کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از امنیت منطقه در برابر تهدید ایران حمایت می‌کنیم!

20 تير 1397 ساعت 20:22

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در بحرین مدعی شد: از امنیت منطقه در برابر تهدید ایران حمایت می‌کنیم!


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، «آندرو پیک» (Andrew Peek) معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا که به همراه یک هیأت آمریکایی به بحرین سفر کرده است، با تکرار اتهامات مقامات این کشور، ایران را به تلاش برای بی‌ ثبات کردن بحرین متهم کرد و مدعی شد که «از امنیت منطقه در برابر تهدید ایران حمایت می کند».

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت: از ۸ ماه می و همزمان با خروج از برجام، با متحدان و شرکائمان رایزنی‌ های دیپلماتیک فشرده‌ ای را برقرار کرده‌ ایم تا راهبردهایمان را برای آنها تشریح کرده و برای آن جلب حمایت کنیم.

«آندرو پیک» در ادامه ادعا کرد: یکی از مشکلات توافق هسته‌ ای این بود که ما به طور مؤثری از تحریم افراد مهم و شبکه‌ های کلیدی ایران منع شده بودیم؛ زیرا تحریم‌ های آن‌ ها بر اساس توافق هسته‌ ای رفع شده بود و بنابراین نمی‌ توانستیم آن‌ ها را به دلیل ارتباط با تروریسم مجددا تحریم کنیم(مانند بانک مرکزی ایران)!

وی در ادامه ادعا کرد: زمانی که ما به فعالیت‌ ها و نگرش‌ های ایران نسبت به بحرین نگاه می‌ کنیم، نمی‌ توانیم تحریم‌ های اقتصادی راهبردی کافی را برای مجبور کردن آن‌ ها به انتخاب گزینه‌ های موجود اعمال کنیم.

این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه ای «گردان‌های الاشتر» (AAB) بحرین را گروه تروریستی بین‌ المللی اعلام کرد!

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده بود: این گروه با دو عنوان «سازمان تروریستی خارجی» و مندرج در «فهرست خاص تروریست‌ های جهانی» (SDGT) تحریم شده و تمام اموال و دارایی‌ های آن در حوزه قضایی آمریکا ضبط می‌ شود.

بیانیه مذکور در ادامه دو نفر از وابستگان به «گردان‌های الاشتر» با نام های «احمد حسن یوسف» و «السید مرتضی مجید رمضان علوی» را نیز مشمول «فهرست خاص تروریست‌ های جهانی» اعلام کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای واهی این کشور، هدف از این اقدام را «قطع منابع گردان‌های الاشتر برای برنامه ریزی و انجام حملات تروریستی» و «بخشی از یک حرکت بزرگ تر برای ایجاد بازدارندگی در برابر رفتار شرورانه ایران و توقف حمایت تهران از تروریست‌ های سراسر دنیا» دانسته است!

منبع: مهر


کد مطلب: 626428

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626428/امنیت-منطقه-برابر-تهدید-ایران-حمایت-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com