جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۱۴۴
ضررو زیان مشاغل مختلف؛

مگر قرار نبود هم چرخ زندگی مردم بچرخد هم سانتریفیوژها؟/ بی‌برقی امروز بطلان نظریه کسانی که به صنعت هسته‌ای نیاز نداریم را ثابت کرد

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 626493
شعار دولت این بود که هم چرخ زندگی مردم بچرخد هم سانتریفیوژها اما بعد از پنج سال ...
مگر قرار نبود هم چرخ زندگی مردم بچرخد هم سانتریفیوژها؟/ بی‌برقی امروز بطلان نظریه کسانی که به صنعت هسته‌ای نیاز نداریم را ثابت کرد
گروه سیاسی جهان نيوز، این روزها شاهد قطعی برق در کشور به طور برنامه ریزی شده هستیم. موضوعی که علاوه بر اینکه زندگی شهروندان را در گرمای تابستان با مشکل روبرو می کند، بلکه ضرر و زیان هایی نیز به مشاغل مختلف وارد کرده است.

قطعی برق برای تولید کنندگان و صنعت گران نیز به مانند مردم عادی اتفاق می افتد. همچنین مشاغلی که در شهر هستند و به مردم خدمات می دهند مانند نانوایی ها که کارشان مستقیما با برق در ارتباط است نیز آسیب دیده اند.

برخی از مشاغل مانند مرغداری ها نیز بعضا با قطعی برق ضررهای بسیاری را متحمل شده اند. شاید برای شهروندان قطعی دو ساعته برق که با برنامه ریزی همراه است و از پیش اعلام شده مشکلی نباشد و آنها بتوانند گرما را تا دو ساعت تحمل کنند اما برای برخی مشاغل این موضوع ضرر و زیان های زیادی در بر داشته است. به عنوان مثال  قطع برق برخی از مناطق گناباد موجب تلف شدن صدها مرغ و وارد آمدن خسارت مالی به فعالان این بخش شد.

از سوی دیگر شاهد تغییر ساعات ادارات دولتی و ... هستیم که صبح علی الطلوع کارمندان را به ادارات می کشاند و از آن طرف زودتر شاهد تعطیلی ادارات دولتی هستیم. این موضوع هم کارمندانی که راه شان تا محل کار بسیار دور است و هم شهروندانی که بایستی کارشان انجام شود را با مشکل مواجه کرده است. بخصوص زنان کارمند در این زمینه مشکلاتی دارند.

البته تدبیر دولت تا به اینجا برای مقابله با کمبود حدود پنج هزار مگاوات برق این راهکار بوده است. پیشتر اعلام شده بود که نیروگاه‌های برق آبی در برخی از مناطق به دلیل کمبود بارش با مشکل منابع آبی در پشت سدها روبه رو هستند که براساس ارزیابی صورت گرفته در این بخش با کاهش حدود سه تا سه هزار و ۵۰۰ مگاواتی کاهش انرژی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم شد.

 از طرفی با توجه به اینکه امسال ظرفیت تولید نیروگاه‌های در حال احداث نیز نسبت به سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات نخواهد بود در نتیجه کمبود پنج هزار مگاواتی برق برای سال جاری هدف گذاری شده است و بر اساس آن نیز به شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای سهمیه‌ای داده شده است تا در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری و... عملیات‌های لازم را برای مدیریت مصرف در زمان مناسب انجام بدهند.

این کمبود برق در شرایطی است که قرار بود با شعار دولت هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتریفیوژها. اما حالا شاهد آن هستیم که پس از 5 سال چرخ زندگی مردم با مشکل زیاد به گردش در می آید و صنعت هسته ای نیز با برجام مختل شده است. در این عرصه آنهایی که می گفتند به انرژی هسته ای نیازی نداریم، نیز بطلان همه استدلال‌هایشان به طور واقعی مشخص شده است. درواقع این استدلال محکم به وجود آمده که با توجه به کمبود منابع آبی کشور بایستی صنعت هسته ای هم باشد تا با تولید برق هسته‌ای اینگونه با بی برقی مواجه نشویم و شهروندان و مشاغل صنعتی و تولیدی با مشکلات متعدد مواجه نشوند.

در این عرصه با توجه به کمبود منابع آبی چرخش چرخ زندگی مردم وابسته به سانترفیوژها و صنعت هسته ای است. تولید برق صنعتی هم می تواند مشکلات کشور را حل کند و هم می تواند با صادرات برق برای ما کسب درآمد کند. کشورهایی مانند فرانسه که چند نیروگاه دارند امروز به صادرات برق می پردازند. فرانسه اگرچه اعلام کرد که قصد دارد طی سال‌های آتی نصب راکتورهای جدید را متوقف کند اما هم‌اکنون توان تولید برق هسته‌ای این کشور بیش از ۶۰ برابر ایران است.

فرانسه، بر اساس یک خط‌مشی امنیت انرژی، در حدود 75 درصد از برق خود را از انرژی هسته‌ای تولید می‌کند. این سهم تا سال 2025 به 50 درصد کاهش خواهد یافت.به دلیل هزینه بسیار پایین تولید برق در فرانسه،‌ این کشور بزرگترین صادر کننده الکتریسیته در جهان با سالیانه 3 میلیارد دلار درآمد است. 

با این شرایط اهداف شعار چرخش چرخ زندگی مردم و همینطور سانتریفیوژها با شیوه و مدیریت دولت نه تنها محقق نشده است بلکه امروز با مشکلات عدیده ای در این زمینه روبرو هستیم که هر دو حوزه این شعار را با مشکل مواجه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
برو اقا همه دنیا دارن نیروگاهای هسته ایشون را تعطیل کردن و یا باید تعطیل کنن . جوک نگید بابا پول هسته ایی را باید در سولار و یا توربینهای بادی خزج می کردید که متاسفانه مثل تمام کارهای بی درایت این مملکت این هم روش . مردم را بدبخت کردید . روز به روز داریم ضعیفتر میشیم .
عارف
Iran, Islamic Republic of
جدا؟؟؟؟
با ذکر مثال نام ببرید...
هر مثال 2 نمره ...
اخه بچه از اون سر دنیا تو داری جوک میگی!!!
Canada
بله واقعا دارن تعطیل می کنند. ولی باورش برای ما خیلی سخته

کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، اسپانیا..
این هم لینکشان:
https://www.isna.ir/news/93091610055/%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-2022-%D8%A7%D8%B3%D8%AA


http://barghnews.com/fa/news/21142/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF


http://www.irna.ir/fa/News/82968335
Iran, Islamic Republic of
ولی من تو اینترنت خوندم کشور انگلیس از سال ۹۳ داره نیروگاه های هسته ای نسل جدید میسازه اونم بهد از دو دهه وقفه
هاشمی : هندوانه کیلوئی ۲۰۰۰تومان زنبیلو بردار و بیا !
Iran, Islamic Republic of
آقا در این فصل قیمت هندوانه باید کیلوئی ۵۰۰تومان باشد
ولی به لطف دولت تدبیر و امید الان کف قیمت ۲۰۰۰تومان است
یک هندوانه بخوایم بخریم ۱۵ الی ۲۰ هزار تومن آب می خوره
به کی بگیم این دردها رو
بقیه میوه ها هم همینطور
واقعا مردم چی دارن میکشن
آیا نمایندگان مجلس خبر از دل ما دارند ؟
Iran, Islamic Republic of
عجب . این سایتا هم شد مدرک..؟؟؟
70 درصد برق فرانسه را هسته ای تولید می کند؟ کی و کجا فرانسه این کار را می کند که برق هسته ای را تعطیل کند؟؟؟
Canada
خود شما برای حرفتان چه مدرکی دارید؟
منتشر کنید لطفا تا خودمان قضاوت کنیم درست می گویید یا نه
Iran, Islamic Republic of
هی بهش میگم از موتوریا جنس نگیر
آبروی جنبش دوزاریتون رو بردید با این مزخرفات

