه فعالیت های مربوطه را متوقف نماید.
این بیانیه از کره شمالی خواسته است تا به پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای بازگردد و مفاد کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را قبول کند.

این بیانیه تاکید کرد: ما از همه کشورها می خواهیم تا فشار قاطع علیه کره شمالی را حفظ کنند، از جمله با اجرای کامل تحریم های فعلی سازمان ملل.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار تاریخی 22 خردادماه با ترامپ متعهد شده است تا در زمینه خلع سلاح هسته ای همکاری کند. آمریکا نیز وعده داده است تا ضمانت های امنیتی لازم را به کره شمالی بدهد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که همراه ترامپ به بروکسل رفته است، هفته گذشته به کره شمالی سفر کرد تا درباره نقشه راه خلع سلاح هسته ای مذاکراتی را با مقام های ارشد پیونگ یانگ داشته باشد.
 


کد مطلب: 626497

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626497/رهبران-ناتو-خواستار-ادامه-فشار-کره-شمالی-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com