پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳۹

گاف تاریخی پروژه سفارشی مسیح علینژاد

پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 626479
تصاویر ویدا موحد، همان دختری که تقاطع وصال و انقلاب را برای کشف حجاب انتخاب کرده بود به‌سرعت تکثیر شد و بعد از چند نمونه اقدام این‌چنینی در شهرستان‌ها، شاپرک شجری‌زاده در قیطریه تهران به کشف حجاب اقدام و تصاویر آن را منتشر کرد. این کمپین که از سوی مسیح علینژاد به‌صورت جدی حمایت می‌شد سعی در تعریفی خودجوشانه داشت
گاف تاریخی پروژه سفارشی مسیح علینژاد
گروه سیاسی جهان نيوز، ابوالقاسم رحمانی: خودجوش بودن یا برنامه‌ریزی شده بودن یک کنش جنجالی، همواره یکی از سوالاتی بوده که ذهن را به خود درگیر می‌کند. چندماه پیش در تقاطع خیابان وصال و خیابان انقلاب روی پست برق، روبه‌روی شیرینی فرانسه، اتفاقی رقم خورد که خیلی سریع و بالاتر از هر خبری در رسانه‌ها بازتاب یافت. این بازتاب رسانه‌ای در کنار واکنش‌های گوناگون از سوی مسئولان و منتقدان و البته حامیان باعث شد تا کمپینی که نوظهور نشان می‌داد با نام دختران خیابان انقلاب خیلی زود به یک موضوع جنجالی در فضای مجازی تبدیل شود.

تصاویر ویدا موحد، همان دختری که تقاطع وصال و انقلاب را برای کشف حجاب انتخاب کرده بود به‌سرعت تکثیر شد و بعد از چند نمونه اقدام این‌چنینی در شهرستان‌ها، شاپرک شجری‌زاده در قیطریه تهران به کشف حجاب اقدام و تصاویر آن را منتشر کرد. این کمپین که از سوی مسیح علینژاد به‌صورت جدی حمایت می‌شد سعی در تعریفی خودجوشانه داشت، یعنی عده‌ای بدون وابستگی به شخص یا جریانی خاص اقدام به کشف حجاب کرده‌اند و این اقدام بدون هیچ برنامه قبلی از خیابان وصال آغاز شد. در حالی که اقدامات شجری‌زاده، پرده از وصال دیگری برداشت که در ادامه به آن اشاره می‌کنم.

 مظلوم‌نمایی در فضای مجازی
شاپرک شجری‌زاده با کشف‌ حجاب در منطقه قیطریه تهران و تهیه عکس و فیلم از این اقدام خود، حمایتش از این ماجرا را استارت زد و در صفحه مجازی خود نیز به تایید و حمایت از چنین اقداماتی مبادرت کرد. بعد از این ماجرا و کار غیرقانونی، شجری‌زاده به دو سال حبس تعزیری و 18 سال حبس تعلیقی محکوم شد. این محکومیت موضوعی بود تا سمت‌و‌سوی فیلم‌ها و پست‌های شجری‌زاده علاوه‌بر حمایت به مظلوم‌نمایی تغییر کند. او با چهره‌ای گریان با انتقاد از وضعیت پیش‌آمده، مدام از حکم در نظر گرفته شده خود می‌گفت و با این جملات «20 سال، 20 سال خفگی» سعی در مظلوم‌نمایی داشت.