آخه کدوم ...نیروگاه هسته ایش رو تعطیل کردخ تا حالا؟
Iran, Islamic Republic of
جوک تو میگی نادون.حتی عربستان داره ازنیروی خورشیدی برق کشورشو تامین میکنه بعد ما کویر لوت رو داریم که گرمترین نقطه دنیاست ولی بلااستفاده.ژاپن برق رو به ولت تغییر داد....فنلند وهلند دارند ازنیروی باد ،برای برق استفاده میکنند و......بازم بگم...
Iran, Islamic Republic of
پس برای همینه که دارن صدتاصدتا برای خودشون و کشورای دیگه دارن راکتور هسته ای میسازن؟
عارف
Iran, Islamic Republic of
راستی یه چیزی یادم رفت...
با ذکر مثال بفرمایید کجا و چرا ضعیف تر شدیم!!
البته بی درایتی مسئولان لیبرال کشور کاملا از نوع تفکرشان معلوم است و نیازی نبود شما یادآوری کنی!
ما باید تفکر اسلامی انقلابی رو درست ترسیم کنیم تو جامعه، تا اون وقت همه بفهمن ما چیکاره ایم!!!
Iran, Islamic Republic of
در طول این چهل سال انقلاب چقدرش دسا انقلابیون بود چقدرش دست لیبرالها.بعد از جواب دادن ،جواب این سوالم رو هم بده که مردم در طول این چهل سال چه زمانی توانستند در کنار کشورهای دیگر مسالمت آمیز زندگی کنند.و روی خوش زندگی رو بچشند
Iran, Islamic Republic of
کشورهای دیگر (عموما قدرت های بزرگ اقتصادی و نظامی) افکار استکباری و صهیونیسمی دارند. اگر ما هم مثل زمان قاجار و پهلوی نفت را مفت بدهیم و از اصول اسلام و انقلاب عقب بکشیم هرگز مشکلی پیش نمیاد.
اگر یک در یک میلیارد عقب بکشیم بلاهایی که بر سر لیبی و عراق و سوریه آمد ضرب در 100 کن بعدش به سر ایران میاد. یعنی بلاهای آسمان و زمین را بر سر ایران میریزند.
Iran, Islamic Republic of
حرف بیخود نزن مگه از فیلتر انقلابیون شورای نگهبان کسی میتونه رد بشه تا بتونه نماینده مجلس یا رئیس جمهور بشه ...
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحی مردم هر کار غیر ممکنی را ممکن میکنه
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
بله
پس چرا اینقدر برعلیه احمدی نژاد جوسازی می کردید
مگه اون از فیلتر شورای نگهبان رد نشده بود
مگه رئیسی و قالیباف از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده بودند
هر جا به نفعتون باشه هی دم از فیلتر شورای نگهبان میزنید ؟!!!!!
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
جوک نگو کدام کشور نیروگاه های هسته ایش رو تعطیل کرده ؟!
انرژی هسته ای ارزان ترین و پاک ترین انرژی هست و توربین بادی مال عهد دقیانوس است .
Netherlands
انرژی هسته ای ربطی به غنی سازی نداره
جای این همه پولی که برای غنی سازی بگاه دادید می تونستید ۱۰ تا نیروگاه هسته ای بسازید
Iran, Islamic Republic of
پروفسور پس به چی ربط داره؟!!!
نیروگاه هسته‌ای بسازیم و بعد برای سوختش دست گدایی پیش ارباب شما دراز کنیم؟!!
Iran, Islamic Republic of
تخصص شما چيه اونوقت ؟!!
Iran, Islamic Republic of
من چندبار گفتم اينكه مخاطب رو گوش درزا فرض كنيد دوره اش سرآمده!
الان يك جوان 17 ساله هم اگربخواهد كه بفهمد ميتونه به راحتي با يك سرچ تو اينترنت بفهمه كه كيا تو دنيا دارن انرژي هسته اي براي برق توليد و مصرف مي كنند!
هزينه توليد برق از انرژي هسته اي در مقايسه با فسيلي و باد و خورشيد چگونه است!

ما چقدر هزينه هسته اي و .. كرديم
چقدر از اين بابت در تحريمها خسارت به ما وارد شد
چقدر عقب افتاديم در اقتصاد و توسعه و رشد و درآمد

