کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله دژکام:رفتار مدیران و ادارات بامردم تغییرکند

20 تير 1397 ساعت 18:33

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مدل رفتاری برخی ادارات و مدیران فارس با مردم ارباب رعیتی است که باید تغییر کند.


به گزارش جهان نیوز، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار مدیران آبفای فارس با نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: بیش از 10 سال هست که همه می دانیم باید الگوی مصرف را بهینه کنیم اما به نظر می رسد پاسخ لازم را نمیگیریم، جایی از کار ما گیر دارد که جواب نمیگیریم و مشکل را باید شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک ناظر بیرونی و یک فعال اجتماعی به نوعی از مجموعه کارهایی که انجام می شود اطلاع دارم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ما اگر می خواهیم مردم وارد این عرصه شده و کمک دهند بایستی به خودمان در عرصه مدیریت نگاه کنیم که آیا میتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم، ما در نوع تعامل ادارات و دولتی ها با مردم از یک مدل خیلی قدیمی و حتی باستانی استفاده میکنیم یعنی نوع ارتباطات و مدل رفتاری ما مربوط به دوره ارباب رعیتی و خان سالاری است و این است که سبب می شود مردم با بدنه مرتبط نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: همه ما و در همه ادارات همین است.یعنی انقلابی که در بیرون انجام دادیم در درون ما هنوز نهادینه نشده است به عنوان مثال در برخورد با مسائل و مشکلات جامعه مثل بحث قاچاق، مصرف بهینه آب، چاه های غیر مجاز و...می گوییم گوشش را باید برید، پوست از سر آن کند، این مال دوران قدیم است راه حل دیگری برای حل این مسئله سراغ داریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: شاید شعار ما چیز دیگری باشد اما عمل ما این است و به دنبال تغییر در رفتار مردم هستیم بنابر این به نتیجه نمی رسیم.

وی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما مسئولین فاصله خود را با مردم کم می کنیم و از این مشکلاتی که وزارت خزانه داری آمریکا برای ما ایجاد می کند رد می شویم یعنی با مردم صمیمی شویم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: هر گاه مسئله ای در یک مدل رفتاری با مردم به مسئله مردم و دولت تبدیل شد آن مسئله حل می شود اما اگر فقط مسئله دولت شد دیگر مردم همکاری نمیکنند و معلوم نیست که مشکل حل شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: مدل رفتاری خان سالارانه بر ما هست و با ما نیست و باید تغییر پیدا کند اگر این مدل را تغییر ندهیم ادامه دادن مسیر میسر نیست و مطمئنا مردم آن را تغییر می دهند این باید به باور تبدیل شود تا زودتر راه حل مشکلات پیدا شود.

نماینده ولی فقیه در فارس، گفت: متاسفانه در مورد احسان کم صحبت شده، احسان یعنی کار و وظیفه ای که به عهده ما هست به خوبی انجام دهیم اگر ما کار را خوب تحویل دهیم فاصله ما با مردم کم می شود.مردم ما را درک می کنند رییس دولت خواست که بیشتر کار کنیم مردم زرنگ هستند بیشتر کار کردن را می بینند و درک می کنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: هر کس بخواهد ادای مردمی بودن را در آورد مردم می فهمند.چرا خیال می کنیم میشود دیگران را فریب داد در حالیکه خودمان ادعا داریم فریب نمی خوریم، احسان یعنی اینکه مردم ببینند کار می شود و بر روی احسان باید کار شود تا ما به مشارکت برسیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: دیشب در مسجد شخصی 30 کد رهگیری داد که در قسمت های مختلف شهر دنبال کرده که لوله شکسته و آب اسراف می شود اما پیگیری او جواب نداده بود چون هر ارگان و سازمانی کار را به دیگری حواله می دهد حجم کار بالا هست و مردم توجه نمی کنند و این همه تحلیل ندارند.

وی افزود: امروز اگر مشکل داریم در بحث آب مردم باید ببینند که خود مدیران حتی برای اسراف یک قطره آب حساس هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: پرت آبی را که از فرسودگی شبکه در مجموعه استان وجود دارد را  حساب کنید تا ببینیم چند درصد آبی که با این همه هزینه و نیروی انسانی آماده می شود پرت می شود، کار هزینه دارد اما دلسوزی هم باید مشاهده شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مجموع کارهای انجام شده و در حال انجام واقعا جای تشکر دارد و مطمئن باشید این سختی ها وقتی با خیراندیشی و نیکوکاری به مردم باشد به زودی حل می شود و نتایج خوبی خواهیم گرفت و گاهی هم مصلحت الهی این است که ما مواجه با مسئله ای شده تا قدرت ما در مقابله با مسئله به دنیا ثابت شود.
 
منبع: مهر


کد مطلب: 626423

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/626423/آیت-الله-دژکام-رفتار-مدیران-ادارات-بامردم-تغییرکند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com