 اصرار فرقدانی و امتناع شجری‌زاده
بعد از انتشار فیلم‌ها و تصاویر شجری‌زاده، آتنا فرقدانی، از فعالان و محکومان فتنه 88 نسبت به آنها واکنش نشان داد و ابتدا ذیل پست نادر فتوره‌چی، از فعالان توئیتری، از شجری‌زاده خواست تا مکان اقامت فعلی‌اش را اعلام کند. بعد از بی‌اعتنایی و پاسخ ندادن شجری‌زاده، فرقدانی در یک توئیت و پست اینستاگرامی از یک ماجرای تامل برانگیز پرده برداشت و خطاب به شجری‌زاده نوشت: «اینها که تکلیفشون مشخصه، موندم تو کار خانمی که 18 سال حکم تعلیقی گرفته و دو سال تعزیری و کلی هم ناله و زاری؛ چرا نمی‌فرماید که بعد از آزادی از زندان که در کاشان دستگیر شده بودن، از ایران رفتن و نزدیک به یک ماهی هست که ایران نیستند؟»

 اشک تمساح از ینگه‌دنیا
بعد از این ماجرا و افشای خروج شجری‌زاده از ایران و اقامت یک ماهه او در آمریکا، مسیح علینژاد، حامی شجری‌زاده، در صفحه توئیتر خود به نقل از شجری‌زاده نوشت: «ایران را ترک کردم. به‌خاطر فرزندم احساس امنیت نداشتم و...» اما این پاسخ بعد از افشاگری فرقدانی و حضور یک‌ماهه شجری‌زاده در آمریکا و انتشار فیلم‌ها و تصاویر مختلف از مظلوم‌نمایی‌هایش بود.

 سکوت بی‌بی‌سی درباره حضور در آمریکا
این اما پایان انتقادات فرقدانی به شجری‌زاده نبود. او در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و ضمن حفظ مواضع خود، یک ماه حضور در کشور آمریکا و انتشار فیلم‌هایی با چشم گریان و مظلوم‌نمایی توسط شاپرک شجری‌زاده را فریب‌کاری و تناقض رفتاری با آنچه نشان می‌داد، می‌خواند. فرقدانی در ادامه با استناد به گفته شجری‌زاده مبنی‌بر اینکه «بی‌بی‌سی» از خروج وی از ایران اطلاع داشته، به این رسانه نیز انتقاد کرد و سکوت آنها را توجیه‌ناپذیر دانست.
 زندانی شدن برای موکلی که نیست؟!

در این بین اظهارنظر رضا خندان نیز جالب توجه بود. همسر نسرین ستوده، وکیل شجری‌زاده (نسرین ستوده از محکومان فتنه 88 بود که به دلیل اقداماتی علیه امنیت ملی مدتی در اوین بازداشت بوده است) با درج مطلبی در فضای مجازی در حمایت از شجری‌زاده و همسر خود نوشت: «شاپرک شجری‌زاده، زن جوانی که با داشتن فرزند خردسال نه‌تنها خودش مستوجب 20 سال محکومیت می‌شود بلکه هم‌زمان وکیلش بابت جسارت دفاع از حقوق او راهی زندان می‌شود.» نادر فتوره‌چی به این موضوع در صفحه توئیتر خود واکنش نشان داد و نوشت اگر اقامت شجری‌زاده در خارج از کشور مهم بوده، چرا همسر ستوده به آن اشاره نکرده است و اگر هم مهم نبوده است، چرا پس از افشای مساله توسط فرقدانی، علینژاد و شجری‌زاده کلیپ توضیح منتشر کردند؟

 وصال، قبل از وصال؛ یک سال قبل همه‌چیز بسته شده بود
نکته قابل توجه دیگر این ماجرا که می‌توان از آن به‌عنوان تکه آخر پازل کمپین دختران خیابان انقلاب یاد کرد و این ابهام که آیا این کمپین خودجوش بوده یا برنامه‌ریزی شده است را برطرف کرد، کامنت‌های علینژاد و شجری‌زاده زیر پستی است که 43 هفته قبل علینژاد در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. تصویر این کامنت‌ها که در صفحه توئیتر فتوره‌چی هم موجود است به‌خوبی ارتباط نزدیک شجری‌زاده و علینژاد را مدت‌ها قبل‌تر از ماجرای دختران خیابان انقلاب نشان می‌دهد و به قول فتوره‌چی: تردیدها در ارتباط با انحراف ماجرای دختران خیابان انقلاب به یک پروژه هدایت شده توسط باند علینژاد-ستوده را به یقین می‌رساند.(1)