اگر بخواهيد بفهميد با مطالعه ميشه فهميد!
اما اگر ذهنتان بله قربانگو شد دنيال توجيه رفتارها مي گرديد!
دوستان به ظاهر حزب اللهي چشمانتان راباز كنيد
واز چيزي كه در آن دانشي نداريد پيروي نكنيد :)
Iran, Islamic Republic of
یعنی جوک خوبی بود که به ما که رسید همه دنیا دارند نیروگاهسته ای را تعطیل می کنند.
Iran, Islamic Republic of
بچه که بودیم معلمان سر کلاس از همه چیز صحبت میکردند وما هر سوالی که میکردیم آنها جواب میدادند صحبت اکثر دانش اموزان این بود که چرا ما نمی توانیم بسازیم مثال سوزن بسازیم وجواب معلمان این بود ایران دنبال ساخت چیزهایی میرود که برایش صرف داشته باشد نه انکه برای ساخت سوزنی که خریدش ارزان تر از تولید در میاید هزینه کند حکایت صنعت هسته ای حکایت همان سوزن ساختن است سرمایه ایرانیانی که برای چندین صد سال می توانست سرمایه شود برای آیندگان نزدیک به پنچاه سال است صرف صنعتی شده که هنوز که هنوز است باید یه پنجاه سال سرمایه هم خرج ان کنیم که شاید به اندازه یک سد کارون از ان برق تولید کنیم
Iran, Islamic Republic of
اصراری مثال زدنی تو تحجر و جهل داره این هموطن روشن فکرمون
Iran, Islamic Republic of
الکی ادعای دانشمندی نکن اخوی برو مطالعه کن بعد حرف بزن....
United Arab Emirates
کجا تعطیل کردن ترکیه و عربستان دارن نیروگاه هسته ای میزنن اگه بده چرا میزنن
United Kingdom
ترکیه و عربستان هم مثل ما مسلمون و جهان سومی هستند عزیز .
Iran, Islamic Republic of
یکم برو تو اینترنت سرچ کن بعد حرف بزن
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
بله ما مسلمان هستیم و جهان سوم را به کوری چشم لیبرالهای خود باخته به بهترین شکل ممکن خواهیم ساخت
بعد از شکست مفتضحانه اول کمونیسم و دوم لیبرالیسم در ساخت جهان با استفاده از افکار پریشان و توهم زده سران تفکرات مادی
Iran, Islamic Republic of
حرف نزنی کسی نمیگه لال بودی
Iran, Islamic Republic of
پس فرانسه وانگلیس وامریکا هم جهان سومین ممنون که گفتید
United Kingdom
وقتی صنعت برق دچار افات سو مدیریت بیشمار است صدها نیروگاه اتمی هم دردی دوا نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
خوب وقتی به اصلاحاتچیا رای میدادین باید فکر سو مدیریتشونم میبودین
United States
چقدر این حرفا شبیه بوی تعفن دادن نفت میمونه.
United Kingdom
یک مشت بیسواد دست تو جیب ملت سوئد ، المان ، نروژ دارای بالاترین مقدار نیروگاه هسته ایی بودن که تعطیل کردن ...
Iran, Islamic Republic of
جمعیت سوئد و نروژ روی هم یک ششم ایران هم نیست میتونن سروتهشو با دو تا باتری نیم قلمی به هم بیارن! آلمان هم یه کشور فوق صنعتیه و پیشرفتس با هیچ کشوری نمیشه مقایسش کرد.
United Kingdom
البته برای مصارف پزشکی و کشاورزی ما به مقدار محدودی هسته ایی نیاز داریم نه نیروگاه .
Iran, Islamic Republic of
شده اون ماجرای نفت که انگلیسی های دزد میگفتن بو میده پیف پیف میخواینش چیکار مفت بدینش به ما!
Iran, Islamic Republic of
قاجار خودش پیش قدم میشد میگفت ما این ماده بدبو را میخواهیم چکار؟ بدید ببرند.
منظورش نفت بود.
انگلیس جنگ جهانی دوم را بوسیله نفت مفت ایران پیش میبرد.
اگر قاجار حالیش میشد این ماده بدبو چی است و چکار میکند و چه ارزشی دارد الان ملکه الیزابت باید آلمانی صحبت میکرد و نصبش را به ژرمن ها میچسباند نه اینکه نصبش را ....
Iran, Islamic Republic of
دولت تو مشکلات اقتصادی بوجود آمده خیلی مقصره ولی نه صدرصد. بازیچه قرار گرفتن آمریکا توسط لابی گری های صهیونیست های پست فطرت برای فشارهای سنگین و همه جانبه به ایران بی تاثیر نبوده و نیست و نخواهد بود و بیشتر هم خواهد شد. تنها راه باقیمانده شلیک صدها موشک پبشرفته پرقدرت از ایران به سمت رژیم صهیونیستی و شخم زدن و با خاک یکسان کردن شان هست طوری که یک عوعوی سگ هم ازشون بلند نشه. مطمئن باشید آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد و بیش از نود درصد کشورها هم باخاک یکسان شدن این کودک کش های وحشی جنایتکار را جشن خواهند گرفت. این کودک کش های جانی به این نتیجه رسیدن که محو شدنشون حتمیه برای همین دارن زور میزنن قدرت موشکی مون رو ضعیف کنن و توسط وطن فروشان غربگرای داخلی به میز مذاکره بکشونن.
United Kingdom
صدها موشک؟!! عزیز به نقشه کره زمین نگاه کن نقطه کوچکی هستند که با دو سه موشک بزرگ به جهنم واصل خواهند شد, دلیل ترس شدید از قدرت موشکی ایران هم چیزی بجز فسقلی بودنشان نیست
United Kingdom
انرژی هسته ای برای غربی عربی عبری خوب ولی برای ایران بده؟! شما دیگه چه مدل وطن فروشی هستید؟ غیرتتون کجاس؟
United Kingdom
یارانه ها بزرگترین ضربه را به صتعت برق زد.یکی از اصلی ترین تامین کنندگان منابع یارانه صنعت برق کشور است.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به یارانه داره دولت اصلاحات طبق روزنامه وطن امروز رفته در توافقنامه اقلیمی پاریس توافق داده که ۱۲ درصد از سوزاندن سوختای فسیلی کم کنهالانم برقمون که ۸۵ درصد از سوخت فسیلیه هی قطع میشه آخه یکیم نیست بگه وقتی جایگزینی مثل هسته ای و آب برای تامین برقت نداری این تعهدت برا چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
دانشمند انرژی هسته ای یکی از مصارفش تولید برق است. برو جستجو کن ببین انرژی هسته ای چه مصارف دیگه ایی دارد. بعد شما باسواد من بیسواد حساب و کتاب کن ببین چقدر در زمینه دانش هسته ای و اقتصاد قوی تر میشدیم.
بی دانش حرف نزن.
Iran, Islamic Republic of
...
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
آره بابا تو راست میگی اصلا از اون روزی که دولت بنفش ...تو دستاوردهای بومی هسته ای بتن ریخت همه کشور های صنعتی از این تفکر مترقی ...الگو برداری کردن و یکی یکی دارن صنایع پیشرفته شون رو با شدت هر چه تمام تر نابود میکنند
اصلا من تو یکی از سایت های آمریکایی که به زبان ان گلیسی بود خوندم که آمریکا داره کف همه ی ناو های جنگیشو سوراخ میکنه تا آب بیاد توش و غرق بشن اینجوری دیگه هزینه ای هم صرف ریختن بتن تو موتورش نمیشه
آره عزیز تو راست میگی
اصلا ما نفت این ماده سیاه متعفن بدبو رو برا چی می خواهیم بده بره
Iran, Islamic Republic of
...
رونق اقتصادی ودرآمد سرشار کو؟
Iran, Islamic Republic of
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنیم آنچنان درآمد سرشار ...... این جمله از کیست؟ 2 نمره
Iran, Islamic Republic of
کاش همه میتونستید بی طرف باشید اما نمیشه .
کشور ما یکی از بزرگ‌ترین منابع تولید انرژی رو داره که نه نفته و نه اورانیوم ! خورشید برادران !
متاسفانه دعواهای سیاسی مردم رو از این انرژی هم محروم کرده و به جای تبلیغ این انرژی ، فقط دعواهای سیاسی می‌کنیم !
خود ما الان در تهران از آبگرمکن خورشیدی استفاده می‌کنیم . نمیتونم مجبورتون کنم باور کنید که کل آب گرم ما رو مجانی ( به جز هزینه خرید ) تامین میکنه چون ذهنتون درگیر مسایل سیاسی هستش ! از تولید برق هم نگم که خودتون میدونید و خودتون رو به خواب زدید . حیا داشته باشید و به فکر مردم باشید تا دیر نشده !
Iran, Islamic Republic of
تولید انرژی کلان با استفاده از خورشید میسر نیست انرژی خورشیدی برای مصارف محدود است .
Czech Republic
کی میگه تولید انرژی خورشیدی برای مصارف محدود است؟ آلمان حدود ۴۰ گیگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی دارد که متصل به شبکه است، یعنی چیزی در حدود ۶۰ درصد ظرفیت تولید قابل بهره برداری شبکه برق ما. صد البته همان آلمان، نیروگاه هسته ای هم داره!
Iran, Islamic Republic of
اصلا شبکه های انرژی جدید برای مصارف محدود و موضعی هست! مثلا برق یه روستا رو خودش با منابع خودش تامین کنه یا شبیه این! همه شبکه های برق دنیا به سمت نامتمرکز داره حرکت می کنه!!
Iran, Islamic Republic of
خوب در صنعت هسته ای تحریم و نون و باند بازیهای سیاسی !!!!!!!!!!!!خوابیده
ولی در انرژی خوشیدی نخوابیده
درود به دولتی که سایه جنگ رو از ما برداشت!!!!!!!!!!
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای ظاهرا بی طرف استفاده از انرژی خورشیدی چه تناقضی با استفاده از انرژی هسته ای داره؟
اتفاقا لیبرال های قجری کلا با هرگونه تکنولوژی بومی مشکل دارن
معتقدان به نظریه آبگوشت بز پاش با شعار ما میتوانیم جوان مسلمان ایرانی مشکل دارن مگه خبر ندارید برنامه های فضایی رو هم تعطیل کردن
ماهواره که دیگه هسته ای نبود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا صنعت فضاییمونو هم پردادن رفت ...
United States
انرژی هسته‌ای دویست تومن بسته ای
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
این ۵سالو اگه نیروگاه هسته ای میساختیم هم برقمون قطغ نمیشد هم آب هموطنای جنوبی شیرین میشد متاسفانه ( با تکرار میکنم )و برجام به عقب برگشتیم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم برقت را نفروش ، خاموشی نداری . شما چی از این مملکت هست که نفروشید ؟
Iran, Islamic Republic of
... رفته در توافقنامه آبو هوایی پاریس تعهد داده که ۱۲ درصد سوزاندن سوختای فسیلیشو کم کنه ایرانی که ۸۵ درصد برقش از سوخت فسیلیه ( طبق روزنامه وطن امروز)
جان فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
بیشترین چیزی که تو این پنج سال از کشور فروخته شد عزت و آبرو بود ...
Iran, Islamic Republic of
بعد ۵۵ سال یه دونه خرابش رو ساختیم تو پنج سال که زمینش رو هم نمیتونستیم خصار بکشیم .
آیا انرژی هسته ای دردی از ما دوا می کند؟ بخش اول
Iran, Islamic Republic of
اول طبق معمول چند سوال:
1- کل انرژی مصرفی ایران چقدر است؟
2- کل انرژی تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر چقدر است؟
3- نیروگاه اتمی بوشهر در بهترین حالت چند درصد از برق مصرفی ما را تأمین می کند؟
4- برای استفاده از سایر مزایای صنعت هسته ای (پزشکی، دارویی، کشاورزی و ...) آیا نیازمند صنعت هسته ای پیشرفته و غنی سازی هستیم؟
5- کل ذخایر اورانیوم کشور در بهترین حالت و بالاترین تخمین، کفاف چند سال تولید برق کشور را می دهد؟
6- ظرفیت تولید برق کشور از انرژی های نو، پاکف تجدیدپذیر و ابدی (نظیر باد، خورشید، امواج، جذر و مد، زمین گرمایی و ...) چقدر است؟
پاسخها در بخش دوم تقدیم می شود. (لطفاً قبل از دیدن جواب سوالهای فوق، سعی خودتان پاسخ صحیح را حدس بزنید)
آیا انرژی هسته ای دردی از ما دوا می کند؟ بخش دوم
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به سوالات، به ترتیب:
1- 70.000 مگاوات
2- 1000 مگاوات که 100 مگاوات آنرا خودش مصرف می کند! و 900 مگاوات را وارد شبکه می کند.
3- کمی بیش از 1 درصد!!! (یعنی تقریباً بود و نبودش به حال مردم فرقی نمی کند!)
4-مقدار مصرف رادیوایزوتوپ ها نسبت به مصرف نیروگاه های هسته ای بسیار بسیار ناچیز بوده و مثلاً یک محموله 400 کیلویی (که در بازار آزاد بین المللی بسادگی قابل خرید است) می تواند تا حدود ده سال! نیاز ما را تأمین کند.
5- کمتر از یک سال!! کل اورانیوم مورد نیاز برای تولید برق سالانه کشور حدود 45000 تن است اما کل ذخایر اورانیوم کشور حدود 36000 تن برآورد شده است!!
6- تنها ظرفیت تولید برق ار باد حدود 40.000 مگاوات است که اگر ظرفیت انرژی خورشیدی هم به آن اضافه شود، برق مملکت الی الابد تأمین می گردد! (حالا سایر انرژیهای نو به کنار)
Iran, Islamic Republic of
خوب برقشو با نظر شما کنار گذاشتیم برای شیرین سازی آب و پزشکیشو و غیره که اگر سرچ کنی میفهمی که تنها سود هسته ای برقش نیست اونا را چی میگی
آیا انرژی هسته ای دردی از ما دوا می کند؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز 19:15
سلام
در مورد مصارف پزشكي، دارويي و كشاورزي به پاسخ سوال 4 مراجعه فرماييد. در مورد شيرين سازي آب به روش "اسمز معكوس" مهم داشتن انرژي است نه انرژي اتمي. (بند 6 را نيز مطالعه فرماييد) بد نيست بدانيم امارات بدون استفاده از انرژي اتمي روزانه 10 ميليون مترمكعب آب را شيرين سازي مي كند (معادل آب آشاميدني و بهداشتي مورد نياز براي حدود 65 ميليون نفر!!)
ممنون از توجه شما
Iran, Islamic Republic of
خوب نگفتی این چرندیات رو از کجا در آوردی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
یه مشت سئوال انحرافی طرح کردی بعد هم یه مشت جواب پرت و پلا دادی

خوب جناب دانشمند کی گفته باید فقط یک نیروگاه هسته‌ای داشته باشیم؟!!!

کی گفته منابع اروانیم این مقداری هست که شما گفتی؟!

سایر آمارهایی هم که دادی دروغ بود... زیاد جوش نزدن...

فقط یک دلیل کافی است که ایران باید هسته‌ای شود... و آن هم مخالفت غربی‌هاست..

شما عمله های غرب هم فقط یک مدت جفتک می‌اندازید... اما دست آخر هیچ غلطی نمیتونید بکنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
فقط نمی فهم چرا فرانسه 80% برقش از نیروگاه هسته ایه خب لابد اونا از ما بهترونند
Netherlands
شما نیروگاه هسته ای سازید؟
فقط بلدید جیب روس اتم رو پر کنید
Iran, Islamic Republic of
لابد مردم و تو بی برقی نگه داشتید که این تئوریتون اثبات کنید از بی اطلاعیتونه که نمیدونید با میزان غنی سازی اورانیومی که انجام میدید دنبال ساخت سلاح هسته ای هستید نه رفاه مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
آدم بدببختی هستی که نداسته و از روی توهم حرف می زنی درست همون حرف بی اساس و بی دلیل دشمن رو می زنی. با همین حرف ها ملت رو عقب مانده نگه داشتن. این دولت چیزی جز همین ملت نیست. هر مشکل و بلایی در جامعه است محصول تفکرات و تصمیم گیری ها و رأی های همین مردم است. چه احمدی نژاد بر سر کار باشد چه م.خ چه هاشمی ...
Iran, Islamic Republic of
اگر بدنبال ساخت بمب بودند سال ها قبل به آن رسیده بودند ساخت سلاح اتمی اینهمه زمان بر نیست اما کسانی مردم رو در بی برقی نگهداشتن که تاسیسات هسته ای رو به بهانه لغو تحریمها تخریب و بتن ریزی کردند.
United Arab Emirates
اگه دوره احمدی نژاد بود شای حرف شما میتونست احتمال قطعی برق باشه ولی این دولت که مخالف انرژی هسته ایه پس فرض شما نمیتونه درست باشه
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
واردات کالاهای برقی بی کیفیت مانند کولرهای گازی توسط اقازاده ها که چند برابر کولرهای با کیفیت برق مصرف میکنند و عدم نظارت لازم و
ساخت کالاهای بی کیفیت داخلی بدون توجه به تکنولوزی روز دنیا
عدم سرمایه گذاری مناسب در صنعت برق بدلیل مشکلات برنامه ریزی و عدم نقدینگی و منابع لازم و وجود مدیران سیاسی و سیاست زده در این صنعت
عدم وجود سیاست شفاف و روز
همه از عوامل این بحرانند که در سنوات بعد شدت خواهند یافت.
Oman
بله برق هسته ای یکی از نیاز های اساسی ما در کشور است، ما برای پاسخ دهی به بار پایه نیاز به برق هسته ای و صدالبته نیروگاه های سیکل ترکیبی داریم. اما یک واقعیت را فراموش نکنیم، اینکه نیروگاه هسته ای بوشهر بعد از چندین دهه سرمایه گذاری، تحریم ظالمانه و سختی، تنها یک و نیم درصد از ظرفیت قابل بهره برداری شبکه ما را تشکیل می دهد در حالی که ما به چیزی در حدود 20 نیروگاه شبیه نیروگاه هسته ای بوشهر احتیاج داریم! حالا گیریم که ساختیم، آیا توانایی تامین سوختش را هم داریم؟ خودمان که اورانیوم خام آنچنانی نداریم، کشورهایی که میتوانند اورانیوم به ما بدهند، یا نمیخواهند اصلا سر به تنمان باشد و یا از ترس غرب جرات دادن اورانیوم خام به ما را ندارند! پس داریم برای چیزی وقت و پول صرف می کنیم که عملا بدون داشتن رابطه ی خوب با غرب، نمیتوانیم از آن برای تولید برق استفاده کنیم.
البته با همه ی این تفاسیر من همچنان شدیدا طرفدار برق هسته ای هستیم ولی باید از الان یک فکری به حال تامین سوخت آن کرد و احساسی و عوامانه نظر نداد!
United Arab Emirates
علم پیشرفت کرده میتونیم از نوع جدیدشو از روسیه و کره شمالی یاد بگیریم
وطنم ایران
Iran, Islamic Republic of
...
Italy
...
وحید
Iran, Islamic Republic of
سال به سال دریغ از پارسال ....
Iran, Islamic Republic of
حتی با وجود چندین نیروگاه برق اتمی که همین الان هم یکی در حال فعالیت در کشور هست نیازی به صنعت غنی سازی نبود!! ادرس غلط ندید!! تازه ایران ازجلمه کشورهایی هست که منابع اورانیم کافی برای هسته ای نداره ولی تا بخوای کویر داره و فرصت فوق العاده ای برای انرژی خورشیدی هست چرا از اون استفاده نکنیم؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
ما اصلا نیاز به هیچی نداریم. فقط آمریکا و فرانسه و آلمان و انگلیس و کانادا و روسه و چین و .... نیاز به غنی سازی دارند. ما نیاز به موشکل و ماهواره و تفنگ و هیچ چیز دیگه نداریم.