پی نوشت:
1)http://newspaper.fdn.ir/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باسمه تعالی
جهان نیوز محترم؛
لزومی ندارد عکس این زنک را این قدر بزرگ در این صفحه نمایش دهید.
دقت کنید لطفا.
ازادی بیان .احترام به حقوق انسانهاست
دراین مملکت امثال این شیطان انسان نما کم نداریم کسانی که با طرفداری از گمراهان باعث دیده شدن گناهکاران و خسارت به دین میشوند
Iran, Islamic Republic of
بله، این حق منه که نخوام فرزندم تو خیابون با افراد بی حجاب برخورد داشته باشه و قبح بی حجابی وبی حیایی براش از بین بره. واقعا باهاتون مواااافقم
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
این جماعت شدن سرباز ابلیس; خسر الدنیا و الاخره
saman
Iran, Islamic Republic of
خبر در مورد این فرد هستش دیگه دوست عزیز. همش نباید عکس آخوندهای عزیز رو بزنن که
Iran, Islamic Republic of
حجاب در اسلام اجباری نیست . اگر بود الان در لبنان و فلسطین و سوریه اجباری بود .
اجباری؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فرق است میان اجبار و قانون. اجبار را مفسدین و معاندین و دشمنان اسلام، به حجاب نسبت داده اند. اجبار، امر به کاری است که توجیه عقلانی و علمی ندارد. کشف حجاب رضا خانی اجبار بود زیرا منشأ آن، تقلید کورکورانه از غرب بود و بس. اما حجاب قرآنی، عین عقلانیت و حکمت است. حجاب، قانون اسلام است. یک مسلمان، اسلام را با عقلانیت پذیرفته است. همه مراجع فرموده اند که ایمان، تحقیقی و استدلالی است. منطق قرآن درباره حجاب، عین عقلانیت است: «... یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین ...» (بانوان) باید پوششهایشان را بر خود فرو اندازند؛ زیرا این کمترین کاری است که باید انجام دهند تا به پاکدامنی شناخته شوند و مورد اذیت و آزار (طمع ورزان) قرار نگیرند. این آیه، دو دلیل عقلانی و علمی (روانشناختی) برای حجاب بیان فرموده. حجاب قانون است و قانون در همه دنیا، الزام آور می باشد و تخلف از آن، بی فرهنگی و ضدیت با مدنیت.
Iran, Islamic Republic of
حجاب، قانون اسلام است. قانون در همه دنیا الزام آور است و نشانه مدنیت. هرکس از قانون سرپیچی کند، او را بی فرهنگ و ضد تمدن می شناسند. بی حجابی، آرایش، قر و فر و لودگی و خودنمایی، هیچگاه در فرهنگ ایرانی نبوده است. تصاویر زنان هخامنشی در تخت جمشید هم، پوشیده و با حجاب است. بی حجابی، یک پدیده وارداتی از غرب و ناشی از تقلید کورکورانه است. بی حجابی، اجباری است چون ضد عقلانیت و قانون خداست؛ اما حجاب، یک فرهنگ عقلانی علمی و روانشناختی است. رعایت حجاب، احترام به قانون خدا و صیانت از اخلاق و عفت عمومی است.
Iran, Islamic Republic of
...
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
از استدلالت معلوم چقدر صاحب نظر در امور اسلامی هستی.
با این استدلال شما می‌شود گفت قتل عام مردم، بمب‌گذاری در اماکن عمومی، بمب‌باران مراسم‌های عروسی، ترور بیگناهان و... هم مشکلی ندار، چون سعودی‌های وهابی و داعش اینها را مرتکب می‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
عجب؟؟؟؟؟ ملاک شما برای احکام اسلامی فلسطین و لبنان و سوریه هست؟؟؟؟ عجب چه منطق جالبی دارین شماها؟؟؟؟؟ یه روز چشم دیدن همین کشورها رو ندارین روز دیگه شاخص و میزانتون همین کشورهاست؟؟؟؟ قربون برم خدارو... یک بام و دو هوا رو..... عزیز دلم بد نیست برای فهمیدن احکام اسلامی به ادله اربعه مراجعه کنی..... البته اگه تو عقاید شما جایی از امنطق وجود داره
Iran, Islamic Republic of
حجاب در اسلام اجباری نیست . اگر بود الان در لبنان و فلسطین و سوریه اجباری بود !!!!
حرمت مشروب خواری در اسلام اجباری نیست، اگر بود، الآن در لبنان، ترکیه، اردن، سوریه، مالزی و ... عرضه و مصرف نمی شد!!!
حرمت تن فروشی و زنا در اسلام اجباری نیست، اگر بود، الآن در هتلهای لبنان، ترکیه، سوریه و ....، رسماً .. عرضه نمی شدند!!!