هر فرد بی اطلاع و بی سوادی که فرق اتم و الکترون رو نمی دونه در مورد هسته ای نظر می ده و می گه پیف است و نیازی نداریم. جامعه جهانی به گفته روحانی هم حق غنی سازی ایران رو به رسمیت شناخت برخی کم عقل های وطنی بی اطلاع و بی سواد هنوز می گن نیاز به غنی سازی نداریم
Iran, Islamic Republic of
اگه هدف عمده غنی سازی برای نیروگاه های هسته ای باشه خب قاعدتا باید چندین نیروگاه باشه تا احداث یک واحد غنی سازی توجیه داشته باشه!! تمام کشورهایی که نام بردی مثل فرانسه یا المان تعداد نیروگاه های هسته ایشون اینقدر هست که صنعت غنی سازی توجیه اقتصادی داشته باشه نه مثل ما که یه نیروگاه داریم که معلوم نیست با چند درصد ظرفیتش داره کار می کنه و تازه سوختش هم روسیه باید بده!!
درنتیجه واقعا صنعت غنی سازی با این هزینه نیاز نداریم!!
Iran, Islamic Republic of
باشه تو اینطوری فکر کن...
همین افکار پوسیده هست که این مملکت رو عقب نگه داشته
United Arab Emirates
از کجا میدونی همه معادن ایرانو که نگشتن شاید معدن اورانیوم در منطقه ای از کشور باشه
Iran, Islamic Republic of
عین این میمونه که بگیم خب یه پالایشگاه بزنیم حالا شاید مخزن نفتی جدیدی پیدا بشه! معمولا برعکسه یعنی اول منبع رو پیدا می کنن بعد برای استفاده ازش تصمیم می گیرن!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...نمی رفتند توی قلب راکتور بتون بریزند. نیاز امروز و نیاز به 5 هزار مگاوات برقی را که کمبود داریم متوجه می شدند!؟ ...
اینکه توی قلب راکتور بتون ریختند واقعا توی کتم نمی ره!! چه جوری آخه!؟ مگه میشه!! مگه دوره پارینه سنگیه که اینها بتون ریختند توی قلب راکتور!!! یه آدم با سواد اونجا نبوده که راهی دیگه پیدا کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
من بی سواد به شمای باسواد میگم که رآکتور اراک برای تولید برق نبوده قبول میکنی ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر قلب راکتور اراک رو بتن نمی ریختن حالا حداقل 1000 مگاوات تولید برق داشت .
Iran, Islamic Republic of
عمو جان

قلب رآکتور یه حفره استوانه ای شکل یا منشوری شکله که میله های سوخن تحت کنترل توش قرار داده میشه و کل مجموعه میله ها تو آب شناوره

کل این مجموعه هم رو بازه
رآکتور سازمان انرژی اتمی رو ه این همه تلوزیون نشونش میده رو تا بخال ندیدی؟؟؟


شکل هندسی خیلی پیچیده ای نداره به راحتی توش میشه بجای آب ، بتن ریخت

...
Iran, Islamic Republic of
واقعاچیشداین همه سرمایه گذاری آخه
چراسیاستهاتون باهم حداقل تواین موردیکی نیست چرا باعمرمردم بازی کردن. کوانرژی هسته اییی کو برقششش
کجاست انرژیش
...
Iran, Islamic Republic of
لابد انتظاری داری مدیر اصلاحاتی بیاد و پیشرفت هسته ای و .... واسمون رقم بزنه

ملت به روحانی رای دادند حالا انتظار حل مشکلات هم دارند
چوبین
Iran, Islamic Republic of
برو بابا دلت خوشه!
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنید تولید برق از طریق هسته ای چقدره؟ ظرفیت در نظر گرفته شده در بوشهر قدرت خروجی آن ۱۰۰۰ مگاوات و ولتاژ خروجی استاتور آن نیز ۲۷ کیلوولت می‌باشد. در حالی که با نیروگاه های خورشیدی چندین برابر میشه بیشتر تولید برق داشت
حامد
Iran, Islamic Republic of
برن با نیروگاه خورشیدی تولید کنند. چرا تولید نمی کنند؟ چرا خیلی از کشورها که آفتاب خوبی هم دارند 50 تا نیروگاه هسته ای دارند؟
هر کشوری باید تنوعی در تولید انرژی داشته باشه. اگر تنوع نداشته باشه به سرنوشت ایران مبتلا می شه.
Iran, Islamic Republic of
ما برای شیرین کردن آب و مصارف کشاورزی و پزشکی به توسعه صنعت هسته ای نیاز داریم فقط تولید برق مطرح نیست .
United Arab Emirates
خوب هم خورشیدی رو بسازیم و هم هسته ای رو زیاد هم اومد صادر کنیم
علی
Switzerland
اگر نظرم را پخش میکنید باید بگم انگار شما استاد مغلطه هستید. به چند دلیل واضح.
1ِ. اولا کی گفته برق فقط برق هسته ای؟؟ انگار نه انگار که روش های بسیار مقرون به صرفه و پاکیزه تر وجود دارد. به خصوص برای کشوری مثل ایران. الان مثلا کشوری مثل ایتالیا که هیچ نیروگاه برق هسته ای نداره دچار کمبود برق است؟ تولید برق ازخورشید و انرژی باد به تناسب اقلیم های مختلفی که کشور داره یکی از راههای ایجاد تنوع در تولید برق است. مثل خیلی از کشورهای پیشرفته.
2. هیچکس حتی امریکایی ها نگفتند چرا میخواهید برق هسته ای داشته باشید. هیچوقت نگفتند. منتها ما این را بهانه کردیم برا کار دیگه. اما غنی سازی اورانیوم در دل کوه بدون داشتن هیچ نیروگاه هسته ای دیگری غیر ازبوشهر (که سوخت ان را هم روس ها تامین میکنند) داستان دیگری است. برق هسته ای میخواستید؟ اوکی راههای بسیار سر راستی وجود داشت. بسیار بسیار کم هزینه تر که این همه هزینه های جانبی وحشتناک به خودمون تحمیل نکنیم. یعنی همه اونهایی که نیروگاه هسته ای برای تولید برق دارند خودشون غنی سازی میکنند؟ مشکل نیروگاه برق هسته ای نیست. چیزی برای بقیه شک برانگیز بوده این است که ما سالیان سال تمام فکر و ذکر و انرژی و پول و وقتمان را روی غنی سازی اورانیوم گذاشتیم به بهانه تولید سوخت برای نیروگاههایی نداریم و در اینده نزدیک هم نخواهیم داشت.
3ِ. الان نیروگاه هسته ای بوشهر با ظرفیت اسمی خود (و نه واقعی) نزدیک 1000 مگاوات است. الان در اوج مصرف، نزدیک 60 هزار مگاوات برق مصرف میکنیم در کل کشور. یعنی نیروگاه بوشهر با اون همه هزینه ای که پس از بیش از 40 سال رو دستمون گذاشته فقط یک شصتم برق کل کشور است. در بهترین حالت. حالا فرض کنید یک نیروگاه هزار مگاواتی دیگه هم داشتیم. خیلی دردی از ما درمان نمیکرد. برید ببینید دنیا داره چگونه این مشکل را حل کرده.
پس در نتیجه فوری مغلطه نکنید که اگر غنی سازی داشتیم برق داشتیم. چون منظور شما ازصنعت هسته ای فقط غنی سازی اورانیوم. اگر اون همه انرژی و سرمایه که صرف غنی سازی کردیم روی کسب دانش ساخت نیروگاه هسته ای میگذاشتیم هیچ کدوم از این معضلات و مصیبت ها و تحریم ها را نداشتیم. یا اگر سرمایه مان را صرف توسعه نیروگاههای خورشیدی و بادی میکردیم الان نه مشکل کمبود برق داشتیم و نه کل دنیا به مشکوک میشد.