قرآن کریم: «ما کان لمؤمن و لا مؤمنه اذا قضی الله و رسوله امراً ان یکون لهم الخیره من امرهم و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالا مبینا» مرد و زن مؤمن نباید آنگاه که خدا و رسولش، به چیزی امر کردند، برای خود در آن مورد، اختیار قائل باشند و هرکس خدا و رسولش را نافرمانی کند، پی قطعاً گمراه شده است به گمراهی مبین.

دوست عزیز! فرمان خدا و دین و پیامبر (ص) ملاک است، نه عمل این و آن. ملتها را با قرآن بسنجید، نه برعکس.
علی محمدنصیری
Iran, Islamic Republic of
سرکارخانم علی نژاد,یه مهره سوخته است,که گه گاهی واسه گرفتن پورسانت رسانه ای ازداخل وازاپوزیسیون وسرویس های اطلاعاتی,مجبوره یه شوک ازخودش به رسانه ها واردکنه...
ناشناس
جهان نیوز عزیز
با همه این اوصاف چرا بحث و موضوع اصلی را پیگیری نمیکنید؟ برای چه پوشش شخصی یک فرد در جامعه حبس تعلیقی یا تعزیری به دنبال داشته باشد؟ در کدام کشور دنیاچنین اقدامی درست است؟ قانون شاید باشد اما هر قانونی درست نیست.... بیاد داشته باشید برده داری نیز زمانی قانون بود...
نادر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز!!
شما میدونی در انگلستان دست زدن به اردک‌های موجود توی رودخانه‌ها جرمه؟!؟!؟ چون طبق قانون انگلستان، تمامی اردک‌ها و دلفین‌های تمام بریتانیا و مستعمراتش، متعلّق به ملکه هست!!!
یا مثلاً توی سنگاپور، انداختن آدامس بر روی زمین جرم محسوب میشه!!!
اینم خدمت شما که ببینید هر کشوری قوانین مربوط به خودش رو داره و قرار نیست همه‌ی کشورها قوانین رو از روی هم کپی کنن!!!
Iran, Islamic Republic of
اين دوستان عمرشون رو برده هستند!
براشون برده بودن عاديه :)
Iran, Islamic Republic of
اول گفتم اشتباهی مثبت زدم بعد دیدم شایدم درست مثبت زدم چرا که مراد از برده ها همان بی حجاب های خود فروش هستند خداپرستی و اطاعت از دستور الهی که عین آزادگیست پس قطعا معنای بردگی در عاصیان متعمد و متمردان از دستورات الهی و همدستان شیاطین صادق و متعین است...
موسوی ری شهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بحث پوشش رو با برده داری یکی میدونید ؟
عجب !
یک قانون الهی و مترقی با یک قانون حیوانی و سیاه ؟
واقعا سواد رسانه ای که هیچ
در ایران سواد دینی و رسانه ای و حق و باطلی ووو پایینه
مثال برای بیسوادی شما اینه که
شراب نخور با آب نخور رو یکی میدونید
چون هر دو مایع هستن دیگه
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
پوشش اگر در مکان خصوصی مثل منزل شخصی باشد، امر خصوصی است ولی اگر در مکان عمومی باشد، دیگر خصوصی نیست؛ تبدیل به عمومی می‌شود.
کسی که در مکان خصوصی سیگار می‌کشد، شاید نتوان به او گیر داد چرا سیگار می‌کشی، ولی اگر بخواهد در مترو این کار را بکند، همه به خود حق می‌دهند به او اعتراض کنند، چون از دود سگار او آسیب می‌بینند.
خانم بدپوشش ذهن من جوان را از رشد، از خلاقیت، از تمرکز بر کارم که باید به واسطه آن آینده‌ام را بسازم، باز می‌دارد پس من حق پیدا می‌کنی به چنین خانمی اعتراض کنم چرا مانع رشد من می‌شوی؟ آزادی چنین خانمی با آزادی انتخاب من با رشد و تعالی من در تعارض است.
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم... پوشش شخصی افراد اگه در محیط شخصی باشه به خودشون مربوطه ولی وقتی در سطح جامعه باشه و اخلاق حسنه و عرف جامعه را تهدید کنه با قانون باهاش برخورد میشه برای مثال در بعضی ایالتهای امریکا پوشیدن نوعی شلوار که قسمتی از... مصثرف کننده را نشان میده جرم بوده و برایش مجازان حبس در نظر گرفتن... این امور از بدیهیات جامعه هست و قانون سنگ بنا و طراز هر جامعه مدرن.... اگه امور شخصی به کسی ربط نداره پس چرا به سیگار کشیدن افراد در محلهای عمومی ایراد گرفته میشه؟؟؟؟؟در بعضی کشورهای اروپایی حجاب اسلامی جرمه....خوب نظرتون در رابطه با اونها چیه؟؟؟؟؟در فرانسه پوشیدن لباس شنا اسلامی برای بانوان در کنار ساحل و استخرها جرمه... نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟فقط میتونید از قوانین ما ایراد بگیرین؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مردم چه نون هایی میخورن! با برداشتن یه روسری از کاشون رفته امریکا ژست مظلوم هم میگیره . حتما رژیم هم عوض بشه به پاس زحماتش میخاد برگرده وزیر ارشادمون هم بشه
علی
Switzerland
و بگو پلیس ما داره چجوره نون در میاره. شما یک دقیقه فقط فکر بکن . یک عده توی ایران برای دستگیری و حکم صادر کردن برای دیگران به جرم اینکه پاچه شلوارشون یکم بالاست یا روسریشون یکمی عقب است یا شلوارشون یکم چسبونه و .... حقوق میگیرند!!!!!!!!!!!!. میبینید اوج توانمندی فردی افراد را. اون وقت در همین مملکت افرادی هستند که سالیان سال در بهترین دانشگاهها و با بهترین نمرات درس خونده دکترا گرفتند ولی دو ساله بیکارند. چرا؟؟ چون همچون توانمندی ندارند که شغلشون بشه دستگیری جوانهای 20 ساله به خاطر نپسندیدن حجابشون!!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
اون پلیسی که با روسری نون میخوره اشتباه میکنه..اما این که یکی هم با یه روسری در آوردن یه شبه پله های ترقی را طی کنه هم عجیبه هم مسخره!
آیا مشکل مملکت ما موی جوانان است؟
...
Iran, Islamic Republic of
سالهای ساله مساله اول ایران شده موی جوانان. .یکی روسری بر میداره یکی میزاره در انتخابات هم همین مساله اول مردم میشه. واقعا مسخره است
جهانی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
مسئولین از را ه اصلی خارج شده با این همه مشکلات فکرشان رابه چند فاحشه و هرزه خیابانی مشغول کرده اند دلال ها و جاسوسان فراموش با یک رقاص و چند هرزه خود فروخته برخورد چکشی میشود برای منحرف کردن مردم اینها را وسط کشیده تا افکار پرت شود لعنت خدا بر عمر عاص و این فرزندانش
Iran, Islamic Republic of