والسلام
Iran, Islamic Republic of
فرضا درست

پس دولتی که ادعای تدبیر و کار بلد بودن داشت چرا تو زمینه انرژی پاک هییییییچ اقدامی نکرد؟؟؟؟؟
علی
Switzerland
اصلا بحث سر دولت نیست. بحث سر سیاست غلط یا مسیر غلط جهت رسیدن به تولید برق هسته ای یا رادیوایزوتوپ ها و .... است (این نقطه چین را خودم گذاشتم). و هیچ سیاست مدون و مستمری در هیچ کدام از دولت ها برای توسعه تکنولوژی های نوین و تجدید پذیر تولید برق نیست. اگر شما میبینید کشوری مثل فرانسه یا المان اکثر برقشون از انرژی هسته ای هست به خاطر این است که انها 50 یا 60 سال قبل این کار را شروع کردند و به تکنولوژی نیروگاههای هسته ای دست پیدا کردند. برای اونها که نه گاز داشتند و نه نفت و در ان زمان که هنوز تکنولوژی نیروگاههای بادی و خورشیدی اصلا توسعه پیدا نکرده بود و راندمان سلول های خورشیدی بسیار بسیار پایین بود، بهترین تکنولوژی برق هسته ای بود. اما الان که توانستند تکنولوژی سلول های خورشیدی را برای دستیابی به راندمانهای بالا توسعه بدهند، استفاده گسترده از سلول های خورشیدی بسیار متداول شده. هر خونه ای میتونه برق خودش را از سلول خورشیدی بدست بیاره. برای هر چراغ راهنمایی رانندگی سلول خورشیدی وجود دارد. بنابراین میبینید که چقدر بهتر و همه گیر تره. نیروگاه هسته ای را نمیتوانید هر جایی بزنید. در نتیجه برای کشوری به وسعت ایران اصلا منطقی نیست که مثلا نیروگاه هسته ای را در بوشهر بزنیم و برق ان را به اصفهان انتقال بدهیم. چون هزینه بسیار بالایی دارد و تلفات انرژی زیاد است.
Iran, Islamic Republic of
فرانسه قرارداد اورودیف رو بعد از انقلاب کنسل کرد هیچ کشوری به ایران سوخت هسته ای نخواهد داد فقط خودمان باید غنی سازی کنیم .
Iran, Islamic Republic of
مامیتوانیم اگه دولتیها بذارن و جلومونو نگیرن آی کیوی ایرانیها خیلیم زیاده فقط دولت مانع میشه و بودجشو نمیده یا کلا نمیذاره
Iran, Islamic Republic of
ژاپن سرزمین آفتاب تابان است اما حداکثر برق خود را از انرژی هسته ای تامین می کند انرژی خورشیدی برای تولید برق یک کشور 80 میلیونی جوابگو نیست .
علی
Switzerland
چرا مقایسه نابجا میکنی؟ شرایط کشورهای مختلف باهم فرق اساسی دارد. شرایط ژاپن با شرایط ایران با شرایط عربستان و کشورهای اروپایی و .... فرق دارد. یک لحظه فکر کن اگر ژاپن جای ما بود و امکانات سرزمینی ما را داشت چه میکرد؟ من بازهم میگویم بسیاری از این کشورهایی که اکثر برقشون از نیروگاههایی هسته ای هست به خاطر این است که از گذشته مجبور بودند. این را متوجه میشوید. چون هیچ گزینه دیگری نداشتند. نه نفت و گاز ما را داشتند و نه چیز دیگری. فکر میکنم اولین نیروگاههای هسته ای در دهه 50 میلادی ساخته شد. خوب اون موقع که اصلا سلول های خورشیدی پیشرفت نکرده بوده. اصلا امکان پذیر نبوده. این کشورها هیچ چیز دیگری هم نداشتند. لاجرم سراغ توسعه تکنولوژی برق هسته ای رفتند. این را هم ببین که همین نیروگاههای هسته ای چه بلایی سر کشوری مثل ژاپن اورد در اون سونامی چند سال پیش. یا چرنوبیل اوکراین. این مضرات را هم نگاه بکنید.
یکی از دلایل دیگری که میگویم برای مقایسه نادرست میکنید مثلا برای کشوری مثل ژاپن که اصلا وسعت سرزمینی ندارد معلومه که خیلی نمیتونه فضای زیادی را به سلول های خورشیدی اختصاص دهد. هر چند که اونها هم دارند بخش زیادی از برقشون از روش های دیگر بدست میاورند.
بعد هم از همه این حرفها که بگذریم، والا بالله هیچکس نگفته نباید برق هسته ای داشته باشیم. قضیه اسن است که ما به طرف تولید برق هسته ای نمیرفتیم. ما فقط در طول تمامی این سالها روی غنی سازی اورانیوم کار میکردیم. تولید برق هسته ای اول از همه نیازمند به ساخت نیروگاهاای هسته ای بسیار بسیار مطمئن و ایمن هست. ما چند تا نیروگاه هسته ای داریم؟ یا حتی کلنگ چندتا نیروگاه هسته ای را زمین زدیم؟ مشکل چیزدیگری است. ما مسر را کاملا اشتباه انتخاب کردیم. دقیقا عین کسی که هیچ اتومبیلی نداره و هیچ دورنمایی هم نیست در اینده دور هم به بتواند اتومبیل بگیرد ولی مدام بنزین تولید کند و انبار کند به این بهانه که بعدا که ماشین خریدم بنزین داشته باشم. اخه خداوکیلی این عقلانی و منطقیه؟؟ کدوم کشور دیگری با این روش برق هسته ای تولید کرده؟؟؟
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، دوست عزیز بعضی از مطالبی که شما فرمومده‌اید صحیح است، اما چند مطلب رو عرض می کنم:
1- ما قرارداد چند نیروگاه هسته ای قبل از انقلاب داشتیم که به کشورهای طرف قرارداد به تعهدات خودشون بعد از انقلاب پشت پا زدند.
2- در شرایطی که سوخت بیست درصد جهت مصارف پزشکی رو به اتمام بود آن را به ایران نمی دادند. (و حتما میدانید که به دلیل نیمه عمر پائین نمی توان بعضی از رادیو داروها رو از خارج وارد کرد)
3- کشور ما در شرایط خشکسالی و کم آبی قرار دارد. بهترین گزینه برای شیرین کردن آب، استفاده از نیروگاههای هسته‌ای است.
4- همه تخم مرغها را نباید در یک سبد چید. ما نیاز به طیف متنوعی از نیروگاهها داریم.
5- علوم زنجیروار به یکدیگر وابسته‌اند و تقویت بنیه علمی کشور وابسته به توان علمی نیروهای جوان کشور است که فقط در اثر تجربه‌های عملی واقعی بالا می‌رود و دانستن آن در کتاب و به‌صورت غیرکاربردی دردی را دوا نمی‌کند و توسعه کشور را دچار مشکل می‌کند.
6- ما به سمت هر دانش جدیدی برویم که برای کشور ما قدرت ایجاد کند، مسلماً با مزاحمت کشورهای غربی و کشورهای حسود دور و اطراف خود مواجه می‌شویم، که هزینه دسترسی به آن دانشها را افزایش می دهند.
دلایل برای داشتن انرژی هسته ای و دانش آن فراتر از مطالب فوق است. البته همانطور که در بند چهارم عرض کردم انرژی خورشیدی در کویرها و انرژی باد در سیستان مغفول مانده و متاسفانه در این زمینه سوء مدیریت احساس می‌شود.
علی
Switzerland
بله همه این حرف های شما درست است. اما باید راهش را از ابتدای امر درست و صحیح و منطقی میرفتیم و بقیه را به نیتمان مشکوک و حساس نمیکردیم. هم به تکنولوژی های صلح امیز هسته ای میرسیدیم. هم دیگران حساس نمیشدند و هم این همه تحریم و بدبختی نمیکشیدیم. ما از تمامی ابعاد مختلف و بسیار پیچیده تر اتکنولوژی هسته ای فقط به غنی سازی اورانیوم چسبیدیم. خوب قبول کنید که ما هم اگر جای غربی ها بودیم مشکوک میشدیم. ما اگر میخواستیم برای شیرین کردن اب و یا تولید رادیو داروها و یا برق و غیره از تکنولوژی هسته ای استفاده کنیم بسیار راحت تر و کم هزینه تر و بدون درگیری با دنیا میتوانستیم این کار را بکنیم. لطفا نفرمایید که مثلا سوخت به ما نمیدادند. مثلا ایا برای راکتور تهران تا وقتی که خودمون را درگیر این بحث غنی سازی و تحریم ها نکرده بودیم سوخت میدادند. اتفاقا انها برای اینکه همه کشورها نخواهند به دنباذ غنی سازی بروند سوخت هسته ای را تامین میکردند.
Iran, Islamic Republic of
استقبال پرشور اهالی خونگرم تالش از دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایت کنه کسانی را که چرخ هسته ای کشور ما رو قفل کردند ما باید نیاز برق خودمون رو از هسته ای تامین کنیم کاری که دنیا داره انجام میده....
Iran, Islamic Republic of
روزنامه شرق در سرمقاله‌ای به قلم «علی خرم» ... مشاور سابق ظریف نوشت: «اگر جمهوری اسلامی کماکان قصد دارد از روش‌های مسالمت‌آمیز برای مقابله با تحریم‌های آمریکا استفاده کند و گزینه درگیری اعم از بستن تنگه هرمز یا هر نام دیگری را کنار می‌گذارد و اگر بناست نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم برای پرهیز از جنگ و تشنج محترم شمرده شود، باید با چشمان باز و با شجاعت و به‌دور از شعار، پذیرفت که گزینه همکاری با اروپا بهترین و تنها گزینه مسالمت‌آمیز موجود است. اروپا اراده خود را نشان داده که اگر جمهوری اسلامی همراه و همگام باشد، حاضر است به دفاع از ایران در قبال تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا بپردازد... باید نشان داده شود ایران یک بازیگر تقویت‌کننده صلح و آرامش در منطقه و جهان است و داشتن موشک یا حمایت از حزب‌الله و حماس دارای سطح تحلیلی است که می‌توان با منطق قوی با اروپا درباره آن صحبت کرد».
Iran, Islamic Republic of
بله اروپا بدنبال تضعیف قدرت دفاعی و موشکی ما و کوتاه کردن دست برتر ایران در منطقه است اما هرگز بدنبال تامین منافع ما و لغو تحریمها نیست .
United Arab Emirates
اروپا منطق نمیفهمه تا وقتی قدرت نداشته باشی واز خودت ضعف نشون بدی
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیگفتید اروپا هویچه هیچکارس باید دم کدخدا رو دید؟! این ره که میروید به قبرستان است مردم رو پیاده کنید تنها برید!
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
دوگانگی هسته ای وغیرهسته ای مفهومی است که درکامنتهای عزیزان خودنمایی میکندهمان اهدافی که دشمنان داخلی وخارجی دنبال ایجادآن بودندیعنی دراذهان
این نکته بوجودآیدکه مابه انرژی هسته ای نیازنداریم درحالیکه فراورده های صنعت هسته ای غیرازتولیدبرق است درکشاورزی هسته ای که هم مصرف اب کمتری دارد
وهم پربازده است یادرپزشکی هسته ای وتشخیص زودهنگام بیماریهایاتولیدداروهای هسته ای که هم عوارض
کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارندواثربخشی آنها
بمراتب بیشترازداروهای شیمیایی است درکناراینهاهم میتوان انرژی خورشیدی وبادی استفاده کردولی بغیراز
تولیدبرق مزیت دیگری ندارند
امادربحث موشک ومسائل منطقه ای آمریکائیهاواروپائیها
بهترازماهامیدانندکه ایران خطری برای منطقه نداردآنچه که
برای آنهامهم است تعارض منفعتهای آنان بانفوذمعنوی ایران درسطح منطقه است واین نکته بایدبه طرفهای غربی
فهمانیده شودکه حضوربیگانه درمنطقه هیچ توجیهی ندارد
وهمسایگان میتوانندشریک اقتصادی سیاسی برای هم باشندوامنیت یکدیگرراتامین کنند
سید محمد
United Kingdom
مشکل اصلا نیروگاه نیست.مشکل وجود لوازم برقی بی کیفیت در سطح بسیار وسیع که دو تا سه برابر کیفیتهای خوب برق مصرف میکنند.سو مدیریت مدیران صنعت برق.نادیده گرفتن ویژگیهای این صنعت و برابر دانستن ان مانند اداره کل معمولی و نبود منابع مالی لازم.بی انگیزه کردن نیروهای انسانی متخصص و سبب ترک نیروهای متخصص و نخبه این صنعت و همچنین ورود سیاست زدگی و سیاسی کاری در سطح مدیران ارشد و بدنه ان و تخصص زدایی و بکارگیری بعضا نیروهای غیر متخصص در پستهای حساس و عدم برنامه ریری صحیح و همچنین نلفات بالای واقعی(نه اظهاری که بیشتر جنبه نمایشی دارد) بدلیل عدم طراحی و اجرای صحیح پروژه ها و فرسودگی تجهیزات و چندین عامل دیگر سبب مشکلاتی است هر سال نیز افزونتر و شدیدتر خواهد شد.
Spain
...
United States
۱2 سال مذاکرات چی شد؟ هم نیاز داریم از هسته ای و هم از باد و خورشید برق تولید کنیم امان از مسئولان...
Iran, Islamic Republic of
اگر تو خوزستان و یزد سرمایه گذاری کرده بود الان میتونستیم از آفتاب و باد بهترین انرژی رو دریافت کنیم
United States
مهم نیست چیزی بچرخد مهم این است که اصلاح طلب ها بر سر قدرت باشند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مشکل کمبود برق درکشور همیشه با مدیریت وزیر فعلی وزارت نیرو بوده.کمی بو دار است قضیه.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با ربنای شجریان برق تولید میشه دیدم که میگم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا!!!!!!!!!
United States
قرار بود چرخ ریاست جمهوری روحانی بچرخه و بقیه اش
هم روی سبیل چرب کدخدا. ولی حالا که سبیل کدخدا دود شد و رفت تو هوا سانتریفوژ و چرخ زندگی مردم فدای خاک پای کدخدا.
Iran, Islamic Republic of
احسنت۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تشبیه بسیار خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه چیز با عینک سیاستزدگی دیده میشه و حالا شما هم میخواید بی درایتی خودتون رو در قضیه انرژی هسته ای مثل سایر حوزه ها اینجا به یه شکل دیگه جبران کنید و از خوانندگان و طرفداران بعضن متعصب و ناآگاه خود که بدون هیچ دانش و آگاهی در حوزه های تخصصی چشم بسته نظر میدهند انتظار بیشتری نمیره
در انجام هر پروژه ،مطالعات امکان سنجی یکی از اولین و مهمترین اقداماتی است که بایستی انجام شود که نه در حوزه انرژی و نه در هیچ حوزه دیگری این کارها انجام نمیشود اینجا کارها به دست افرادی است که میخواهند انقلابی عمل کنند و انقلابی فکر کنند نتبجه هم میشود چیزی که میبینید
این همه پتانسیل برای تولید انرژی توی این مملکت وجود داره از آفتاب سوزان، بادهای فصلی و گازهای همراه نفت که به دلیل عدم وجود زیرساختهای آن چاره ای جز سوزاندن آن در مشعلهای واحد بهره براری نفت و گاز نداریم در حالیکه میشد این گازها را به نیروگاههای گازی انتقال و با ان برق تولید کرد و از الودگی محیط زیست هم جلوگیری نمود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی که می گفت با امضاء برجام هم چرخ زندگی مردم میچرخد و هم سانتریفیوژها. و در جواب نصایح فرهیختگان و نخبگان متعهد و انقلابی انگ بی سوادی و برو به جهنم و .... می زد اما حالا چرا در قبال خسارتی که بعد از 5 سال به کشور وارد کرده سکوت کرده و شاهد آن هستیم که چرخ زندگی مردم با مشکل زیاد به گردش در می آید و صنعت هسته ای نیز با برجام مختل شده است. روحانی و دولتش بی کفایت و بی عرضه است و باید جوابگو باشد .
Iran, Islamic Republic of
الان اونایی که برای تعطیلی انرژی هسته ای می آمدند در خیابان می رقصیدند ، چه پاسخی دارند ؟ چرا الان لالند ؟ معلومه دیگه می دونن که رقصشون احمقانه و بی دلیل بوده .
United States
حرف این نیست که انرژی هسته‌ای بهینه اس یا خیر حرف آینه من جون 20 ساله همش انرژی هسته‌ای تو گوشمه و براش توافق کردیم الان نه برق داریم و اقتصاد و هم تحریم هستیم. بعضی ها خودشون رو به اون راه نزنند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مگر با معذرت خواهی مشکل مردم حل میشود؟ در برخی مناطق شهری کرج روزانه ۴ .۵ ساعت برق قطع میشود و بدنبال ان تا ساعت ۲ . ۳ شب اب قطع است .
اقای وزیر نیرو وضعیت منزل شما و اقایون هییت دوِلت چطوره؟بیایید به مردم گزارش بدید در این ۶ سال چند مقدار برق نیاز بوده و شما چقدر نیروگاه توسعه داده اید؟؟
Iran, Islamic Republic of
درعوض رونق اقتصادی ودرآد سرشاررررررررر درست شده خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
وقتي نير وگا هها را چوب حراج ميداي بفكر بوديد . ديگه كار از معذرت خواهي گذشته مرديد استعفا بديد
Iran, Islamic Republic of
این مطلب داغ دل ما رو تازه کرد
Iran, Islamic Republic of
اخر عاقبت مفت واگذاري نير وگاه هاي كشور به نو چشمي ها سياست غلطي كه اين پنج سال بر ان اصرار شده
Iran, Islamic Republic of
به مردم آدرس غلط ندهید :
1- در دوران محمود جانتان ، کل دریافتی های برق را بابت یارانه هزینه کردید. بدون آنکه بدانید باید بخشی از آن سرمایه گذاری شود.
2- کلی ملت هزینه انرژی هسته ای دادند. اما دریغ از برق و آب . فقط الکی پدر ملت را درآـوردید.
Iran, Islamic Republic of
در سال 85 قطعی برق داشتیم اما در دولت نهم و دهم سرمایه گذاری زیادی در صنعت برق صورت گرفت و به صادرات برق هم رسیدیم اما در 5 سال گذشته تولید برق افزایش نیافته است .
Iran, Islamic Republic of
خوش بيني مفرط به دشمن كينه توز باعث شد نه چرخ اقتصاد كشور بجر خد نه جرخ سانتريفيوژ ها .بلكه گره زدن حل مشكلات كشور به بر جام و دست روي دست گذاشتن و هيچ كار ي براي مردم انجام ندادن چرخ اقتصاد كشور را به كلي از بين برد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
انقدر درگیر و دار این مسائل نباشید
مسئله اصلی زندگی ما برجام و رابطه با آمریکاست
این جور مسائل مسائل پیش پا افتاده می باشد که افراد عادی همچون من و شما درگیرش هستیم
امریکا رو بچسب که خیلی مهمه موگرینی رو بچسب که خیلی .......
و سفر فرنگ رو بچسب که خیلی حال می ده
شاهان قاجار اگر زنده بودند می گفتند: بابا دست مریزاد شما دست ما ها را از پشت بستید تو سفر فرنگ . کاش ما هم امکانات شما رو داشتیم.
انرژی هسته ای یعنی تولید برق راحت تر و بیشتر و صدور به کشورهای خارجی ...
Iran, Islamic Republic of
در ارتباط با اهمیت نیروگاه هسته ای در تولید برق همین بس که این همه هزینه و تحریم و فلاکت که مردم ایران کشیدند نتیجه اش شده نیروگاه بوشهر که 1000 مگاوات ظرفیتشه اما تاحالا بیشتر از 300 مگاوات نتونسته تولید کنه. جهت اطلاع ظرفیت نیروگاه شهیدرجایی 2000 مگاواته.
پیدا کنید پرتقال فروش را
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه هم چرخ سانتریپیوژها می چرخه و هم چرخ اقتصاد و هم چرخ زندگی مردم منتهی رو به عقب ...