منم گفتم اینا همون پری بلند ها هستن سانسور شدم. بین یه رقاصه چطور اخبار دلار 10 تومانی را به حاشیه برد
Iran, Islamic Republic of
و اخبار 2500 نورچشمی که با برجام و در ازای پول نفت مملکت به امریکا صادر شدن . شاید یکیش همین شاپرک خانم باشه
سلام
Iran, Islamic Republic of
مسیح غلط است اسم این خانم معصومه است که به مسی معروف است نه مسیح
Iran, Islamic Republic of
چطوره ازنامبردن دزدها از م ز ب ه. ح ج استفاده میکنید اما واسه ایناکه حالا حجاب برداشتن که البته اون هم کاردشمنه ازاسم وفامیل کامل استفاده میکنید
دلارام
Iran, Islamic Republic of
اه اه.چقدر زشت هم هست.ازبس نگاهش نمی کردن واسه جلب توجه روسریشو دراورده.اجازه میدادن بی حجاب باشه چون شکل مردهاست وزشته عمرا کسی تحریک میشد یا به گناه می افتاد.درست مثل معلمش مسیح علینژاد از شدت زشتی کشف حجاب میکنن.....
Iran, Islamic Republic of
بعد میگین چرا ایران رتبه اول جراحی زیبایی را داره!
United Arab Emirates
خداوکیلی عکسای باحجاب علینژاد رو با عکسای بی حجابش مقایسه کنید...ببینید کدوم قیافه جذاب تره. خاک بر سرش با این موهای زشتش...زیر روسری لااقل اون موهای وزوزیش معلوم نیست و یه کم قیافه ش قابل تحمل تره.
در سر عقل باید بی کلاهی عار نیست
Iran, Islamic Republic of
خوب امثال تو همین حرفا رو بهش زدن اونم عقده ای شده رفته اینجوری شده دیگه . در تفکر اسلامی که نباید به شکل و قیافه ی کسی ایراد بگیریم . مثل تفکر امریکایی که یک دم سیاه پوست و سرخ پوست بودن رو مسخره و اذیت می کنه.
Iran, Islamic Republic of
اینها پولهاشون و قول و قرارشون رو قبلا" گرفته و گذاشته اند. خیلی مهم نیستند این چندنفر، مزدوری که شاخ و دم نداره. بالاخره از یه جا میزنه بیرون. آمریکا و انگلیس خبیث می دونند از کجا چه ضربه ای خورده اند حالا پشه و سوسکها رو ول کرده اند کمی اذیت کنند. دوران جولان شماها هم پایانی دارد.
مومنین به انقلاب اسلامی دارند کارهایی می کنند که ترامپ احمق اگه بفهمه سکته رو زده.
Iran, Islamic Republic of
مسیح خانم ، مردم رشت از توی خائن متنفرن
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آزادى وارداتى(درمکتب امام)
آن آزادى هم كه آنها مى‏خواستند براى مملكت ما- حالا هم بعضى از نويسنده‏هاى ما پيشنهاد همان را دارند!- آن آزادى است كه هم جوان‌هاى پسر ما را و هم جوان‌هاى دختر ما را به تباهى مى‏كشد. آن آزادى را آنها مى‏خواهند. كه من از اين تعبير مى‏كنم به آزادى وارداتى، «آزادى استعمارى»؛ يعنى يك آزادى كه در ممالكى كه مى‏خواهند وابسته به غير باشد اين آزادي‌ها را سوغات مى‏آورند: هروئين آزاد؛ مثلًا مشروبات هم آزاد؛[...] آن آزادى كه آنها مى‏گفتند و هِى آزاد آزاد مى‏كردند اين معنا بود كه مشروب فروشى بيشتر از كتاب‌فروشى باشد، و مراكز فحشا بيشتر از مراكز علم باشد.
صحیفه امام؛ ج10؛ ص5 | قم؛ 26 شهریور 1358